Vad händer med vädret?

hejhå

Medlem
Reg
9 Dec 2018
Bor nånstan i mellersta Sverige.
Vaknar och tittar ut genom fönstret det ösrengar och ca 6 plus grader. Det ska vara minus och snö. Vad är det som händer?

Klimatförändring, hört det förr? Global uppvärmning du vet.

Jag håller med Mongo här, global uppvärmning är saken, har för mig att jag läste att 18,000 ton vatten släpper från arktis eller om det var antarktis varje sekund.
Det säger en del, samtidigt som golfströmmen också får sin beskärda del.

Det är på väg käpprätt åt helvete och trots att lösningar finns så är det bekvämare att köra på som om inget hade hänt och hoppas på det bästa. >_>

/Lifooz

123fendas sa:
Mongo sa:

Men jag trodde att det var skillnad på väder och klimat.
Hahaha, bra sagt.

Ni vet att snön smälter på nyårsafton p.g.a att man kör fyrverkeri va?

Planen att bluffa om en "global uppvärmning" va att flytta mätarutrustningen från landet till innerstäder, och på så sätt ge oss illusionen av en ändring i klimatet.

Mongo sa:
123fendas sa:
Mongo sa:

Men jag trodde att det var skillnad på väder och klimat.

Menar du att det inte har med klimatet att göra?

Jag vet inte om det har med klimatet eller inte att göra, men jag undrar hur alla vet att den torra sommaren 2018 betyder klimatförändring. På vilket sätt är den ett tecken på klimatförändring? Hur kan alla tala så självsäkert om allt det här? Är det inte komplicerat?

Så mycket snö på så kort tid! Så här ska det vara, riktigt svenskt vinter! :p

Ja, vad hände? På en dag sjönk värmen med över 10 grader. Nu får jag ha på mig linne och strumpor. :cry:

Dömd för vetenskapligt bedrägeri.
https://samnytt.se/mannen-bakom-klimatlarmen-falld-som-bedragare/

Nu kan vi lägga ner denna diskussion va?

Generalknas sa:
Fanns det nån diskussion till att börja med?

Jo vanliga människor diskuterar väll saken. Medans andra skriker rakt ut utan att lyssna på mot argumenten.

Du ser ju att det finns en diskussion om saken, om du går en sida bakåt, eller?

turtle sa:
Jo vanliga människor diskuterar väll saken. Medans andra skriker rakt ut utan att lyssna på mot argumenten.

Du ser ju att det finns en diskussion om saken, om du går en sida bakåt, eller?

https://youtu.be/arZZw8NyPq8

turtle sa:
Skärp dig nu, vad har ketchup tjejerna med saken att göra?

Ketchup måste man väl få ha på maten? Hur gör man sin egen ketchup, och säg nu inte att du har något emot konserveringsmedel också :) Jag kan liksom inte stå och laga ketchup som går ut om en vecka.

Jag undrar också samma sak nu? Vi är i mitten av januarimånad och det spöregnar. Det borde falla snö men regnar. Konstigt!

Här i Ängelholm, Skåne har det snöat typ 2 ggr denna vinter, men det hann inte ens lägga sig. Smälte bort direkt. Här är 7° idag. Nu får jag lägga om maten. Mitt kylskåp är sönder, det är för kallt i det, så jag har maten på balkongen.

Topp