Troll tråden

turtle

Avstängd
Reg
22 Dec 2018
Ja här vill vi se roliga troll som får oss att skratta, kvittar vart det har hänt eller blivit postat, facebook?flashback?twiter?youtube? Så länge det är roligt så vill jag se/höra/läsa.

Jag börjar med en tråd från flash som jag gillar.
flashback.org/t1430397

Kan även rekommendera att kolla "krigsskadad" här på friaordet.

Och så tänker jag som samtals ämne i tråden kan vi också diskutera vad ett troll är? hur många troll sorter finns det? vilka troll som är bra troll och dåliga troll? själv tycker jag troll ska vara roliga.

turtle sa:
Och så tänker jag som samtals ämne i tråden kan vi också diskutera vad ett troll är? hur många troll sorter finns det? vilka troll som är bra troll och dåliga troll? själv tycker jag troll ska vara roliga.

Jag är glad att du tog upp ämnet.

turtle sa:
Ja här vill vi se roliga troll som får oss att skratta, kvittar vart det har hänt eller blivit postat, facebook?flashback?twiter?youtube? Så länge det är roligt så vill jag se/höra/läsa.

Jag börjar med en tråd från flash som jag gillar.
flashback.org/t1430397

Kan även rekommendera att kolla "krigsskadad" här på friaordet.

Krigsskadad kommer undan med att hänvisa att han har ådragit sig psykiska problem i krig :lol: kanske därför hen tagit ett sånt genomtänkt användarnamn? :lol:

Jag är inte bra på att trolla, det är viss charm i det om man kan, en del är duktiga som fångar ens uppmärksamhet.

När jag först hörde om troll, så va det om tex på spelet Battlefield, så kunde det vara nån som hittade en sniper liggandes på en avskild plats, och då snipern va för upptagen med sitt kikarsikte så märkte den inte att någon var bakom, så istället för att bara snabbt mörda snipern, börjar man göra roliga eller komplicerade saker bakom ryggen på han innan man dödar den på ett lite mer kreativt sätt.

Och strax efter det ser man folk som är helt utan elegans eller kreativitet som på tex spelet counterstrike, där folk ställer sig i dörröppningar för att blockera sina lagkamrater och på så sätt förstöra spelet för alla som spelar.

Den ena offrar i stortsätt bara sina egna stats för att göra nått kul, för sig själv och för andra, tom snipern som dör kan inte gnälla då den fått massa extra chanser att överleva. Medans han som spelar CS och blockar dörrar, är den enda som tycker det är roligt och alla andra får sin lek förstörd.

turtle sa:
När jag först hörde om troll, så va det om tex på spelet Battlefield, så kunde det vara nån som hittade en sniper liggandes på en avskild plats, och då snipern va för upptagen med sitt kikarsikte så märkte den inte att någon var bakom, så istället för att bara snabbt mörda snipern, börjar man göra roliga eller komplicerade saker bakom ryggen på han innan man dödar den på ett lite mer kreativt sätt.

Och strax efter det ser man folk som är helt utan elegans eller kreativitet som på tex spelet counterstrike, där folk ställer sig i dörröppningar för att blockera sina lagkamrater och på så sätt förstöra spelet för alla som spelar.

Den ena offrar i stortsätt bara sina egna stats för att göra nått kul, för sig själv och för andra, tom snipern som dör kan inte gnälla då den fått massa extra chanser att överleva. Medans han som spelar CS och blockar dörrar, är den enda som tycker det är roligt och alla andra får sin lek förstörd.

Men är det upp till dig att bedöma vilken människa som behöver vad vid vilket tillfälle?

turtle sa:

Fast är det inte så att du egentligen bara vill läsa länkar för att kunna tala om hur dåliga de är? Jag vet inte om jag är redo att bjuda dig på det, än.

Generalknas sa:
Fast är det inte så att du egentligen bara vill läsa länkar för att kunna tala om hur dåliga de är? Jag vet inte om jag är redo att bjuda dig på det, än.

Ja det är därför jag ber om "roliga" troll. Att du inte har nått av den sorten att bjuda på, har jag ingen tvekan om, så du får gärna vara fortsatt rädd för min kritik. Bäst du håller ditt skräp på flashback där dom uppskattar det.

Nu har jag ledsnat lite på dig och tänker därmed starta en namninsamling om dina konton, så att folk inte tror att jag är otrevlig mot nya användare utan anledning, eftersom du byter konto hela tiden. Känns det bra nu tramssexuell? När du skapat negativitet ivärlden? Är ditt mål att alla ska ha det lika jävligt som dig? Trots att du inte har något sätt att avgöra hur jävligt vi redan har det?

insamling av namn på ett saboterande troll

Tramssexuell.
parkeringsvakt.
brottsadvokat.
Haloperidol.
Plockgodis.
Roine.Blom.
Blueberry.
Kuddkrigare.
Generalknas.

Potrzebie? Troligen.

turtle sa:
Känns det bra nu tramssexuell?

Det känns bra att vi har pratat ut. För mig alltså, vad du känner vet jag inte. Det känns säkert bättre när jag har supit lite mer så att du får övertaget. Tiotusenkronorsfrågan är hur du hanterar det... bättre än mig?

turtle sa:
När du skapat negativitet i världen? Är ditt mål att alla ska ha det lika jävligt som dig?

