UFC 246- McGregor vs Cerrone

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
UFC’s första gala för nya året. Inte så bra card tycker jag. En halv alkoholiserad McGregor mot en rätt så gammal Cerrone. Men jag satsar mina slantar ändå på Cerrone.

MAIN CARD

Conor McGregor vs. Donald Cerrone
Aleksei Oleinik vs. Maurice Greene
Claudia Gadelha vs. Alexa Grasso
Holly Holm vs. Raquel Pennington
Anthony Pettis vs. Diego Ferreira

UNDERCARD

Andre Fili vs. Sodiq Yusuff
Drew Dober vs. Nasrat Haqparast
Aleksa Camur vs. Justin Ledet
Tim Elliott vs. Askar Askarov
Roxanne Modafferi vs. Maycee Barber
Chas Skelly vs. Grant Dawson
Brian Kelleher vs. Ode Osbourne

Ak47 sa:
UFC’s första gala för nya året. Inte så bra card tycker jag. En halv alkoholiserad McGregor mot en rätt så gammal Cerrone. Men jag satsar mina slantar ändå på Cerrone.

UFC:s första gala och dom vill dra in redan från första galan dra in så mycket pengar dom kan. Är du medveten om att den här galan är PPV? Du får punga ut 499 kr för att se en match mellan McGregor och Cerrone. Inga riktiga höjdare i min ögon. Jag kommer se matchen i efterhand, tänker inte betala för en dålig match.
Mina pengar kommer jag satsa på Cerrone, Cerrone kommer knocka McGregor med en spark. :cool:

Gustavsson sa:
UFC:s första gala och dom vill dra in redan från första galan dra in så mycket pengar dom kan. Är du medveten om att den här galan är PPV? Du får punga ut 499 kr för att se en match mellan McGregor och Cerrone. Inga riktiga höjdare i min ögon. Jag kommer se matchen i efterhand, tänker inte betala för en dålig match.
Mina pengar kommer jag satsa på Cerrone, Cerrone kommer knocka McGregor med en spark. :cool:

Jag såg galan i efterhand, tänkte inte betala 500 kronor. Men vilken dålig gala det var. Hur mycket förlorade du? :D

Har det gått en sämre gala innan UFC 246? Eller en sämre och mycket misstänksam läggmatch McGregor Cerrone? Cerrone träffas av McGregors stortå och bli så illa tilltygad att han börjar wobbla. Träffen av stortån skakade om Cerrone att han inte ens längre visste hur han skulle skydda sig och gick ner på mattan direkt och tog skydd för huvudet. Jag undrar om det inte var McGregor som skadade sig med stukat tå? Men så verkar det inte vara, Cerrone blev enormt skadad och skadad av träffen som tog lite på kinden och matchen var över på mindre en 50 sekunder. Tänker på Bob Sapp som fick också oerhört ont och omskakad av några kraftlösa slag, men Bob var alltid en vinnare, i pengar. Bob satsade alltid pengar på sin motståndare, tipsade sina vänner om att satsa också på hans motståndare. Hur mycket satsade Cerrone på McGregor?

Jag köper det här om jag inte hade tränat själv och tävlat amatör och slagits ute men nu besitter jag lite kunskap, kom igen, bli så brutalt omtumlad av en träff som slint kinden?

Efter att ha varit borta från UFC i en förlust mot Khabib så vinner irländaren över en motståndare och kan redan få en rematch mot Khabib, hur är det möjligt? Behöver inte McGregor gå några matcher och minst först en titelmatch innan han får möta Khabib? Är det bara jag som ser en struktur på hela det, McGregor får en enkel och säker match, Cerrone kan ändå inte bli en mästare, har inget att förlora. Ställer McGregor mot Cerrone, hur man än räknar ska McGregor vinna den matchen för att i nästa uträkning som är planerad av UFC:s ekonomer en PPV mellan McGregor och Khabib.

Andra fighting organisationer för börja växa nu så vi slipper UFC inom några år.

Ja vilken fittfia som ramla av en stortå. :D

Känn dig blåst om du faktiskt satsade pengar Gustavsson, stäm dom.

