Vem röstar på Miljöpartiet (MP)?

Sharia

Medlem
Reg
27 Feb 2022
Inlägg
269
Miljöpartiet ökar och tar sig över riksdagsspärren, enligt en ny undersökning av SvD/Sifo.

Partiet landar på 4,6 procent och enligt mätningen är det ”dött lopp” mellan blocken.

Liberalerna ligger också med god marginal över spärren och hamnar på 5,7 procent.

Vad är det slags människor som röstar på ett skit parti som Miljöpartiet? Miljöpartiet har inte under sin tid en enda gång dragit stråt till stacken. Jag ser inte vilken eller vilka nyttor Miljöpartiet har gjort men vem är dom som röstar på Miljöpartiet?
 
Väldigt få röstar på MP skulle jag säga. Att MP skulle vara över 3 procent tror jag inte ens på. Det är något fult spel bakom det hela. Vilka idioter står bakom det här?
Den 24 mars beslutade riksdagen att skatten på bensin och diesel skulle sänkas med 40 öre, vilket ger 50 öre lägre pris när man tankar eftersom även momsen blir lägre. Detta förslag presenterades i M, KD och SDs reservation i höstbudgeten. Där skrevs in att skatten skulle sänkas under året. Vid genomförandet ställde sig alla partier i riksdagen bakom beslutet utom Miljöpartiet som reserverade sig.

Inte ens Greta står bakom MP längre. Till och med Greta tycker att det är ett hårt slag mot bilister.
 
Väldigt få röstar på MP skulle jag säga. Att MP skulle vara över 3 procent tror jag inte ens på. Det är något fult spel bakom det hela. Vilka idioter står bakom det här?


Inte ens Greta står bakom MP längre. Till och med Greta tycker att det är ett hårt slag mot bilister.

De fick 2,68 % i valet 2018 i Västernorrland som är ett av Sveriges mest bilberoende områden där man faktiskt behöver bilen i en ännu högre grad än i södra Sverige. Det finns ju också många som anser att man inte behöver bil utan att man ska cykla istället. Det finns även andra politiska frågor som de driver.
 
Miljöpartiet. Ett parti som vill stoppa Sveriges utveckling.
 
Det här är Miljöpartiet.
På flera platser runt om i centrala Stockholm påverkas trafiken efter att klimataktivister har limmat fast sig på gator.
Polisen är på plats vid Sveavägen, Skeppsbron, Guldbron och Centralbron.
– Tidigare stod trafiken stilla men den har nu släppts på, ett körfält är öppet och vi arbetar i det andra, säger Towe Hägg, polisens presstalesperson.
Polisen arbetar med att få bort personerna som självmant inte lämnar körfälten.
 
Tror en del av de som röstade på MP bara stödröstar, så att de ska klara 4%-spärren för att kunna samarbeta med S. Egentligen S- eller V-röstare.
 
Topp