Eller lika bra som mig. Du skrev själv att det handlar om balans.

turtle sa:
Trots att du inte har något sätt att avgöra hur jävligt vi redan har det?

Hur ska jag kunna veta det när ingen berättar? Herregud, om det är någon som har spillt sin säd och öppnat sig här så är det väl jag. Ni andra sitter ju för fan bara och skriver trams.

turtle sa:
Potrzebie? Troligen.

Punkt se. Är det meningen att jag ska bli imponerad? https://youtu.be/Ky_PmqThLzc

Ärlighet verkar vara det vi kan ha gemensamt? Om alla bara är ärliga så slätar Gud ut resten. Eller är jag naiv som tänker så? Jag är som sagt ingen idiot, och då ska du veta att det är det snällaste som någon har sagt till mig.

Generalknas sa:
Tiotusenkronorsfrågan är hur du hanterar det... bättre än mig?

Ärlighet verkar vara det vi kan ha gemensamt?

tiotusenkronorsfrågan är väl snarrare varför jag ska behöva hantera det överhuvudtaget.

Att ställa frågor man redan vet svaret på eller att skylla sitt sketna beteende på nån diagnos eller att byta konto hela tiden för att man inte vill stå för det man sagt, ser jag inte som ärlighet. Tyvärr. Du må vara ärlig ibland, men för att kallas ärlig får du försöka va det hela tiden.

turtle sa:
Tiotusenkronorsfrågan är väl snarare varför jag ska behöva hantera det överhuvudtaget.

Du behöver inte hantera det, men var i så fall konsekvent och radera precis alla av mina inlägg. Jag har en lista på 15 användare på Flashback, under ungefär lika många år, och dom inläggen (ca 1500 stycken) bör väl för rättvisans skull upphöra att existera dom också?

Det var t.ex. jag som skrev hur man ska citera kod, med ett tidigt namn alef-noll senare citerat av Proton. Jag har en miljon rader kod i Systemutveckling. Jag har deltagit i diskussioner i Fysik, Matematik och Religion som är djupare än du kan drömma om. Sen pissar du i min mun och påstår att det regnar guld.

turtle sa:
Att ställa frågor man redan vet svaret på eller att skylla sitt sketna beteende på nån diagnos eller att byta konto hela tiden för att man inte vill stå för det man sagt, ser jag inte som ärlighet. Tyvärr. Du må vara ärlig ibland, men för att kallas ärlig får du försöka va det hela tiden.

Jag ställer aldrig frågor som jag inte vet svaret på.

Generalknas sa:
Du behöver inte hantera det, men var i så fall konsekvent och radera precis alla av mina inlägg. Jag har en lista på 15 användare på Flashback, under ungefär lika många år, och dom inläggen (ca 1500 stycken) bör väl för rättvisans skull upphöra att existera dom också?

Det var t.ex. jag som skrev hur man ska citera kod, med ett tidigt namn alef-noll senare citerat av Proton. Jag har en miljon rader kod i Systemutveckling. Jag har deltagit i diskussioner i Fysik, Matematik och Religion som är djupare än du kan drömma om. Sen pissar du i min mun och påstår att det regnar guld.
På vilket sätt har jag pissat i din mun? Nu har jag inte sagt något om de gånger du faktiskt diskuterar och håller dig saklig, jag vet att du kan det, och det va därför jag get dig så många chanser. Du vet mycket väl vilka fall det handlar om.

Jag ställer aldrig frågor som jag inte vet svaret på.

Göra vad?
https://friaordet.org/viewtopic.php?f=117&t=211&start=324

Jag saknar tramsis, han ville iaf prata och byta tankar. Jävla patetiskt med människor som dömer det man säger i tystnad och inte ens kan argumentera för sin sak, men ändå är såååååå jävla säkra på att dem har rätt och vet bäst. Inga frågor, inga argument, bara religiös fanatism. Det bör ju säga sig själv, men tror inte alla förstår det, så bäst jag säger det: Kan man inte förklara varför man har rätt eller den andra har fel, så kan man inte heller va så säker på att så är fallet. Ännu mindre kan man förvänta sig att den andra ska hålla med om sina påstådda misstag.

Tvi.

Man undrar ju lite vad vissa ska med yttrandefriheten till när dem har så jävla lite att säga.

turtle sa:
Jag saknar tramsis, han ville iaf prata och byta tankar. Jävla patetiskt med människor som dömer det man säger i tystnad och inte ens kan argumentera för sin sak, men ändå är såååååå jävla säkra på att dem har rätt och vet bäst. Inga frågor, inga argument, bara religiös fanatism. Det bör ju säga sig själv, men tror inte alla förstår det, så bäst jag säger det: Kan man inte förklara varför man har rätt eller den andra har fel, så kan man inte heller va så säker på att så är fallet. Ännu mindre kan man förvänta sig att den andra ska hålla med om sina påstådda misstag.

Tvi.

Man undrar ju lite vad vissa ska med yttrandefriheten till när dem har så jävla lite att säga.

Testa att svara på motfrågor så går det bättre.
Du har fortfarande inte svarat i judetråden.

L-I-P sa:

Det va inte dig jag syftade på ramzez, jag vet att du diskuterar, du är fri från denna kritik. Jag har inget att tillägga i den tråden.

L-I-P sa:

Jag syftade inte på dig när jag sa det, jag vet att du diskuterar, så du är fri från kritiken. Jag har inget att tillägga i den tråden.

Topp