Underforum om brott

Konto

Medlem
Reg
15 Aug 2020
Inlägg
92
Kan ni ordna underforum om brott, aktuella brott och liknande underforum? Det som händer mest i Sverige är brott, mycket dödsskjutningar varje dag nästan på tidningarna. Jag är trött på Flashback att aktuella brottet som skett längre inte är fokus, flera trådar fylls med gärningspersonens etnicitet, ålder och bostad. Av hundra svar är bara ett som är relevant. Mods gör inget åt det. Går det få ett underforum om brott på Friaordet?
 
Just nu finns ju forumdelen "Kriminalfall & Kriminalhistoria", som dock har låg aktivitet. Men för tillfället kanske man kan ändra namnet på forumdelen, för att inkludera aktuella brott och liknande som du vill diskutera? För att eventuellt i framtiden separera forumdelarna, när de blir mer aktiva. För att skilja aktuella brott från kriminalhistoria, exempelvis.
 
Gamer sa:
Just nu finns ju forumdelen "Kriminalfall & Kriminalhistoria", som dock har låg aktivitet. Men för tillfället kanske man kan ändra namnet på forumdelen, för att inkludera aktuella brott och liknande som du vill diskutera? För att eventuellt i framtiden separera forumdelarna, när de blir mer aktiva. För att skilja aktuella brott från kriminalhistoria, exempelvis.

En annan ville få kriminalhistoria, när det ordnades hittade hen på att forumet inte var hans grej. Börja med i övriga ämnen?
 
Varulv sa:
En annan ville få kriminalhistoria, när det ordnades hittade hen på att forumet inte var hans grej. Börja med i övriga ämnen?

Läste faktiskt den tråden. Där skrevs det: "Saknar det jag mest tycker e intressant att läsa om, nämligen kriminalfall. Både aktuella brott samt kriminalhistoria." Forumdelen kom till, och fick namnet "Kriminalfall och kriminalhistoria". Så jag tolkar det som om man ska diskutera aktuella brott där (de kallas dock för kriminalfall). Medan gamla fall uppenbarligen kallas för kriminalhistoria. Så vill man starta trådar om aktuella brott, så finns det ju en forumdel för det. Så övriga ämnen kanske är fel?
 
Det är väl bara att göra som dom på Flashback, slå upp Aftonbladet, Expressen eller någon annan seriös media, sen kopiera rubriken och klippa in ett citat och skriva "någon som vet något mer"?

Jag ska visa: https://friaordet.org/viewtopic.php?f=132&t=832
 
Lustfylld sa:
Det är väl bara att göra som dom på Flashback, slå upp Aftonbladet, Expressen eller någon annan seriös media, sen kopiera rubriken och klippa in ett citat och skriva "någon som vet något mer"?

Jag ska visa: https://friaordet.org/viewtopic.php?f=132&t=832


Hahaha, sen kallar dem det för yttrandefrihet för att man inte kan diskutera det på andra ställen. Men om vi tänker på så kommer alla ämnen på hatforumet från media, främst från aftonbladet som ingen gillar på hatforumet :lol:
 
Gamer sa:
Just nu finns ju forumdelen "Kriminalfall & Kriminalhistoria", som dock har låg aktivitet. Men för tillfället kanske man kan ändra namnet på forumdelen, för att inkludera aktuella brott och liknande som du vill diskutera? För att eventuellt i framtiden separera forumdelarna, när de blir mer aktiva. För att skilja aktuella brott från kriminalhistoria, exempelvis.

Bra tänkt.
 
Gamer sa:
Läste faktiskt den tråden. Där skrevs det: "Saknar det jag mest tycker e intressant att läsa om, nämligen kriminalfall. Både aktuella brott samt kriminalhistoria." Forumdelen kom till, och fick namnet "Kriminalfall och kriminalhistoria". Så jag tolkar det som om man ska diskutera aktuella brott där (de kallas dock för kriminalfall). Medan gamla fall uppenbarligen kallas för kriminalhistoria. Så vill man starta trådar om aktuella brott, så finns det ju en forumdel för det. Så övriga ämnen kanske är fel?

Det är ingen stor skillnad på kriminalfall och kriminalhistoria, bara olika benämning på det.
 
Lustfylld sa:
Det är väl bara att göra som dom på Flashback, slå upp Aftonbladet, Expressen eller någon annan seriös media, sen kopiera rubriken och klippa in ett citat och skriva "någon som vet något mer"?

Jag ska visa: https://friaordet.org/viewtopic.php?f=132&t=832

Det är det som gjort så tråkigt på Flashback, varenda liten sak ska dyka upp på Flashback. Det kan vara en som fått sin cykel punkterad till en som fått ett fallande äpple på sitt huvud. Och som du säger, "någon som vet mer"? Men jag tror att det är några som vill hålla igång forumet och få träffar till Flashback. Jag har varit medlem på Flashback sedan 2003 och förfallet har tagit fart ordentligt. Förr resonerade admin att det var kvalitet man var ute efter och inte kvantitet men nu är det istället kvantitet och inte kvalitet som är strävan. Bara det görs inlägg så är allt välkommet på Flashback. Men jag är glad över att tänket om att Flashback inte är det enda forumet och att man inte behöver oroa sig för om den skulle stänga ner en dag.
 
Men det är väl bara att skapa en tråd i lämpligt underforum, sedan är det upp till oss medlemmar att hålla liv i den tråden?

Frågan är i vilket underforum en sådan tråd skulle platsa. "Samhälle" kanske? Vad tror ni mina vänner, och vad tycker Admin?




MVH/Gnomeish.
 
Gnomeish sa:
Men det är väl bara att skapa en tråd i lämpligt underforum, sedan är det upp till oss medlemmar att hålla liv i den tråden?

Frågan är i vilket underforum en sådan tråd skulle platsa. "Samhälle" kanske? Vad tror ni mina vänner, och vad tycker Admin?

Samhälle skulle vara bra plats att börja på.


MVH/Gnomeish.
 
Topp