Vad finns det att göra på nätet?

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Jag är långtidssjukskriven, har vänt på dagen från dag till natt. Gör inte mig så mycket eftersom jag inte har något att vakna till på dagarna, tycker om att sova på dagen och vara vaken på natten. Känns som att dagarna går fortare.

Jag har hela världen i en dator framför mina ögon, jag har Netflix och tittat nästan på alla serier, en del serier kan jag inte bara titta. Fick en gratis kod av en kompis till Viaplay i två månader. Har titta nästan på alla serier och filmer där med.

Läser lite på nyheter, läser lite på Flashback men där är det alltid samma sak så jag vänder lika fort som jag går in på sidan.

Vad kan man göra på internet mer? Internet är så sjukt stort men ändå så litet på något sätt. Råden brukar alltid lyda: Hitta något som intresserar dig, om jag visste vad det kunde vara hade jag gjort det. Jag lovar dig det.

Du behöver inte söka tidsfördriv på nätet hela tiden. Ta en bok och läs kanske?

Du har vänt på dynget då finns det inte så mycket att göra som dagarna erbjuder. Surfa och titta på serier är vad jag kan komma på.

0koll sa:
Jag är långtidssjukskriven, har vänt på dagen från dag till natt. Gör inte mig så mycket eftersom jag inte har något att vakna till på dagarna, tycker om att sova på dagen och vara vaken på natten. Känns som att dagarna går fortare.

Jag har hela världen i en dator framför mina ögon, jag har Netflix och tittat nästan på alla serier, en del serier kan jag inte bara titta. Fick en gratis kod av en kompis till Viaplay i två månader. Har titta nästan på alla serier och filmer där med.

Läser lite på nyheter, läser lite på Flashback men där är det alltid samma sak så jag vänder lika fort som jag går in på sidan.

Vad kan man göra på internet mer? Internet är så sjukt stort men ändå så litet på något sätt. Råden brukar alltid lyda: Hitta något som intresserar dig, om jag visste vad det kunde vara hade jag gjort det. Jag lovar dig det.

Tråkigt att du inte mår bra.
Tycker du om att spela spel? När jag är sjuk eller inte kan sova brukar jag kolla på massa saker på Youtube och spela spel på mobilen för att fördriva tiden.
Finns många både dokumentärer och filmer mm att kolla på.
Krya på dig!

0koll sa:

Använd dina förvärvade kunskaper till allmänhetens gott. Tänk Ronny Svensson i Filmkrönikan, han lär kolla på film 3-4 timmar om dagen. Och du vet mer om TV-serier än honom. Du behöver bara hitta någon som vill betala dig för att skriva om det.

Dr Prepper sa:
Tråkigt att du inte mår bra.
Tycker du om att spela spel? När jag är sjuk eller inte kan sova brukar jag kolla på massa saker på Youtube och spela spel på mobilen för att fördriva tiden.
Finns många både dokumentärer och filmer mm att kolla på.
Krya på dig!

Kan du tipsa mig om bra dokumentärer?

Tramssexuell sa:
Använd dina förvärvade kunskaper till allmänhetens gott. Tänk Ronny Svensson i Filmkrönikan, han lär kolla på film 3-4 timmar om dagen. Och du vet mer om TV-serier än honom. Du behöver bara hitta någon som vill betala dig för att skriva om det.

Du menar att jag ska bli filmkritiker? :D

Nu är allt lika tråkigt som det var innan. :( Ni som är vakna så här sent på natten, vad gör ni för något?

0koll sa:
Nu är allt lika tråkigt som det var innan. :( Ni som är vakna så här sent på natten, vad gör ni för något?

Den senaste månaden har jag väl: laddat hem allt skidskytte och allt alpint från SVT, Filip och Fredriks På Spåret-avsnitt (de enda som finns tillgängliga på YouTube), kollat en del på på Mr Llamas Diablo 2 runs med diverse världsrekord och åttatimmars maratons med 8 spelare, och lite annan let's play, gärna blind, även det på YouTube.

Simon Singh böcker Fermats sista gåta och Kodboken är att rekommendera om man blir kåt av naturvetenskapshistoria och att få inblick i den vetenskapliga världen, t.ex. det faktum att det finns svarta tavlor på toaletterna på Cambridge university om någon/några börjar diskutera i pauserna.

Annars är sova bäst, och runka om det inte går. Men den största hemligheten att få allt att bli roligare, är alkohol.

Du är lång tids sjukskriven, ska du sitta och slösa bort din tid på nätet hela dagarna? Gör något kul ute naturen. Gå långa promenader. Cykla och på kvällen läser du en bok om du gillar det annars så kör du på en serie på kvällarna. Men att bara försöka hitta tidsfördriv på nätet kommer göra dig ännu mer sjuk.

DonutTrump sa:
Du är lång tids sjukskriven, ska du sitta och slösa bort din tid på nätet hela dagarna? Gör något kul ute naturen. Gå långa promenader. Cykla och på kvällen läser du en bok om du gillar det annars så kör du på en serie på kvällarna. Men att bara försöka hitta tidsfördriv på nätet kommer göra dig ännu mer sjuk.

Varför svarar du inte på frågan för? Ska du bestämma vad hen ska göra med sitt liv?

Vad finns det på nätet att göra?
Om Jag säger så här: vad gör du på nätet?

vinkork sa:
Tusen kronors frågan, vad? :lol:

Jo det beror väll på dig mycket, jag har haft många dagar där jag bara klickar runt på youtube, och typ var hundrade video eller så så har man chansen att hitta nått intressant. Men youtube blir ju bara sämre och sämre.
Mina intressen kan jag tyvärr inte tipsa dig om längre.

Är så uttråkad man kan bli! Surfar om och om och om igen på alla sidor jag besöker men inget roligt händer.
Ni som är framför datorn mycket, vad gör ni på nätet, hur får ni tiden gå? Jag har börjat tröttna på filmtittandet.

Topp