Turkiska Liran tappade 17% mot dollarn

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
När börsen öppnades i USA för en kort stund sedan var det första turkiska liran gjorde tappa värde på 17% mot dollarn. Något folket inte gillar och är upprörda över. Kanske kan det här leda till tidigt val i Turkiet och bli av med stortjuven Erdogan?

Turkiska Liran även benämnd Turkiska pund kommer nog snart att vara lika värd som våran Svenska krona om den fortsätter att sjunka i kurs och då skulle man
för en svensk 500 lapp få 500 turkiska lira/Turkiska pund om man ska resa till Turkiet.

När börsen öppnades i USA för en kort stund sedan var det första turkiska liran gjorde tappa värde på 17% mot dollarn. Något folket inte gillar och är upprörda över. Kanske kan det här leda till tidigt val i Turkiet och bli av med stortjuven Erdogan?
Valuta-raset kan nog bli Erdogans fall för många turkar är missnöjda med den politik som presidenten
för i Turkiet. och befolkningen höjer rösterna för ett nyval i Turkiet .Kan det även leda till att det blir
demokrati i Turkiet?

Turkiska Liran även benämnd Turkiska pund kommer nog snart att vara lika värd som våran Svenska krona om den fortsätter att sjunka i kurs och då skulle man
för en svensk 500 lapp få 500 turkiska lira/Turkiska pund om man ska resa till Turkiet.
Liran benämnd pund? Nej du. Du blandar ihop med cypriotiska pund.
i dag får du nästan 100 Lira för 110 kronor. Men det blir billigare för svenskar resa till Turkiet.

Liran benämnd pund? Nej du. Du blandar ihop med cypriotiska pund.
i dag får du nästan 100 Lira för 110 kronor. Men det blir billigare för svenskar resa till Turkiet
Nej jag blandar inte ihop Turkiska lira med Cypriotiska pund,
jag vet att under 1970-talet och 1980 talet så
nämndes Turkiska lira även också som Turkiska pund.
Och om liran fortsätter att sjunka sjunker så får man snart 100 lira för 100 kronor.

https://books.google.se/books?id=Vj...TAHegQICRAD#v=onepage&q=turkiska pund&f=false här hittade jag nåt från 1988

Senast ändrad:
Nej jag blandar inte ihop Turkiska lira med Cypriotiska pund,
jag vet att under 1970-talet och 1980 talet så
nämndes Turkiska lira även också som Turkiska pund.
Och om liran fortsätter att sjunka sjunker så får man snart 100 lira för 100 kronor.

https://books.google.se/books?id=VjWIDwAAQBAJ&pg=PT222&lpg=PT222&dq=turkiska+pund&source=bl&ots=77FLFrV7hD&sig=ACfU3U3TWZtf016QXC8xTCw9FfEUE8knug&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwjGqfflsMnvAhXl_CoKHdftB684MhDoATAHegQICRAD#v=onepage&q=turkiska pund&f=false här hittade jag nåt från 1988
Då får du hänvisa mig en källa. För du blandar ihop det. Antingen med italienska Lire som det hette innan euro eller libanesiska pund.

Varför hänvisa till källa om folk väljer att använda sig av benämning lira eller pund
så är det inte mycket att bråka om .

Topp