Vad händer med vädret?

Jag tittar inte på teve, använder mobilen bara till att ringa med och läser inte tokmedia.
Jag bygger mina iakttagelser på fakta medan du bygger dina iakttagelser på det du matas med varje dag, varje vecka, år ut och år in från tokmedia fast du vänder på det du tar in till sin motsats. För dig handlar det inte om klimatfakta utan det handlar för dig om att vara tvärt om det gängse.
Det andra du skriver om har inte med denna tråd att göra.

Du är hjärntvättad ändå. Du har blivit det med att leva bland svenskar för jag betvivlar att du är eremit. Du drog upp "hockey-klubban" någonstans ifrån dessutom så makthavarna har dig helt klart under kontroll.

Du bygger ingenting på fakta! Det är inte vad svenskar gör, inte avseende inflation, inte avseende Trump, Putin eller Ukraina, Corona-virus eller avseende klimat. Däremot vill ni ge sken av något annat. Helvete så lätt ni styrs.
 
Bor nånstan i mellersta Sverige.
Vaknar och tittar ut genom fönstret det ösrengar och ca 6 plus grader. Det ska vara minus och snö. Vad är det som händer?

Ja och nu blev det snöoväder igen över hela sydsverige och klimatmupparna håller tyst och bidar sin tid till nästa period med plusgrader.
 
...och vårmånaden mars i mälardalen har inneburit riktig vinter. Har följts av att vara blött och nu ska det vara kallt också. Det är som det ska vara.
 
Du är hjärntvättad ändå. Du har blivit det med att leva bland svenskar för jag betvivlar att du är eremit. Du drog upp "hockey-klubban" någonstans ifrån dessutom så makthavarna har dig helt klart under kontroll.

Du bygger ingenting på fakta! Det är inte vad svenskar gör, inte avseende inflation, inte avseende Trump, Putin eller Ukraina, Corona-virus eller avseende klimat. Däremot vill ni ge sken av något annat. Helvete så lätt ni styrs.
Du får gärna kalla mig för "du", det låter så bögigt när du skriver "ni" om mig.
 
Räknar ni in den uppenbara vädermanipulationen som pågår över huvudet på er när ni kopplar vädret till "klimatförändringar"?
 
Att det pågår en global uppvärmning av Jorden står helt klart. Lika klart är det att det beror mest på utsläpp av CO2 vid förbränning. Förneka det är inte vetenskapligt.
Koldioxid är livsviktigt, men dom har inbillat er att det är farligt.

"Medan normal luft har en koldioxidhalt på cirka 400 ppm, trivs de flesta plantor bättre i miljöer med koldioxidhalter mellan 600 och 1000 ppm. När man tillsätter koldioxid till växthusluft kan det hjälpa till att öka avkastningen av tomater, gurkor och sallad med så mycket som 25-30 procent."

Ni tror ni räddar världen medan ni förstör den.
 
Idag var det ett sånt riktigt sommarvärme. I september. Tänk om vi kunde ha det så här alltid.
 
Regnkaos Grekland men nu är det kaos i New York. Undantagstillstånd har utlysts i New York.

Hur kommer vintern bli?
 
Idag var det ett sånt riktigt sommarvärme. I september. Tänk om vi kunde ha det så här alltid.

September var jobbigt varm och fuktig, rena rama augusti 2022 och jag är glad att september 2023 är ganz vorbei. Augusti var skönare eftersom årets augusti var ganska sval. Det regnade EN MASSA också i augusti samtidigt som jag måste ha sovit hela månaden eftersom jag inte märkte något speciellt. Hur maj och juli var har jag glömt. Vi får se hur oktober blir i stort. Jag tänker på landskapen norr och söder om mälaren.
 
Du tillhör fårskocken klimatmuppar. En viss sort, den indoktrinerade majoriteten. "Ni" passar sig alltså alldeles ypperligt.

April börjar ganska kallt.
Detta har jag inte sett tidigare.
Jag tillhör ingen grupp alls, min åsikt bygger på att jag litar på forskningen i fråga.
 
Detta har jag inte sett tidigare.
Jag tillhör ingen grupp alls, min åsikt bygger på att jag litar på forskningen i fråga.

Du är bara hjärntvättad och det hörs ju. "Du litar på forskningen". Du tittar på TV och är indoktrinerad! Det förstärks av att du tar emot samma budskap överallt ifrån, näringslivet, skolan..."Jag litar på forskningen", intalar sig svenskarna om en annan sak och 85% är vaccin-pundare. Samma hjärntvätt där. Likadan hjärntvätt har fått svenskarna att vara rysshatande NATO-hjon.

Det är TV-tittande och totalitär ordning som gäller. Då tror man, inte jag men fårskocken, att det är ju forskning minsann. Nej det är ordergivning, "det här ska du tro på eller det är fel på DIG".
 
Du är bara hjärntvättad och det hörs ju. "Du litar på forskningen". Du tittar på TV och är indoktrinerad! Det förstärks av att du tar emot samma budskap överallt ifrån, näringslivet, skolan..."Jag litar på forskningen", intalar sig svenskarna om en annan sak och 85% är vaccin-pundare. Samma hjärntvätt där. Likadan hjärntvätt har fått svenskarna att vara rysshatande NATO-hjon.

