Svennar som snyter sig efter maten

Jibril
Medlem
Reg: 06 sep 2019

Inlägg av Jibril » 06 sep 2019, 19:52

Jag har fått nog av äckliga svennar som snyter sig efter maten på matställen. Har stört mig på det länge och tänkte göra något mot en äcklig svenne om det skulle hända igen. Jopp! Det hände igen idag. Svennen har ätit upp sin mat och snyter sig efteråt. Där sitter jag med mitt sälskap, tallriken e full med mat. Ber kyparen hämta notan. Kyparen vill ta min tallrik men jag ber han den ligga kvar. När jag betalat säger jag till sälskapet att vi rör oss härifrån. Med tallriken i handen går jag fram till äckliga svennen och frågar om det smakade bra? Det var super gott säger flint jäveln. Men va bra för mig smakade maten snor sa jag. Han tittade på mig men sa inget. Jag frågade han om han kunde ana varför den smakade snor? Näeee det vet jag inte. Då sa jag, för att du har ätit klart och snyter dig in för alla andra gäster. Men nu får du smaka på min mat också tog jag tallriken hällde över hans äckliga huvud och gick där ifrån!

Svennar, hur ska ni ha lite bordskick? Måste vi lära er något enkelt som att man inte snyter sig efter maten på en restaurang?
Läskiga svennar.

turtle
Medlem
Reg: 22 dec 2018
 Gillat: 24 gånger
 gillade inlägg: 2 gånger

Inlägg av turtle » 06 sep 2019, 20:32

Usch vilket dåligt troll, vi har redan ett bra troll här. BAN!!!!! :lol:

plockgodis
Avstängd
Reg: 02 sep 2019
 Gillat: 1 gång

Inlägg av plockgodis » 06 sep 2019, 20:51

Jibril skrev:
06 sep 2019, 19:52
Men nu får du smaka på min mat också tog jag tallriken hällde över hans äckliga huvud och gick där ifrån!
Haha, hade velat se det... eller ja... kanske olämpligt att du ska behöva offra din egen mat. Kunde du inte ha gett honom en smäll på käften och fortsatt att äta? Vad var det för restaurang, McDonalds?
Exercising the right not to walk.

Jibril
Medlem

Inlägg av Jibril » 06 sep 2019, 21:30

turtle skrev:
06 sep 2019, 20:32
Usch vilket dåligt troll, vi har redan ett bra troll här. BAN!!!!! :lol:
Nej!! Varför ska jag trolla för?
Läskiga svennar.

Jibril
Medlem

Inlägg av Jibril » 06 sep 2019, 21:31

plockgodis skrev:
06 sep 2019, 20:51
Haha, hade velat se det... eller ja... kanske olämpligt att du ska behöva offra din egen mat. Kunde du inte ha gett honom en smäll på käften och fortsatt att äta? Vad var det för restaurang, McDonalds?
Det var kina buffe 150kr inte så farligt. Tänkte ge han på käften men kanske skulle jag åka dit för misshandel?
Läskiga svennar.

plockgodis
Avstängd

Inlägg av plockgodis » 06 sep 2019, 22:03

Jibril skrev:
06 sep 2019, 21:31
Det var kina buffe 150kr inte så farligt. Tänkte ge han på käften men kanske skulle jag åka dit för misshandel?
Bjuder dig gärna på 150:- för en ostörd buffé :)

Jibril
Medlem

Inlägg av Jibril » 06 sep 2019, 22:22

plockgodis skrev:
06 sep 2019, 22:03
Bjuder dig gärna på 150:- för en ostörd buffé :)
Jag klarar mig. Det är inte maten jag inte fick äta upp jag klagar på, utan hur svennar har dålig bordskick.
Läskiga svennar.

plockgodis
Avstängd

Inlägg av plockgodis » 09 sep 2019, 04:19

Jibril skrev:
06 sep 2019, 22:22
Jag klarar mig.
Är du säker, annars delar jag gärna en buffé. Det kanske inte är samma sak i och för sig, han störde ert sällskap när ni ville ha en privat stund tillsammans, och ni hade satt er på en offentlig restaurang för att visa upp det.
Jibril skrev:
06 sep 2019, 22:22
Det är inte maten jag inte fick äta upp jag klagar på, utan hur svennar har dålig bordskick.
Då måste du ha gott om pengar och/eller vara smått överkänslig?

Helt off-topic: Min barndomsvän lärde mig att när man har ätit klart ska man lägga gaffeln och kniven parallellt bredvid varanda på tallriken, som en signal att man har ätit klart. Vem det var en signal till vet det fan, kanske hans föräldrar eller så hade han läst det någonstans, men det var en av de få saker som fastnade hos mig :)

0koll
Medlem
Reg: 09 jan 2019
 Gillat: 8 gånger
 gillade inlägg: 2 gånger

Inlägg av 0koll » 13 sep 2019, 19:31

plockgodis skrev:
09 sep 2019, 04:19
Är du säker, annars delar jag gärna en buffé. Det kanske inte är samma sak i och för sig, han störde ert sällskap när ni ville ha en privat stund tillsammans, och ni hade satt er på en offentlig restaurang för att visa upp det.

Då måste du ha gott om pengar och/eller vara smått överkänslig?

Helt off-topic: Min barndomsvän lärde mig att när man har ätit klart ska man lägga gaffeln och kniven parallellt bredvid varanda på tallriken, som en signal att man har ätit klart. Vem det var en signal till vet det fan, kanske hans föräldrar eller så hade han läst det någonstans, men det var en av de få saker som fastnade hos mig :)
Ska man leka societet ska bestick ligga "klockan 05".

Skriv svar