Val i Turkiet

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Turkiet gick till val igår men ingen svensk media har snappat det. Hur resltatet blev vet jag inte men återkommer med svar senare.

Turkiet är inne på 9:e dagen och fortfarande protesterar AKP. Hur dom än räknar vill dom inte erkänna förlusten. Den där ormen Erdogan som styr landet skulle ta till all medel för sitta i sin stol.

CHP som vann i valdistrikten i Bolu utlovade innan valet att han skulle dra in på alla sociala medel till syrier. Han infriade sitt löfte När han vann. AKP är rasande över beslutet, det räcker inte med 37 miljarder dollar som syrierna har kostat Turkiet tills nu tycker AKP.

AKP är så äckliga att dom borde ställas in för förräderi. Innan valet var det dom själva som sa att Turkiet hade bland världens säkraste valsystem men efter att dom förlorade i Turkiets största städer börjar dom nu smutskasta valet och börjar dra in personen Gulen som är anklagad för kuppen som skedde 2016. Dom påstår att han har ett finger i valet och att fusk förekommit.

När Erdogans högra hand Yildirim vann för några år sen jublade dom och sa: vi vann med lite över 3000 röster men när motståndaren vinner men 15000 röster fler säger Erdogan så här: du kan inte erkänna dig som segrare med bara 14- 15000 röster. Hur sjuk får man vara? Han tänker inte på att hans rykte och auktoritet för varje uttalande han gör sänker han.

Det är något fel i huvudet på den där Erdogan, många fel och inte bara ett fel. Om han nu lyckas mygla till sig seger undrar jag med vilken värdighet kan ska träda fram inför folket och övriga världen när han gör statsbesök. Alla vet att hans borgmästare har förlorat, det finns inte men och.

Saddam hade mer värdighet än vad Erdogan någonsin kommer ha.

Ak47 sa:
CHP som vann i valdistrikten i Bolu utlovade innan valet att han skulle dra in på alla sociala medel till syrier. Han infriade sitt löfte När han vann. AKP är rasande över beslutet, det räcker inte med 37 miljarder dollar som syrierna har kostat Turkiet tills nu tycker AKP.

Sånt skulle vi inte ens kunna nämna i Sverige, då blir vi slaktade av PK- eliten. Turkiet är sista landet jag skulle tänka mig ta upp en sån känslig fråga. Det är så synd om dom.

Äckliga islamist Erdogan har visat sitt ansikte igen. Valet som hölls32:a mars ogiltigförklarad i Istanbul. Eftersom Istanbul är så viktigt för han är det bara den metropol som ogiltigförklaras. Alla städer dom har ”vunnit” är ok. Vi får se hur turkarna tar i saken.

Topp