Vad har ni i lön

krigsskadad

Medlem
Reg
14 Dec 2018
Inlägg
62
Vad har ni i lön och hur mycket kvar efter räkningar? Får ut arton tusen och har kvar fyra tusen sex hundra kronor kvar att leva på tills nästa utbetalning.
 
krigsskadad sa:
Vad har ni i lön och hur mycket kvar efter räkningar? Får ut arton tusen och har kvar fyra tusen sex hundra kronor kvar att leva på tills nästa utbetalning.

Jag får ca 2 kr i timmen och jobbar bara ca 2-3 timmar i månaden, med att panta burkar.
Får jag låna lite av dig?
 
Jag har levt på så kallad nöd-hjälp i 9 månader, vilket är lägre än existensminimum/riksnormen. Det är hyra plus 450:-/veckan. För att jag luktade alkohol på mötet med arbetsförmedlingen. En period tog dom hyran från mig också, två månader.

Nu trodde jag att jag äntligen skulle lyckas få socialbidrag, och det fick jag, men de swish-insättningar som morsan har hjälpt mig med under den här tiden har tagits upp som inkomster, så det är tillbaka till 450:-/veckan. Jag hann få bidrag en månad i alla fall och kände mig rik som ett troll.

Ganska tråkigt, jag drömde om att köpa en begagnad smartphone för 300:-, det finns företag som rekonditionerar dem och säljer. Lite off-topic så har jag tre-fyra läkarintyg och en fullständig psykiatrisk utredning, alla av dem har Försäkringskassan avslagit. Jag älskar Sverige.
 
Parkeringsvakt sa:
Jag har levt på så kallad nöd-hjälp i 9 månader, vilket är lägre än existensminimum/riksnormen. Det är hyra plus 450:-/veckan. För att jag luktade alkohol på mötet med arbetsförmedlingen. En period tog dom hyran från mig också, två månader.

Nu trodde jag att jag äntligen skulle lyckas få socialbidrag, och det fick jag, men de swish-insättningar som morsan har hjälpt mig med under den här tiden har tagits upp som inkomster, så det är tillbaka till 450:-/veckan. Jag hann få bidrag en månad i alla fall och kände mig rik som ett troll.

Ganska tråkigt, jag drömde om att köpa en begagnad smartphone för 300:-, det finns företag som rekonditionerar dem och säljer. Lite off-topic så har jag tre-fyra läkarintyg och en fullständig psykiatrisk utredning, alla av dem har Försäkringskassan avslagit. Jag älskar Sverige.

Har en lön på 23.000kr brutto, jag klarar mig hyfsat på den lönen.

Om det du skriver är sant vill jag bara gråta. 450kr i veckan, ska det räcka för mat bara då? Har du några vanor? Har du ingen smart phone, seriöst nu?
 
FBspararIP sa:
Har en lön på 23.000kr brutto, jag klarar mig hyfsat på den lönen.

Om det du skriver är sant vill jag bara gråta. 450kr i veckan, ska det räcka för mat bara då? Har du några vanor? Har du ingen smart phone, seriöst nu?

Ja, det är tänkt för bara mat, men går huvudsakligen till öl :)

Det finns de som har det värre, mest tråkigt att bli motarbetad av myndigheterna istället för hjälpt. Om jag inte visste att det finns andra som behöver platserna, hade jag nästan sett till att hamna på LVM och kosta kommunen 750 000:- för 6 månader med eget rum och tre mål mat om dagen.

Hur mycket ger 23 000:- efter skatt? Du kan inte ha någon jättedyr hyra?
 
Parkeringsvakt sa:
Ja, det är tänkt för bara mat, men går huvudsakligen till öl :)

Det finns de som har det värre, mest tråkigt att bli motarbetad av myndigheterna istället för hjälpt. Om jag inte visste att det finns andra som behöver platserna, hade jag nästan sett till att hamna på LVM och kosta kommunen 750 000:- för 6 månader med eget rum och tre mål mat om dagen.

Hur mycket ger 23 000:- efter skatt? Du kan inte ha någon jättedyr hyra?

Är du beroende av alkohol?

Lite över 17 000:- men vi är två. Är det något som är dyrt i Sverige är det bostad. Vi betalar nästan 8000:- för en tvåa :twisted:.
 
Har ca 38'000 brutto + 5 bonusar årligen och 6 veckor betald semester med tillägg. Har inga laster som alkohol eller tobak.
 
Har lön på 29K. Efter alla räkningar har jag ungefär 17K kvar. Nu har jag ställt av bilen och åker tåg till jobbet.
 
36 000. Efter lån och fasta räkningar har jag 22 000 kr kvar men vet inte vart pengarna tar vägen.
 
Vad har ni i lön och hur mycket kvar efter räkningar? Får ut arton tusen och har kvar fyra tusen sex hundra kronor kvar att leva på tills nästa utbetalning.

Så lite man har i ett land som utvecklats åt fel håll de senaste 30-50 åren. Jag skulle inte ha mycket över, borde gå back varje månad, om jag hade haft fru, 2 barn, radhus i Stockholm, 1 bil och normala nutida semestervanor.

Begriper mig inte på folk som vågar påstå att det ekonomiskt blivit bättre I Sverige de senaste 30 åren. Dömer ut dem som obildade och lurade av makthavarna och deras lakejer.
 
Inte i Sverige bara utan i stort sett har det blivit ekonomiskt bättre i många länder.
 
Topp