Det är TV-tittande och totalitär ordning som gäller. Då tror man, inte jag men fårskocken, att det är ju forskning minsann. Nej det är ordergivning, "det här ska du tro på eller det är fel på DIG".
Jag har ingen teve!
Jag läser rapporterna om klimatet och bildar mig en uppfattning.

Varför tror du det pågår en allomfattande lögnkampanj om klimatet, vad är orsaken?
 
Jag har ingen teve!
Jag läser rapporterna om klimatet och bildar mig en uppfattning.

Varför tror du det pågår en allomfattande lögnkampanj om klimatet, vad är orsaken?

Jaha du. Vilken rapport då tex? Jag är idel öra. Har du någon rapport jag kan få ta del av och som du först kan sammanfatta någonting av.

Varför man ljuger om klimatet? Man ljuger ju om Ukraina och om Trump och om Corona-viruset också. Det går att tjäna pengar på och man vinner stöd för det här. Den yttre fienden, du vet.

Men ge mig gärna någon rapport och en genuin sammanfattning någonting.
 
Jaha du. Vilken rapport då tex? Jag är idel öra. Har du någon rapport jag kan få ta del av och som du först kan sammanfatta någonting av.

Varför man ljuger om klimatet? Man ljuger ju om Ukraina och om Trump och om Corona-viruset också. Det går att tjäna pengar på och man vinner stöd för det här. Den yttre fienden, du vet.

Men ge mig gärna någon rapport och en genuin sammanfattning någonting.
Gör som jag, leta upp de vetenskapliga studierna själv.
Att hela Världens samlade expertis tillsammans skulle ljuga om farsoter och klimatförändringar faller på sin egen orimlighet.
 
Gör som jag, leta upp de vetenskapliga studierna själv.
Att hela Världens samlade expertis tillsammans skulle ljuga om farsoter och klimatförändringar faller på sin egen orimlighet.

Det är ju politiserat. Det är ju vad du tar del av och tror att det är vetenskap. Jag har ingen aning om några rapporter som skulle verka rimliga att lita på. Att vara "vetenskaplig", det är inte att svälja en massa påståenden från exempelvis FN.

Du pratar dessutom sedvanlig skit, det där om "hela världens samlade expertis". Du borde ha lärt dig någonting av "vad alla tycker" om Trump, Ukraina och om Corona. Samma sak här.
 
Det är ju politiserat. Det är ju vad du tar del av och tror att det är vetenskap. Jag har ingen aning om några rapporter som skulle verka rimliga att lita på. Att vara "vetenskaplig", det är inte att svälja en massa påståenden från exempelvis FN.

Du pratar dessutom sedvanlig skit, det där om "hela världens samlade expertis". Du borde ha lärt dig någonting av "vad alla tycker" om Trump, Ukraina och om Corona. Samma sak här.
Du är en kul typ. Resten är jag skeptisk till.
 
Du är en kul typ. Resten är jag skeptisk till.

Idag tar jag del av en 19-åring som lyssnat på "två kända klimat-forskare" som "säger" (något om kommande massdöd, uj uj) och därför brukar hon sätta sitt arsle ned på motorvägen. Det verkar ju också vara en vetenskapligt lagd typ va?

Ja fy fan. Bara mer av dagens kult, som får dagens Sverige att delvis halta. Tur att folk inte sitter på motorvägarna precis överallt.
 
Idag tar jag del av en 19-åring som lyssnat på "två kända klimat-forskare" som "säger" (något om kommande massdöd, uj uj) och därför brukar hon sätta sitt arsle ned på motorvägen. Det verkar ju också vara en vetenskapligt lagd typ va?

Ja fy fan. Bara mer av dagens kult, som får dagens Sverige att delvis halta. Tur att folk inte sitter på motorvägarna precis överallt.
Jag gillar inte miljöaktivister som kramar trän och limmar fast sig på vägar. De gör ingen nytta de bara retar folket.
Men snittvärmen ökar hela tiden pga våra CO2-utsläpp så något måste göras och mycket görs.
 
Jag gillar inte miljöaktivister som kramar trän och limmar fast sig på vägar. De gör ingen nytta de bara retar folket.
Men snittvärmen ökar hela tiden pga våra CO2-utsläpp så något måste göras och mycket görs.

Klimatet är inte likadant hela tiden, det är aldrig statiskt. Det finns perioder när det blir varmare och perioder när det blir kallare. Det är fullt normalt.

Om det verkligen stämmer som du påstår, att det blir varmare, det vet jag inte ens om det stämmer. Det kan verkligen vara sant, här och där men inte överallt heller. Sverige ska inte förstöra sin ekonomi och välståndet här med det som förevändning bara. Men din sort rusar ju iväg som vansinniga maoister. Ja, "mycket görs". Tyvärr, tyvärr. "Mycket" görs hela tiden i detta djävla land. Bland en massa djävla idioti är tydligen nedläggningen av kärnkraften.

Hur fan motiverar du det? Blir det svalare i Sverige då eller???
 
Topp