Vanligaste orsaken till psykisk ohälsa?

Lustfylld

Medlem
Reg
23 Okt 2019
Inlägg
185
Jag tror mig veta varför typ alla andra mår mer eller mindre, psykiskt dåligt, fast många inte vill erkänna det, eller är så "blåsta" att dom inte inser det, t.ex "normala" människor som Morgan och Ola Conny..

Jag mådde aldrig riktigt bra mina första ca 40 år, tills jag kom på orsaken. Jag hade både lätt panikångest och andra medicinska åkommor, som nu är ett minne blott. De sista 5-7 åren har jag inte haft så mycket som en täppt näsa, inte en finne, för att inte tala om hur otroligt stabilt mitt psyke har blivit.

Jag har googlat, men inte funnit något om min upptäckt, ingen jag har pratat med om detta har hört talas om det. Inte ens på spam/pedofilforumet Flashback.org, där "man kan diskutera allt", finns något yppat om detta (ser helst att det förblir så).

Vet du vad jag menar eller har du någon filosofi/idé om vanligaste orsaken till psykiskt ohälsa?
 
blueberry sa:
Nej, inte alls.



Hmm.. nej, allt jag säger blir i princip en gissning så jag säger: Prinsessan Madeleine?

Tyvärr har TS missförstått min tråd om att TS borde testa meditera, det slutade med att TS skulle försöka hålla andan i nästan ett helt dygn........ Så jag tror inte vi får höra vad TS hadde för upptäckt....... R.I.P TS.


Märkligt att man skapar en tråd om nått intressant, men vill att någon frågar vad han menar innan han berättar. Ännu märkligare att han inte vill lägga sin upptäckt där det verkar finnas gott om psyksjuka, på fb alltså. Inte ute efter att hjälpa människor kanske?
 
Lustfylld sa:
Jag tror mig veta varför typ alla andra mår mer eller mindre, psykiskt dåligt, fast många inte vill erkänna det, eller är så "blåsta" att dom inte inser det, t.ex "normala" människor som Morgan och Ola Conny..

Jag mådde aldrig riktigt bra mina första ca 40 år, tills jag kom på orsaken. Jag hade både lätt panikångest och andra medicinska åkommor, som nu är ett minne blott. De sista 5-7 åren har jag inte haft så mycket som en täppt näsa, inte en finne, för att inte tala om hur otroligt stabilt mitt psyke har blivit.

Jag har googlat, men inte funnit något om min upptäckt, ingen jag har pratat med om detta har hört talas om det. Inte ens på spam/pedofilforumet Flashback.org, där "man kan diskutera allt", finns något yppat om detta (ser helst att det förblir så).

Vet du vad jag menar eller har du någon filosofi/idé om vanligaste orsaken till psykiskt ohälsa?

Vad var orsaken då?
 
Har man kommit på en världsnyhet som folk fnyser åt första gången dom får höra det, så tröttnar man på att bara berätta det rakt upp och ner.

Jag vill diskutera fram detta, och väntar mig lite seriösare ton än gissningar på prinsessan Madeleine. Hade någon gissat på "tillsatser i mat" eller "stressig miljö", hade jag bemödat mig att svara.

Men jag ska slänga in en ledtråd, jag har löst problemet, men det fungerar bara för män, och som alla kanske vet är det vanligare med psykiskt ohälsa bland tjejer. Detta går att lösa för kvinnor också, men då krävs det en uppfinning.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/livsvillkor-levnadsvanor/psykisk-halsa-och-suicidprevention/statistik-psykisk-halsa/vuxnas-psykiska-halsa/

Eftersom alla är olika, lever olika, går min upptäckt inte att bevisa, därför har det heller inte bedrivits någon forskning kring detta. Men så fort jag har berättat det för någon så skrattar dom först, men efter att jag har lagt fram ett par argumenten säger alla "ååå, fan det stämmer nog". Och jag lovar, det stämmer.

Gissa på nu, fan va paff men glad jag skulle bli om någon här gissade rätt, jag har redan gjort fel i ca 40 år av mitt liv, att jag låter er hållas i dunkel ett litet tag till, gör varken från eller till. När detta har diskuterats fram eller att jag blir tvungen att berätta (för att mina ledtrådar inte räcker), kommer ni alla ha en chans att, inte må 100% bättre, men till 100% må bättre.
 
Lustfylld sa:
Har man kommit på en världsnyhet som folk fnyser åt första gången dom får höra det, så tröttnar man på att bara berätta det rakt upp och ner.

Är det därför du går in i andras trådar och själv fnyser åt andras världsnyheter? Hämnd?

Jag kommer absolut inte leka nån gissnings lek med dig, du får tala ur skägget, jag fnyser åt din gissnings lek.
 
turtle sa:
du får tala ur skägget, jag fnyser åt din gissnings lek.


Har du skägg? Kvinnor har det oftast inte. Det beror på att dom inte behöver det, dom har istället bröst.
Det är gott att nysa (här snackar vi djupandning :D
 
Här kommer en "ledtråd":

Finns det tillfälle i din vardag där du andas mindre?

Jag kan ta ett par exempel, jag håller andan när jag känner att det är mycket avgaser, jag håller andan när jag möter utvecklingsstörda och håller andan när jag måste vara nära folk med mycket parfym på sig. Det är vid ett par tillfällen till jag "håller andan", och ett av dom tillfällena är speciellt..
 
