Vattenfestival- 20 år senare?

Reg
2 Jan 2019
Inlägg
1
Vi som växte upp under 90- talet minns säkert Vattenfestivalen? Bland det bästa som hänt som festival eller något annat i Sverige/ Stockholm.
I Augusti är det 20 år sen festivalen lades ner. Om man är några personer och bollar Idéer med varandra kanske vi kan få ihop till det? Vem vill inte ha minnas Vattenfestivalen? Är några med mig?
 
Att döma av den här trådens utveckling så verkar det inte vara så stort intresse. Vattenfestivalen var kul de två-tre första gångerna sen spårade det ur fullständigt. Av folk boende i huvudstaden kallades den för lantisfestivalen eftersom precis varenda landsortsbo med familj tyckte att det där var årets höjdpunkt.
 
Lyngby666 sa:
Att döma av den här trådens utveckling så verkar det inte vara så stort intresse. Vattenfestivalen var kul de två-tre första gångerna sen spårade det ur fullständigt. Av folk boende i huvudstaden kallades den för lantisfestivalen eftersom precis varenda landsortsbo med familj tyckte att det där var årets höjdpunkt.


Vattenfestivalen ägde rum för 20- år sedan. I dag är det många som inte vet vad det är. Jag var ung själv vid den tiden, någonstans mellan 25-30 år. Tom jag tyckte det var roligt, något som uppskattades av många i min ålder och även av äldre, jag såg många över 50- år på festivalen. Det var en höjdpunkt man såg framemot varje sommar, vad fanns det annars som var roligt i Sverige/ Stockholm? Hade arrangörerna gjort en jubileum i år hade jag gjort besök till festivalen. Se det som någon slags karneval.
 
Lyngby666 sa:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholms_vattenfestival

Som sagt, ganska kul de första gångerna.

Vad uppskattar du i Sverige? Nåt kul som händer på sommaren du vill dela med dig?
 
Mongo sa:
Vad uppskattar du i Sverige? Nåt kul som händer på sommaren du vill dela med dig?
Jag är nog en rätt trist person för jag uppskattar mest av allt lugnet numera. Flyr till landet när jag är ledig.
 
Lyngby666 sa:
Jag är nog en rätt trist person för jag uppskattar mest av allt lugnet numera. Flyr till landet när jag är ledig.

Det tror jag också att du är! Alla har inte ett lantställe, alla kan inte åka på semester till ett varmt land och sola& bada. Många länder har karnevaler, festivaler men jag tror att felet ligger på oss svenskar. Vi gillar inte ha roligt i den utsträckningen, vi gillar inte värme, det ska vara kallt och mörkt. Helst vinter året om.
 
Vattenfestival sa:
Vi som växte upp under 90- talet minns säkert Vattenfestivalen? Bland det bästa som hänt som festival eller något annat i Sverige/ Stockholm.

Jag växte upp i Södertälje och vi hade en egen festival, men kommer inte ihåg vad den hette. Det var lagom mycket stoj, att åka till stora huvudstaden var lite för vågat för mig :)
 
Topp