TV Reklam, vem är utvecklingsstörd?

litenyxa

Medlem
Reg
24 Juli 2019
Inlägg
23
Jag har svårt att förstå vad som ligger bakom dagens reklam. Tror man att jag är dum i huvudet? Att jag skulle ta åt mig sånt trams? Eller är det lingonligan som fått jobb som reklamskapare? Eller tredje alternativet vill man bara göra mig irriterad? Hånar man oss?

Seriöst, det finns ingen vett eller logik verkar det som. man slänger med ord som inte als passar in och beteendet är långt ifrån rimmligt.

En ung tjej som nyss blivit mamma "nu ska han sova här, MAXAT!". Komigen, en nybliven mamma som tror det kommer va "maxat" att ha en bebis i hemmet kommer bli en riktigt dålig mamma.

"Kungligt" att ha ett paraply när det regnar, eller att glida ner i tunnelbanan, eller sitta på stranden i en bad ring..... vet man inte vad en kung är?


Man använder ordet coolt för att beskriva trivagos jävla hemsida. Aldrig använt den, men cool vet jag att den inte är.


Värst av allt och det som får mig tro nån jävlas med mig är Yoggi reklamerna, där vi ser några svenssons bråka med grannarna över en sketen yoghurt. Min min min, påminner om fiskmåsarna i hitta nemo. Aldrig att jag dricker nått som presenteras av mongon. MEN! Någon tyckte det va en bra ide, då man gjort flera liknande.


Ne, för värre är ju jag tror det är hjärt och lung fonden, som spelar upp traumatiska döds pipp. Om någon som suttit på ett sjukhus och sett och hört sin nära dö, kommer naturligtvis reagera mycket illa av att höra dessa flatline ljuden. Det är trauma, och det måste man väll begripa? Så bryr man sig ej?




Villka är era hat objekt? Och varför tror ni det är så här? Det ska väll va "proffs" som skapar skiten eller? Vad är man proffs på exakt? kan ingen lägga fram bilder på reklamskaparna så vi får se hur man ser ut när man skapar sån nonsens. jag förväntar mig en bild på ett utvecklingsstört barn, tom barnkanalen är mognare än yoggi reklamen.
 
Kanske vi är bortskämda med de bästa filmerna, programmen, regissörerna, serierna och skådespelarna från hela världen? Kanske kunderna lägger sig för mycket i hur reklamen ska vara, och PR-bolagen måste köra på deras kassa idéer? Sen tror jag att forskning har visat att irriterande reklam är lika effektiv som den man gillar. Det viktiga är att folk kommer ihåg varumärket.
 
Jag har aldrig förstått själv det här med reklamens inverkan på människor. Om vi tar Trivago som syns hela tiden. Jag googlar inte Trivago och hotell på det. Skriver direkt på google resa till spanien och då kommer det många träffar. Om ett parfym- märke gör reklam, jag går och köper inte den parfymen. Luktar mig fram till en med fin lukt. Men spelreklam kan ha inverkan på människor tror jag.
 
Varulv sa:
Jag har aldrig förstått själv det här med reklamens inverkan på människor. Om vi tar Trivago som syns hela tiden. Jag googlar inte Trivago och hotell på det. Skriver direkt på google resa till spanien och då kommer det många träffar.

Men klickar du inte först på de företag som du känner igen namnet på? Innan du kommer till de andra kanske du redan har köpt resa?
 
Parkeringsvakt sa:
Sen tror jag att forskning har visat att irriterande reklam är lika effektiv som den man gillar. Det viktiga är att folk kommer ihåg varumärket.

Står jag med ett val mellan yoggi och valfri annan tar jag valfri, pga reklamen. Så det finns nog en linje på hur irriterande man kan va. Har man ingen bra ide så gör bara en vanlig förklaring..... inte fråga hur lågt kan jag gå.
 
litenyxa sa:
Står jag med ett val mellan yoggi och valfri annan tar jag valfri, pga reklamen. Så det finns nog en linje på hur irriterande man kan va. Har man ingen bra ide så gör bara en vanlig förklaring..... inte fråga hur lågt kan jag gå.

Men din närvaro på ett diskussionsforum tyder på en del intelligens. Den stora massan kanske gillar det, ger efter när tramset upprepats tillräckligt många gånger, eller köper det mesta utan att ifrågasätta. Du ser ju hur folk röstar ;) Att behöva se somligas ansikten på valaffischer kan även det bädda för en för tidig hjärtattack.

* här raderar en Flashbackmoderator inlägget för 0.03 eftersom ämnet inte är politik *

Jag förutsätter att företagen gör undersökningar hur effektiva deras reklamfilmer är, men jag kanske ger dem för mycket credit. Katastrofalt dåligt är det i alla fall, som du skriver. Tramsig reklam kan vara OK om den är bra, t.ex. Ipren-mannen.

Fan i helvete, nu har jag skrivit alldeles för mycket skit igen :( Tack för en bra trådstart i alla fall!

litenyxa sa:
Eller tredje alternativet vill man bara göra mig irriterad? Hånar man oss?

Företag som lägger en del av budgeten på att förolämpa sina kunder? :)
 
Parkeringsvakt sa:
Men din närvaro på ett diskussionsforum tyder på en del intelligens. Den stora massan kanske gillar det, ger efter när tramset upprepats tillräckligt många gånger, eller köper det mesta utan att ifrågasätta. Du ser ju hur folk röstar ;) Att behöva se somligas ansikten på valaffischer kan även det bädda för en för tidig hjärtattack.

* här raderar en Flashbackmoderator inlägget för 0.03 eftersom ämnet inte är politik *

Jag förutsätter att företagen gör undersökningar hur effektiva deras reklamfilmer är, men jag kanske ger dem för mycket credit. Katastrofalt dåligt är det i alla fall, som du skriver. Tramsig reklam kan vara OK om den är bra, t.ex. Ipren-mannen.

Fan i helvete, nu har jag skrivit alldeles för mycket skit igen :( Tack för en bra trådstart i alla fall!



Företag som lägger en del av budgeten på att förolämpa sina kunder? :)

Jag hoppas vi kan få förklarat hur det funkar bakom kulisserna. Och ja det vore högst orimmligt om det görs med flit, men vad fan ska man tro, det är väll mer rimmligt än att en utvecklingsstörd har jobbet.
 
DonutTrump sa:
Syns du inte finns du inte.
Jo det så klart, men frågan är varför man inte bryr sig om hur man ser ut när man visar upp sig, man tycker ju att man i alla fall borde försöka klä sig fint när man visar upp sig, men dessa springer ut i rutan i kalsonger och clownnäsa.......
 
Topp