Vad tycker ni om sommaren?

Varulv

Medlem
Reg
1 Dec 2018
Jag älskar sommar och värme. Nu är det 31+ hos mig och det är så underbart att sitta under parasollen och med sin dator och bara njuta av den härliga värmen. Dricker min kaffe nu och ska ut snart på min dagliga promenadtur på 8 km.

Vad tycker du om värmen och vad gör du när det är då skönt varmt?

Jag tycker bättre om våren och hösten eftersom sommaren skapar några problem:

* Jag är varm av mig. Mitt inre genererar hela tiden mycket energi. Jag fryser nästan aldrig men svettas väldigt lätt.
* Jag behöver min jacka för att tona ner storleken på magen, som ligger i släkten. Enbart T-shirt är uteslutet.
* Jag är allergisk mot klippt gräs.

Jag bor i mälardalen och detta är mina erfarenheter av sommaren 2023. De första 10 dagarna av juni var lite svala har jag för mig. Sedan slog värmen till i 3 veckors tid med mängder av dagar med temperaturer mellan 25 och 29. Blev lite jobbigt och har inte varit bra för jordbruket. Juli har börjat bättre med mer omväxlande väder. Senast igår regnade det ganska mycket.

Vem kan tycka dåligt om sommaren? Enligt mig var juni bättre en juli. Det är svalt just nu.

Tycker bra om sommaren oavsett väder. Vem tycker om minusgrader, snö och kallblöta skor?

En släkting till mig sade att det är pissväder i Sverige. Är det så?

Topp