Varför välja VPN som kostar istället TOR som är gratis?

Richard

Medlem
Reg
11 Okt 2019
Hemsida
www.richardhandl.com
0koll sa:
Vad har ni VPN TOR till?
Som nån sa, det finns många anledningar till att vara anonym. Allt loggas, man är övervakad på hela nätet. Även om man inte gör nått kriminellt så vill man kanske inte loggas via IP hela tiden. Innan hade jag missat att stänga av Googles platshistorik, så tycker dom det är roligt att driva med oss som måste medicinera mot paranoia o skickar detta mail...!?

Ramzez

Medlem
Reg
29 Nov 2018
Richard sa:
Som nån sa, det finns många anledningar till att vara anonym. Allt loggas, man är övervakad på hela nätet. Även om man inte gör nått kriminellt så vill man kanske inte loggas via IP hela tiden. Innan hade jag missat att stänga av Googles platshistorik, så tycker dom det är roligt att driva med oss som måste medicinera mot paranoia o skickar detta mail...!?

De skickar ut sådant där automatiskt till alla.

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Richard sa:

Anonym för vad? Jag har använt internet i över 15 år, då har jag surfat nästan på allt förutom saker om barn. På min tid kunde man olagligt ladda ned filmer och musik, i dag kan man streama sånt och jag har aldrig fått problem. Jag förstår att man vill vara lite anonym och privat men det känns som att ni är nojiga.

Mirror

Medlem
Reg
9 Dec 2018
yatzy666 sa:
Man kör TOR via VPN. De kombineras inte på något vis, utan är två lager säkerhet som ligger efter varandra. Lyckas SÄPO få ut informationen från din VPN-server, har de fortfarande TOR-steget kvar.

Som inte är problem längre?

Hydraulslang

Medlem
Reg
25 April 2020
Vilken Android webbläsare är "säkrast" av Opera med dess inbyggda vpn, eller Tor browser?

Om man kollar ip så funkar ju bägge, Opera är ju mycket snabbare och har dessutom en jävligt bra inbyggd pop up/annons blockerare, men av någon anledning känner man sig tryggare/mer anonym med Tor?

L-I-P

Medlem
Reg
6 Feb 2020
Hydraulslang sa:
Vilken Android webbläsare är "säkrast" av Opera med dess inbyggda vpn, eller Tor browser?

Om man kollar ip så funkar ju bägge, Opera är ju mycket snabbare och har dessutom en jävligt bra inbyggd pop up/annons blockerare, men av någon anledning känner man sig tryggare/mer anonym med Tor?

Tor är inte bara en webbläsare utan har en lite annorlunda lösning vad gäller säkerhet osv.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Onion_routing

Topp