Lustfylld sa:
Här kommer en "ledtråd":

Finns det tillfälle i din vardag där du andas mindre?

Jag kan ta ett par exempel, jag håller andan när jag känner att det är mycket avgaser, jag håller andan när jag möter utvecklingsstörda och håller andan när jag måste vara nära folk med mycket parfym på sig. Det är vid ett par tillfällen till jag "håller andan", och ett av dom tillfällena är speciellt..

Hur andas ni när ni mår bra eller dåligt? När ni är lungna och glada har ni lungna långsamma andetag, när ni gråter har ni korta hårda andetag.

Detta funkar även omvänt, genom att kontrollera era andetag kan ni förändra hur ni mår. Det är nästintill omöjligt att ha dåliga känslor under meditation.
 
turtle sa:
Hur andas ni när ni mår bra eller dåligt? När ni är lungna och glada har ni lungna långsamma andetag, när ni gråter har ni korta hårda andetag.

Detta funkar även omvänt, genom att kontrollera era andetag kan ni förändra hur ni mår. Det är nästintill omöjligt att ha dåliga känslor under meditation.


Sluta snacka om din jävla meditation i den här tråden, det du gaggar om är att må bättre när det redan är försent, det jag snackar om är att aldrig behöva må dåligt från början, kan inte du lägga upp en bild på ditt ansikte, jag kommer behöva en bild när jag ska förklara varför du och nästan alla andra är dumma i huvudet :D
 
Lustfylld sa:
Sluta snacka om din jävla meditation i den här tråden, det du gaggar om är att må bättre när det redan är försent, det jag snackar om är att aldrig behöva må dåligt från början, kan inte du lägga upp en bild på ditt ansikte, jag kommer behöva en bild när jag ska förklara varför du och nästan alla andra är dumma i huvudet :D

Nej du behöver absolut inte må dåligt för att ha nytta av meditation.
Jag behöver ingen bild dock för att visa din inkompetens, här är texten du inte kan förstå från den andra tråden.

"skapa fysiska förändringar i din hjärna."


Men det är så klart du som inte vill utöka din hjärnas kapacitet för att du tycker det känns löjligt som är den smarta.

Lycka till med din frågesport, vi får väll se hur lång tid det tar innan folk tappar intresset.


(Och meditation är min gissning på din lek, så jag behöver inte sluta prata om det.)
 
turtle sa:
(Och meditation är min gissning på din lek, så jag behöver inte sluta prata om det.)


Fel.
Men för att vara säker så menar du att den vanligaste orsaken till psykiskt ohälsa, cancer osv, beror på att människor mediterar för lite?
 
Lustfylld sa:
Fel.
Men för att vara säker så menar du att den vanligaste orsaken till psykiskt ohälsa, cancer osv, beror på att människor mediterar för lite?

Inte bara, men om vi mediterade skulle vi se mycket mindre av det. Och då menar jag MYCKET mindre.

Rätt.
 
Ak47 sa:
Läs mer bibel och det kommer hjälpa.


Psykisk ohälsa är ett ganska nytt fenomen, det är dom sista 1-2 hundra åren som det har gått åt helvete, så det har inget med bibeln att göra heller.

Så fel där också tyvärr.
 
Lustfylld sa:
Psykisk ohälsa är ett ganska nytt fenomen, det är dom sista 1-2 hundra åren som det har gått åt helvete, så det har inget med bibeln att göra heller.

Så fel där också tyvärr.

Funnits längre en så. Bara nu det har uppmärksammats mer.
Med bibeln syftade jag på stöd.
 
Ak47 sa:
Funnits längre en så. Bara nu det har uppmärksammats mer.
Med bibeln syftade jag på stöd.


Och ökar, läkemedelsindustrin är t.ex den industri som omsätter mest i hela världen.

Jag har full förståelse för att människor behöver stöd, om det är genom religioner eller meditation spelar ingen roll, dom är idioter och gör fel varje dag, från födseln till jag berättar vad dom gör för fel, och sen gör rätt.
 
Lustfylld sa:
Eftersom alla är olika, lever olika, går min upptäckt inte att bevisa, därför har det heller inte bedrivits någon forskning kring detta.

Det du har är inte stött av vetenskap, men det är det jag pratar om.

"Nu visar ny forskning att regelbunden meditativ träning kan förstärka din koncentrationsförmåga, sänka din stressnivå och förändra din hjärnas fysiska struktur."


Ändå har du mage att kalla mig idiot. Det måste va nått riktigt magiskt du sitter och undanhåller. Tänk alla här som nu har mått dåligt i två dagar i onödan bara för du hellre leker med dem än att hjälpa dom.
 
Lustfylld sa:
Men jag ska slänga in en ledtråd, jag har löst problemet, men det fungerar bara för män, och som alla kanske vet är det vanligare med psykiskt ohälsa bland tjejer. Detta går att lösa för kvinnor också, men då krävs det en uppfinning.

Så ditt trick funkar bara för halva populationen, mitt funkar för alla. Och är gratis. Är du försäljare för denna produkt kanske? Gör du reklam? Är det därför du kallar vetenskapen idiot? Hotar verkligheten din plånbok kanske?
 
Topp