Forum för media skulle sitta på sin plats

Som saknar delforum
Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reg: 24 apr 2019
 Gillat: 2 gånger
 gillade inlägg: 5 gånger

Inlägg av Slaktaren » 05 sep 2019, 20:35

Eller åtminstone sista utvägen. Men Flashack skulle göra anspråk på det.

Är Wolfgang Hansson den sämsta journalisten som finns? Varför inleder han alltid sina rubriker med "därför"
Därför kan Corbyn inte fortsätta vägra nyval
I DAG 14:30
Därför tvekar Kina att slå ner protester
MÅN 12 AUG 2019
Därför stoppade Trump kriget
Därför ökar kaoset när Theresa May slutar
FRE 07 JUN 2019
Därför kan Trump tjäna på att blir ställd inför riksrätt
ONS 29 MAJ 2019
Därför hoppas Kim Jong-un på Putin
Därför blir det ingen brittisk krasch ut ur EU
Därför måste det försvunna planet hittas
Därför är IS inte besegrat – vad du än hör
Nu orkar jag inte mer men vad tycker ni om därförWolfgangs rubriker? Är han besatt av ordet "därför" eller kan han inte komma på något annat?

turtle
Medlem
Reg: 22 dec 2018
 Gillat: 24 gånger
 gillade inlägg: 2 gånger

Inlägg av turtle » 06 sep 2019, 10:39

Bra uppmärksammat, nu vet jag inte vem personen är eller vad artiklarna handlar om, men som det ser ut för mig så säger han "därför" för att vi ska känna attt vi hittat den korrekta historian, så att vi inte ska leta efter andra vinklingar på historian. Från min syn är det mer troligt att personen är en propagandist snarare än jurnalist. Jag skulle vilja föreslå att alla eller dom flesta av hans rubriker som börjar med "därför" troligen har en annan vinkling som han vill att du inte ska söka efter.

Det är ju "därför" det har hänt, bra då vet vi....

plockgodis
Avstängd
Reg: 02 sep 2019
 Gillat: 1 gång

Inlägg av plockgodis » 06 sep 2019, 16:33

Exercising the right not to walk.

lingonsylt
Medlem
Reg: 27 dec 2018

Inlägg av lingonsylt » 09 sep 2019, 16:51

Slaktaren skrev:
05 sep 2019, 20:35
Eller åtminstone sista utvägen. Men Flashack skulle göra anspråk på det.

Är Wolfgang Hansson den sämsta journalisten som finns? Varför inleder han alltid sina rubriker med "därför"

Du har helt rätt om därför-Wolfgang. Han har betydligt fler krönikör som börjar med ”därför”

Nu orkar jag inte mer men vad tycker ni om därförWolfgangs rubriker? Är han besatt av ordet "därför" eller kan han inte komma på något annat?

lingonsylt
Medlem
Reg: 27 dec 2018

Inlägg av lingonsylt » 09 sep 2019, 16:52

turtle skrev:
06 sep 2019, 10:39
Bra uppmärksammat, nu vet jag inte vem personen är eller vad artiklarna handlar om, men som det ser ut för mig så säger han "därför" för att vi ska känna attt vi hittat den korrekta historian, så att vi inte ska leta efter andra vinklingar på historian. Från min syn är det mer troligt att personen är en propagandist snarare än jurnalist. Jag skulle vilja föreslå att alla eller dom flesta av hans rubriker som börjar med "därför" troligen har en annan vinkling som han vill att du inte ska söka efter.

Det är ju "därför" det har hänt, bra då vet vi....
Kanske kanske inte men om du tittar på andra krönikörer på både aftonbladet och expressen använder dom olika meningar eller rubriker. Felet ligger nog i Wolfgang.

turtle
Medlem
Reg: 22 dec 2018
 Gillat: 24 gånger
 gillade inlägg: 2 gånger

Inlägg av turtle » 09 sep 2019, 18:01

lingonsylt skrev:
09 sep 2019, 16:52
Kanske kanske inte
Absolut, därför börja jag med att säga jag vet inte vem eller vad det handlar om. Så för att va tydlig> jag säger inte att det är så, utan bara att det ser ut att kunna vara så.

Skriv svar