Vad finns i kran vattnet?

Destillerat vatten är rent vatten, man har separerat vattnet från föroreningar. Ett engelskt synonym till destillerat skulle alltså var "pure" eller på svenska "rent", ni säger helt från eran fantasi att "rent vatten" skulle vara farligt...... Jag vill ha fakta om saken iså fall, inte åsikter från okunniga.

turtle sa:
Finns det någon statistik eller några fall, där nån dött eller blivit sjuk av att dricka destillerat vatten?

Finns det någon statistik eller några fall, där nån dött eller blivit sjuk av att dricka normalt vatten?

turtle sa:
Definera "normalt vatten".

Nej, det tänker jag inte jag inte göra, men här är en schysst låt med Shakira: https://youtu.be/weRHyjj34ZE Som hon antyder i låten är hennes bröst precis lagom stora, och jag antar att det är B-kupa? Dricka kan du göra från toalett-reservoairen och leva i 100 år.

blueberry sa:
Dricka kan du göra från toalett-reservoairen och leva i 100 år.

Men vad händer med en människokropp efter många år av klor drickande? Är klor och kalk fyllt vatten "normalt vatten"? Bara för du kan dricka klor i hundra år utan att direkt dö, betyder inte att det inte har nån effekt på din kropp. "normalt vatten" är från en sjö eller regn vatten anser jag, men du tycker det är klorinerat kran vatten?

Regn är naturens sätt att destillera, det är samma process. Regn vatten är "normalt" vatten, därmed är destillerat vatten "normalt" vatten.

turtle sa:
Men vad händer med en människokropp efter många år av klor drickande? Är klor och kalk fyllt vatten "normalt vatten"? Bara för du kan dricka klor i hundra år utan att direkt dö, betyder inte att det inte har nån effekt på din kropp. "normalt vatten" är från en sjö eller regn vatten anser jag, men du tycker det är klorinerat kran vatten?

Regn är naturens sätt att destillera, det är samma process. Regn vatten är "normalt" vatten, därmed är destillerat vatten "normalt" vatten.

Det enda jag är orolig för, är att du är rädd för vanligt vatten, destillerar det eller hittar på något annat skit och dör av det.

blueberry sa:
Det enda jag är orolig för, är att du är rädd för vanligt vatten, destillerar det eller hittar på något annat skit och dör av det.

Fast nu är det ju tvärtom, du som är rädd för vanligt vatten. Du vill ha klor i ditt vatten, jag vill ha bara vanligt vatten. Hellre några stenar och grus från naturen (normalt vatten) än klorinerat vatten. Hur menar du att klor i vattnet är "normalt" vatten? Jag säger vatten utan tillsatser, du säger med tillsatser, men du har det "normala"?

What health professionals think about the benefits of distilled water:

"Even tap water invariably contains a variety of poisons such as chlorine, chloramine, asbestos, pesticides, fluoride, copper, mercury and lead. The best way to remove these is by distilling" -Dr David Kennedy

"The only minerals that the body utilises are the organic minerals. All other types of minerals are foreign substances to the body and must be eliminated. Distilled water is the only water that can be taken into the body without damage to the tissues". - Dr Allen Banik

"The body's need for minerals is largely met through foods, not drinking water." - American Medical Association

"The greatest damage done by inorganic minerals is to the small arteries and other blood vessels of the brain (75% water). Hardening of the arteries and calcification of blood vessels starts on the day you start taking inorganic chemicals and minerals from tap water into your body." - Dr Paul Bragg

turtle sa:
Fast nu är det ju tvärtom, du som är rädd för vanligt vatten. Du vill ha klor i ditt vatten, jag vill ha bara vanligt vatten. Hellre några stenar och grus från naturen (normalt vatten) än klorinerat vatten. Hur menar du att klor i vattnet är "normalt" vatten? Jag säger vatten utan tillsatser, du säger med tillsatser, men du har det "normala"?

Du dör ändå om 50-100 år.

kuddkrigare sa:
Du dör ändå om 50-100 år.

Ja, så kan du se det. Själv vill jag iså fall också leva de 50-100 åren, inte ligga på sjukhus eller gå runt med Alzheimers. Ska vi ha en frisk stark befolkning eller en sjuk trasig?

turtle sa:
Själv vill jag iså fall också leva de 50-100 åren, inte ligga på sjukhus eller gå runt med Alzheimers. Ska vi ha en frisk stark befolkning eller en sjuk trasig?

Är det befolkningen eller dig själv som du oroar dig för och/eller det som tråden handlar om?

kuddkrigare sa:
Är det befolkningen eller dig själv som du oroar dig för och/eller det som tråden handlar om?

Både och, hadde det bara handlat om mig kunde jag hålla det för mig själv. Du är del av mig och jag del av dig, vi är alla bundna till varandra i slutändan. Blir lite jobbigt ibland att sitta fast i andra människor som bara tänker på sig själva.

Topp