Vem var störst, Martin L. King, MalcomX eller Ali?

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
736
Vem av dom tre var störst talare och hade störst inflytande hos svarta i USA? Var det Martin Luther King, Malcom X eller Muhammed Ali?
 
En annan herre som är ju Farrkhan.
 
Om det är rasism så antar jag att jag är rasist då, jag håller med han i stort sätt.
Du frågar "Om det är rasism" menar du att det inte är det?
Jag skulle vilja påstå att alla är rasister i någon bemärkelse. Tribal evolution.
 
Du frågar "Om det är rasism" menar du att det inte är det?
Jag skulle vilja påstå att alla är rasister i någon bemärkelse. Tribal evolution.
Allt han säger är att vita bör grupperas med vita, svarta med svarta och asiater med asiater. Och att det är fel att skaffa barn med andra raser, för att man bör vilja fortsätta sin blodlinje.

Att gruppera är vad vi alltid gjort, alla har sina egna länder, inte så att jag tycker att man inte ska kunna resa och träffas, men visst mår vita bättre bland vita och svarta bättre bland svarta. Det är väl därför massinvandringen har blivit ett så stort problem.

Och självklart vill man att sina barn ser ut och är som en själv.

Missar jag nått? Rasism är väl när man ser ner på någon annan pga av deras ras? Det gjorde han väl inte? Han bara erkände att det finns skillnader.
 
Om det är rasism så antar jag att jag är rasist då, jag håller med han i stort sätt.

Fel av mig att hålla med?
Nej det är inte fel. Det är överlevnad av den som ser ut som du. Ditt barn tex. Vi är programmerade att värna om in gruppen.
Ett test du kan göra är att fråga någon vilken grupp av män de skulle byta sida av gatan för.
Kvinnor framför allt brukar vara ärliga i den frågan då det handlar om genetisk avkomma i flera avseenden.
1. 5st Japaner
2. 5st Svarta
3. 5st Vita

I NYC begås 95% av alla våldsbrott av svarta ... 1+1 eller så e man dumihuvet.
 
Allt han säger är att vita bör grupperas med vita, svarta med svarta och asiater med asiater. Och att det är fel att skaffa barn med andra raser, för att man bör vilja fortsätta sin blodlinje.

Att gruppera är vad vi alltid gjort, alla har sina egna länder, inte så att jag tycker att man inte ska kunna resa och träffas, men visst mår vita bättre bland vita och svarta bättre bland svarta. Det är väl därför massinvandringen har blivit ett så stort problem.

Och självklart vill man att sina barn ser ut och är som en själv.

Missar jag nått? Rasism är väl när man ser ner på någon annan pga av deras ras? Det gjorde han väl inte? Han bara erkände att det finns skillnader.
Skillnaden är just det. Rasen. Hudfärgen.
 
Skillnaden är just det. Rasen. Hudfärgen.
Men att erkänna att det finns skillnad är inte rasism, det är verklighet. Rasism är när man ser ner på den andra pga av ras/hudfärg av ingen annan anledning än just att den är av annan ras/hudfärg. Eller?
 
Allt han säger är att vita bör grupperas med vita, svarta med svarta och asiater med asiater. Och att det är fel att skaffa barn med andra raser, för att man bör vilja fortsätta sin blodlinje.

Att gruppera är vad vi alltid gjort, alla har sina egna länder, inte så att jag tycker att man inte ska kunna resa och träffas, men visst mår vita bättre bland vita och svarta bättre bland svarta. Det är väl därför massinvandringen har blivit ett så stort problem.

Och självklart vill man att sina barn ser ut och är som en själv.

Missar jag nått? Rasism är väl när man ser ner på någon annan pga av deras ras? Det gjorde han väl inte? Han bara erkände att det finns skillnader.
Nu har jag inte varit speciellt mycket i Sverige på 10 år men är inte massinvandrarna mest av en annan religion/kultur?
 
Men att erkänna att det finns skillnad är inte rasism, det är verklighet. Rasism är när man ser ner på den andra pga av ras/hudfärg av ingen annan anledning än just att den är av annan ras/hudfärg. Eller?
Vad är det för skillnad mer än melatonin?
 
Vad är det för skillnad mer än melatonin?
En googling på melatonin ger mig resultat på sömntabletter.

En röd hårig blekfis från scottland kan inte vara i solen lika länge som en svart. Vi ser olika ut, vilket kan skapa utanförskap, blandar man kommer nån alltid vara i minoritet.

Själv tror jag att det blir mindre rasism om vi har olika land och bara träffas ibland men inte bor i hop.


Eftersom svart/brun är en starkare färg än vit och alla bland barn blir mer svarta/bruna, så betyder blandning rent logiskt den vita rasens död.
 
Senast ändrad:
En googling på melatonin ger mig resultat på sömntabletter.

En röd hårig blekfis från scottland kan inte vara i solen lika länge som en svart. Vi ser olika ut, vilket kan skapa utanförskap, blandar man kommer nån alltid vara i minoritet.

Själv tror jag att det blir mindre rasism om vi har olika land och bara träffas ibland men inte bor i hop.
Sorry menade Melanin
 
En googling på melatonin ger mig resultat på sömntabletter.

En röd hårig blekfis från scottland kan inte vara i solen lika länge som en svart. Vi ser olika ut, vilket kan skapa utanförskap, blandar man kommer nån alltid vara i minoritet.

Själv tror jag att det blir mindre rasism om vi har olika land och bara träffas ibland men inte bor i hop.
Det kan du ha rätt i. Och det kallas för att var pro-segregation. En ide som många Black separatists förespråkar i US. och även Alt-Right. White etno nationalists som tex Richard Spencer.

 
Det kan du ha rätt i. Och det kallas för att var pro-segregation. En ide som många Black separatists förespråkar i US. och även Alt-Right. White etno nationalists som tex Richard Spencer.

Viss segregation är jag nog för, men inte full kanske. Har inte tänkt så mycket på saken.
 
Topp