Flashback vs Friaordet

Förslag och idéer om förbättring!
Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Dat: 22 december 2018

Oläst inlägg 28 okt 2019, 20:52

turtle skrev:
27 okt 2019, 17:19
Här visar iaf tydligt för mig vad för användare flashback admin söker som moderatorer. "Madtop är ny moderator"
flashback.org/t3089224

(och naturligtvis ska madtop moderera forumdelen han spenderat 1000 tals kommentarer på att förlöjliga, bra val, verkligen.)
Ungefär så här tycker alltså "madtop" om forumdelen och medlemmarna som dras dit, för er som undrar.

"ni tokstollar"

"tokstollar hävdar något annat är lite underhållande"

"Ett gäng tossiga foliehattar"

"Du är lika trovärdig som vilken galen foliehatt som helst."

Den andra moderatorn i forumdelen "gason" har så klart liknande åsikter, men vet inte om han pratar så mycket.
Att sätta räven för at vakta hönshuset, som nån sa.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem

Oläst inlägg 01 nov 2019, 05:11

Administratör skrev:
11 okt 2019, 21:53
Stämmer mycket bra. Dem får ta sitt gruff utanför här och inte blanda in Friaordet.
Mycket bra val av admin. Jag tycker det blir tydligare och tydligare att vi fått en bra admin här, han verkar vilja väl, och får mitt fulla stöd.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Dat: 24 april 2019

Oläst inlägg 01 nov 2019, 21:08

Wiron skrev ett mycket bra inlägg på flashe i tråden visa censurerade inlägg.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem

Oläst inlägg 01 nov 2019, 21:10

Wiron: Så här kommer det bli, du öppnar upp den här tråden vilket jag vill ge dig cred för, du gav ett svar till Arbetrbroder (FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback och jag vill fortsätta skriva ett svar till ditt inlägg men admin kommer radera dom här inläggen och låta ditt svar stå kvar. Även ditt inlägg med hatgrupp kommer få finnas kvar. Mina kommer admin radera.

Du frågar mig om jag vet vad prio är? Låt mig förklara, om ett forum påstår yttrandefrihet på riktigt och inte kan låta sina medlemmar få sina raderade inlägg efter att tråden skapades för 3 år sen har jag misstagit mig för vad prioritet betyder. Det måste ha en annan betydelse än vad jag har lärt mig.

Nu anklagar du Arbetarbroder som är en reskpekterad medlem som varit moderator här på Flashback. Hur kan du göra Arbetarbroder till Flashbacks fiende?

Jag har läst på gruppen SIG, deras hemsida. Personen som står bakom sidan är bra mycket vättigare än vad admin är. Jag vet inte hur admins liv ser ut, eller din men den personen som står bakom intre.se är en fader. En fader gör allt för att skydda sitt barn, än om barnet har gjort fel. Skulle inte du ha gjort det?

Nu kan man vända sig till google för att få saker raderade om sig, att bli glömd. Men flashback lever på att man ska fortsätta hänga ut dessa människor. Skulle du gilla om dina barn kan läsa om dig här om 10 år? Att deras pappa var, är en knarkare? Människor gör ibland felsteg i livet, men många repar sig och börjar på en ny kula. Nu har jag inte gjort några stora misstag i livet och det finns inget om mig på nätet förutom eniro men om jag hade gjort fel och hamnar på Flashback för alltid. Tror du jag tar det som ett andetag och går vidare? Jag hade gjort allt i min makt, nu vill jag inte skriva mer för det kan kännas hotfullt men jag hoppas du förstår vad jag menar med din dimma hjärna.

Edit

Innan den där SIG gruppen fanns var Flashback först med ge utrymme för pedofiler, ni tycker att det har lika mycket som vilken medborgare som helst att kunna uttycka sig. Men när ni sen får en fiende som SIG börjar ni anklaga dom för att samarbeta med pedofiler. Snacka om att kasta sten i glashus. Förstår du vilka vidriga människor ni är som driver det här forumet? Ni skäms inte för någonting, bara anklaga alla andra men ni själva är änglar. Tyvärr kommer Flashback en dag bli historia och den som kommer bli mest hatad på stan känner vi alla redan till vem det är.

