Bästa bökerna?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Dat: 22 december 2018

Oläst inlägg 05 okt 2019, 14:35

Lägg till baksidan av boken ni rekommenderar så vi får se vad det handlar om.

Som underhållning rekommenderar jag:Metro 2033.

Background[edit]
In 2013, a nuclear war forced a large amount of Moscow's surviving population to relocate to the city's Metro system in search of refuge. Eventually, communities settled within the underground train stations and developed into independent states over time. Factions emerged, ranging from the independent peacekeepers the "Rangers of the Order", to the neo-Stalinist "Red Line" faction and the neo-Nazi "Fourth Reich", to the more powerful factions such as "Polis", which contained the greatest military power and the most knowledge of the past, and the "Hanza" regime, which controlled the main ring of metro stations by its sheer economic power.
As these groups began to evolve, the Red Line and the Fourth Reich quickly entered a state of war, as both sought to destroy the other. As the war raged, the stations who refused to join either side were either demolished by the factions, merged into the Hanza regime, raided by criminal bandits, or formed their own independent states. Other stations were outright destroyed by animals, mutated by the nuclear fallout. While most of the stations were controlled by the three main factions, some stations formed an independent alliances, including the station VDNKh ("Exhibition"). Within that station, the events of Metro 2033 unfold.

Roine.Blom
Medlem
Dat: 11 oktober 2019

Oläst inlägg 11 okt 2019, 20:35

Point taken #2.

Användarvisningsbild
Generalknas
Avstängd
Dat: 05 november 2019

Oläst inlägg 13 nov 2019, 14:48

Efter att ha läst hans första tre spännande kriminalromaner, är jag 1/10 inne i första boken i Leif GW Perssons andra trilogi: Mellan sommarens längtan och vinterns köld. Jag läste i någon recension att det var för mycket personporträtt och för lite story, jag kommer inte ihåg exakt men det står på Wikipedia.

Och det stämmer kanske. Om man inte är intresserad av hur polisväsendet fungerar, Leif har ju en bra insikt där och det är mycket det som gör hans böcker läsvärda, så kan jag varna för att det inte är speciellt mycket action. Boken börjar med ett brottsfall, men det utvecklas sen lite för långsamt för min smak.

Det är mest dynamik och relationer mellan poliser, och det kan jag ta, t.o.m. kanske njuta av lite eftersom jag är intresserad av det och köper det, och för att jag gillar GW. Liksom jag kan tänka mig att svälja Jan Guillo's politiska utläggningar i åtminstone de första tre böckerna, men sen tappar han greppet.

Det verkar inte Persson ha gjort, för den här boken är om inte så jättespännande (hittills) så åtminstone jävligt finurlig och rolig som författaren brukar vara, och han håller ihop det. Där är väl Guillo mer rå, rakt på sak, medan Mankell kan flumma ut helt på ett par sidor om rädslor och psykologi.

I alla fall börjar den med att en person, efter ett fritt fall på femton våningar, nästan landar på en pensionär som är ute och går med hunden. Efter ca 10 sekunder (vittnet har svårt att bedöma tiden han stått och tittat på den mosade) kommer hans vänstra sko.

Ramzez
Medlem
Dat: 29 november 2018

Oläst inlägg 14 nov 2019, 14:58

Dirk Gently's Holistic Detective Agency
Douglas Adams

"
Richard MacDuff attends the Coleridge dinner at his old college St Cedd's, where he witnesses his former tutor, Professor Urban "Reg" Chronotis, perform an inexplicable magic trick in which he makes a salt cellar disappear, then reveals it by smashing a centuries-old clay pot that a young girl brought to the dinner. The dinner concludes with a reading of Coleridge's poem "Kubla Khan", including a mysterious (and fictional) second part.

Meanwhile, an Electric Monk and his horse find a mysterious door on an alien planet, which leads them to Earth. MacDuff and Prof. Chronotis find the horse in the Professor's bathroom, but this does not seem to overly surprise him. The Monk, misunderstanding a casual comment, shoots and kills MacDuff's boss Gordon Way. Way's ghost makes several attempts to contact the living.

MacDuff returns to his London flat and engages in odd behaviour, including climbing a drainpipe to break into the flat belonging to his girlfriend, Susan Way, to erase an embarrassing message left on her answering machine. Susan returns from a night out with Michael Wenton-Weakes. Wenton-Weakes subsequently begins behaving strangely, becoming obsessed with Coleridge and intense feelings of aggrievement.

The next day, MacDuff visits former schoolmate Dirk Gently, a self-claimed "Holistic Detective" who believes in the "fundamental interconnectedness of all things" and is currently searching for a missing cat. Gently informs MacDuff that he is a suspect in the death of Gordon Way, and begins to unravel the mysterious chain of events. Gently concludes that MacDuff had been possessed by a ghost and that a time machine was involved. Ultimately, the two travel to St. Cedd's to meet with Prof. Chronotis, and a complex history is revealed."

Skriv svar

Återgå till "Litteratur & Tidskrifter"