Tråden om Twitter

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Inlägg
1,222
Ser att det inte finns en officiell tråd om Twitter.

Elon Musk har tagit beslut om att rensa 1.5 miljarder konton som aldrig har postat eller loggat in på länge för att ge plats för användarnamn vilken är bra tänkt.
 
Erdogan har bett Elon Musk stänga av några Twitterkonton. Elon Musk hqe gjort ett uttalande om det!

We are today sharing an update on our approach in Turkey.

We were in negotiation with the Turkish Government throughout last week, who made clear to us Twitter was the only social media service not complying in full with existing court orders.

We received what we believed to be a final threat to throttle the service - after several such warnings - and so in order to keep Twitter available over the election weekend, took action on four accounts and 409 Tweets identified by court order.

We communicated our concerns about freedom of expression directly.

We will continue to object in court, as we have done with all requests, but no further legal action was possible before the start of voting.

Five court orders have been issued against Twitter regarding these actions and we have already objected to four of them. While one of our objections has been rejected, three of them are still under review. We are filing our objections to the fifth order tomorrow.

We are publishing below the court orders and the regulator's correspondence relating to the action we took.
 
Nu är Elon desperat efter pengar. För att inte uppnå en maxgräns på inlägg behöver man betala för at få Twitter Blue.
 
Nu är Elon desperat efter pengar. För att inte uppnå en maxgräns på inlägg behöver man betala för at få Twitter Blue.

Han har ju också börjat ge sig på advokatfirman som i princip gjorde så att han tvingades köpa Twitter. Jag personligen tycker att hela situationen är roande och den påvisar också hur dålig verklighetsuppfattning han har.
 
Han har ju också börjat ge sig på advokatfirman som i princip gjorde så att han tvingades köpa Twitter. Jag personligen tycker att hela situationen är roande och den påvisar också hur dålig verklighetsuppfattning han har.
Det gick nog till så att Elon bara sade något ur luften jag köper Twitter och när han gjorde det och allt som hände där emellan att han ville dra sig ur affären var det hans ord och status som stod på spel. För att inte förlora det blev han tvungen att genomföra affären. Elon kommer aldrig dra in dom pengarna under sin livstid på Twitter.
 
Och nu ska namnbytet ske snart. Om man har följt Musk utanför twitter så har han pratat om att skapa en app för allt https://www.makeuseof.com/what-is-elon-musk-x-app/
Hade han gjort det tidigare hade det kanske funkat men idagsläget så är jag skeptisk.
Jag hade fågel loggan och Twitter till för några minuter sen när jag uppdaterade appen. Jag tänkte inte mer på det utan tittade på dom jag följer och ingen har brytt sig om namnbytet eller loggan och jag har inte heller tänkt så mycket på det. Allt är som det var innan. Det är innehållet som är det viktiga anser jag.
 
Det gick nog till så att Elon bara sade något ur luften jag köper Twitter och när han gjorde det och allt som hände där emellan att han ville dra sig ur affären var det hans ord och status som stod på spel. För att inte förlora det blev han tvungen att genomföra affären. Elon kommer aldrig dra in dom pengarna under sin livstid på Twitter.

Nej han hotades med stämning om han inte genomförde köpet så det var ju lite med kniven mot strupen som han faktiskt genomförde affären. https://www.theguardian.com/technol...pares-war-chest-for-44bn-twitter-sale-verdict
Jo han betalade lite väl mycket för namnet och han hade nog kunnat utveckla en twitter klon för mindre, tekniken i sig är ju inte så komplicerad.

Jag hade fågel loggan och Twitter till för några minuter sen när jag uppdaterade appen. Jag tänkte inte mer på det utan tittade på dom jag följer och ingen har brytt sig om namnbytet eller loggan och jag har inte heller tänkt så mycket på det. Allt är som det var innan. Det är innehållet som är det viktiga anser jag.

Fast det kommer ju inte att vara samma innehåll som vanligt om Musk och hans nya VD faktiskt utvecklar det till en everythingapp. Det är ju också intressant att han med den försöker ge sig in på att skapa en videoplattform med tanke på konkurrensen från Youtube och TikTok och en betalningsplattform med konkurrensen från PayPal med tanke på att twitter inte är lönsamt idagsläget och det kostar en del att utveckla sådant.
 
Och nu så ska han betala de juridiska kostnaderna för användare som har hamnat i blåsväder för det som de har skrivit på X.
Idagsläget så vet jag inte om Musk någonsin kommer att få twitter lönsamt. Lägg också till att en tredjedel av de 44 miljarder USD han spenderade är lånade pengar.
https://www.npr.org/2022/11/30/1139964806/how-elon-bought-twitter-with-other-peoples-money vilket i den lågkonjunktur som är kan innebära problem eftersom långivarna kommer att kräva pengarna tillbaka.
 
Och nu så ska han betala de juridiska kostnaderna för användare som har hamnat i blåsväder för det som de har skrivit på X.
Idagsläget så vet jag inte om Musk någonsin kommer att få twitter lönsamt. Lägg också till att en tredjedel av de 44 miljarder USD han spenderade är lånade pengar.
https://www.npr.org/2022/11/30/1139964806/how-elon-bought-twitter-with-other-peoples-money vilket i den lågkonjunktur som är kan innebära problem eftersom långivarna kommer att kräva pengarna tillbaka.

Varför lånar han pengar när han har det kapital som behövdes?
 

Tesla

Vad hter plattformen? Den har bytt namn till X men jag länkade en video i tråden men titta på URL då står det twitter. https://friaordet.org/threads/vi-som-stoedjer-pride.1417/post-14323

Förut innan namnbytet och man retweedare en tweet stod det retweet men nu på engelska står det repost och på svenska återposta.

Den heter X men de har tydligen inte bytt namn på funktionerna och det verkar vara väldigt hastigt och klumpigt gjort.
 
Musk planerar ta betald för att använda Twitter. Vem är villig att betala för tjänst när det finns liknande?
 
Jag vet att jag har släkt som kollar här! Tycker inte ni skall skämmas för mig, bara för att jag är en stor bjässe va! Jag slår ner det mesta hittils (Hittils helt otränad då). Blir än mer otäck då jag börjar träna med
 
Jag tror att
förklarar problemen som twitter/X står inför samt även problemen med att faktiskt skapa en app som kan hantera det som musk vill göra. Jag tror själv att det största problemet ligger i själva betalningarna, både ur en teknisk aspekt men även juridiken.
 
Topp