Vuxna Förbannade Hackare

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Vuxna Förbannade Hackare var en grupp av hackare som hackade en hel del sidor, bland annat hackade dom TV3 som gjorde dom kända. Dom var mycket aktiva någon gång runt 07-09 skulle jag tro? Jag undrar vad som hände med dom?

Anonymous var en annan hackergrupp, dom blev kända när dom hackade PSN minns jag, sonen hade så tråkigt under en månad. :D vad hände med den hackergruppen?

Finns det några kända aktiva hackergrupp idag?

När man har tråkigt som jag tänker man lite långt baks i tiden.

Jag har delade åsikter om hackare.

Det enda man väl kan vara överens om är att de har en enorm makt p.g.a. sin kunskap. Sen använder de den på ett bra eller dåligt sätt, och man kanske t.o.m. kan diskutera vad som är bra eller dåligt, men den viktiga poängen är nog att de varken är bättre eller sämre människor än oss andra, utan att det kan gå åt båda hållen.

Det roligaste hacket av en hemsida jag har sett var i slutet av 90-talet, då självaste RSA Security, företaget namngivet efter den patenterade krypteringsalgoritmen av matematikerna Rivest, Shamir och Adleman, bl.a hade fått mustascher på sina två fotomodeller (snygga människor som ska "stå" för sajten utseendemässigt), och med den tillagda texten: "Please trust us with your data, praise Allah". "Bigger things are coming" har jag för mig att det stod också.

Det kan ha varit ett DNS-hack, som jag hörde rykten om senare, men jag tror att det var en bortförklaring som de försökte sprida. Nästan varje webbserver på internet gick att hitta en backdoor i på den tiden. Man behövde bara vara snabb och utnyttja hålet, som någon hade hittat och påpekat på nätet, innan admin gjorde det.

Vuxns förbannade hackare minns man. Svar till TS så åkte en del av dom fast. Samma sak med anonymous. Efter ett tag åker man alltid tid. Anonymous upplöstes runt 2016 tror jag?

Fula_Gubben sa:
Vuxns förbannade hackare minns man. Svar till TS så åkte en del av dom fast. Samma sak med anonymous. Efter ett tag åker man alltid tid. Anonymous upplöstes runt 2016 tror jag?

Anonymous hade väl aldrig formella medlemmar på det sättet. Men kärnan kände varandra väl, och de var väl informella ledare. Men som sagt en del åkte dit och nu finns det tusentals olika grupper som exploaterar varumärket.

Topp