Lät han sig själv bli axlad på kinden med? För att det skulle bli lite blod?

En annan fighter Nathan Diaz sa tydligen strax efter; "weak as fuck" "this shits alll fake"

Jag har ingen vidare koll på ufc men den där McGregor såg inte särskilt träffsäker ut i den matchen, enda han träffa med va typ axeln, och då såg den andra ut att bjuda på smällarna. Att dem inte skäms.

turtle sa:
Ja vilken fittfia som ramla av en stortå. :D

Känn dig blåst om du faktiskt satsade pengar Gustavsson, stäm dom.

Lät han sig själv bli axlad på kinden med? För att det skulle bli lite blod?

En annan fighter Nathan Diaz sa tydligen strax efter; "weak as fuck" "this shits alll fake"

Jag har ingen vidare koll på ufc men den där McGregor såg inte särskilt träffsäker ut i den matchen, enda han träffa med va typ axeln, och då såg den andra ut att bjuda på smällarna. Att dem inte skäms.

Du kan se matchen själv, den finns lite överallt och cirkulerar. Flera gånger axlade Connor Cerrone ansiktet, det är inte förbjudet men såg så sjukt ut, det sjuka att Cerrone inte försvarade det, det gör inte skada men tänk så här, jag ger dig örfil men du försöker inte blocka min hand. Cerrone fick in en spark på Connor, den var inte hård men hade tryck, sparken träffade inte direkt någon öm punkt men med tryck, McGregor träffar med tån och Cerrone blir omskakad. Det är många andra fighters som har reagerat på den här matchen. Bland annat McGregors mardröm Khabib och han säger så:

I THINK THAT THE MATCH BETWEEN CONOR AND COW BOY WAS FIXED AND SCRIPTED BECAUSE COW BOY HAS GREAT EXPERIENCE IN UFC FIGHT AND HE CAN'T BE KNOCK DOWN IN FIRST ROUND!!! I M SURE THAT CONOR MUST HAVE PAID A HUGE AMOUNT OF MONEY TO COW BOY TO MAKE HIS IMAGE WITHIN THE FAN!!

Cowboy dropped his hand when the kick was coming in and then just laid down and didnt even try to get back up. He's taken alot harder hits than that. Dana paid him off you for his retirement could tell at the weight in when Cerrone looked deflated compared to his other WW fights

Inte bara jag som reagerat på att en van fighter låter sig axlas.

Man oh man......McGregor/Cowboy and the fix was on! Never seen an old cagey fighter like Cowboy take 4 shoulders to the face and not even try and move out the way....SMH

Nathan Diaz:
This shits alll fake

Några Connor-fans belv arga på Diaz och frågar om Cerrones blåtira över ögat också är fake? https://twitter.com/smithcole24/status/1218770628586528768/photo/1

Men den bilden är från en annan mach mellan Ferguson och Cerrone. https://www.bloodyelbow.com/2019/6/9/18658440/ufc-joe-schilling-disputes-tko-verdict-for-ferguson-vs-cerrone-at-ufc-238-mma-news

Så jävla dåliga troll det finns där ute. :lol:

Jo då jag såg matchen, tramsigt värre, han som vann såg konstigt nog sämre ut än han som fick stryk, :lol: Hur det nu är möjligt. Bara massa halv träffar och hel missar.

Jag tycker man ser redan när dom går emot varandra första gången att dem vet hur matchen ska gå, den ena är över självsäker och den andra bara går i försvars läge direkt. Inte börjar man matchen med att höja armarna i försvar och bara vänta på stryk utan att ens ha försökt slå en enda gång.

Ja som sagt jag har ingen bra koll men det här luktar fisk.

Tittar hellre på en wwe match än att någonsin titta på de där 2 skådespelarna igen. Där vet man iaf att det ska va fejk.

Är väl inte omöjligt att såret faktiskt är fejk eller? Har svårt att tro den axeln skulle skapa sånt sår. I wwe har dem ju fejk blod och sånt, så är nog långt från omöjligt.

Varför körde inte Cerrone som han gör nu mot McGregor? För att det var uppgjort.

Topp