Användarvisningsbild
blueberry
Avstängd
Dat: 20 oktober 2019

Oläst inlägg 01 nov 2019, 22:09

Slaktaren skrev:
01 nov 2019, 21:10
Nu anklagar du Arbetarbroder som är en reskpekterad medlem som varit moderator här på Flashback. Hur kan du göra Arbetarbroder till Flashbacks fiende?
Nä, det där fattar vem som helst att Arbetarbroder aldrig skulle bli Flashbacks fiende. Sen kan man extrapolera det över andra användare, kanske alla av dem, men dig gillar jag inte.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem

Oläst inlägg 01 nov 2019, 22:30

blueberry skrev:
01 nov 2019, 22:09
Nä, det där fattar vem som helst att Arbetarbroder aldrig skulle bli Flashbacks fiende. Sen kan man extrapolera det över andra användare, kanske alla av dem, men dig gillar jag inte.
Vem menar du med dig gillar jag inte?

Användarvisningsbild
FBspararIP
Medlem
Dat: 09 december 2018

Oläst inlägg 01 nov 2019, 22:44

Slaktaren skrev:
Wiron: Så här kommer det bli, du öppnar upp den här tråden vilket jag vill ge dig cred för, du gav ett svar till Arbetrbroder (FB) Visa egna censurerade/raderade inlägg på Flashback och jag vill fortsätta skriva ett svar till ditt inlägg men admin kommer radera dom här inläggen och låta ditt svar stå kvar. Även ditt inlägg med hatgrupp kommer få finnas kvar. Mina kommer admin radera.

Du frågar mig om jag vet vad prio är? Låt mig förklara, om ett forum påstår yttrandefrihet på riktigt och inte kan låta sina medlemmar få sina raderade inlägg efter att tråden skapades för 3 år sen har jag misstagit mig för vad prioritet betyder. Det måste ha en annan betydelse än vad jag har lärt mig.

Jag har läst på gruppen SIG, deras hemsida. Personen som står bakom sidan är bra mycket vättigare än vad admin är. Jag vet inte hur admins liv ser ut, eller din men den personen som står bakom intre.se är en fader. En fader gör allt för att skydda sitt barn, än om barnet har gjort fel. Skulle inte du ha gjort det?

Nu kan man vända sig till google för att få saker raderade om sig, att bli glömd. Men flashback lever på att man ska fortsätta hänga ut dessa människor. Skulle du gilla om dina barn kan läsa om dig här om 10 år? Att deras pappa var, är en knarkare? Människor gör ibland felsteg i livet, men många repar sig och börjar på en ny kula. Nu har jag inte gjort några stora misstag i livet och det finns inget om mig på nätet förutom eniro men om jag hade gjort fel och hamnar på Flashback för alltid. Tror du jag tar det som ett andetag och går vidare? Jag hade gjort allt i min makt, nu vill jag inte skriva mer för det kan kännas hotfullt men jag hoppas du förstår vad jag menar med din dimma hjärna.

Edit

Innan den där SIG gruppen fanns var Flashback först med ge utrymme för pedofiler, ni tycker att det har lika mycket som vilken medborgare som helst att kunna uttycka sig. Men när ni sen får en fiende som SIG börjar ni anklaga dom för att samarbeta med pedofiler. Snacka om att kasta sten i glashus. Förstår du vilka vidriga människor ni är som driver det här forumet? Ni skäms inte för någonting, bara anklaga alla andra men ni själva är änglar. Tyvärr kommer Flashback en dag bli historia och den som kommer bli mest hatad på stan känner vi alla redan till vem det är.
Vilken örfil till admin och mods hahaha. Bästa jag läst på länge.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem

Oläst inlägg 08 nov 2019, 08:12

turtle skrev:
16 okt 2019, 14:32
Hittade en intressant tråd på fb, jag skriver inte längre på fb, så jag överlåter det till nån annan.

flashback.org/t18025
Inte ens i den tråden får vi skriva en länk till friaordet, helt makalöst.

2016
Medlem
Dat: 09 oktober 2019

Oläst inlägg 08 nov 2019, 08:25

turtle skrev:
08 nov 2019, 08:12
Inte ens i den tråden får vi skriva en länk till friaordet, helt makalöst.
Skriver man i den tråden får man varning för att ha bumpat en gammal tråd och Friaordet kommer raderas sen kommer tråden låsas och i bästa fall får man en varning eller ban. Men nu när flashbacks admin eller mods ser mitt inlägg kommer dom inte kunna låsa tråden.

2016
Medlem
Dat: 09 oktober 2019

Oläst inlägg 08 nov 2019, 08:27

Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Fast det är ju svårt om uppgifter inte sparas överhuvudtaget. Det är inte så att admin kan trolla fram uppgifter - i det här fallet IP-adresser, som ju inte sparas - för ett skrivet inlägg i efterhand, även SÄPO eller någon annan myndighet ber snällt. Flashback är inte ensamma om att snåla in på uppgifter om sina användare. Bahnhof väljer också att inte spara vissa uppgifter, eller sparar andra uppgifter, som de är lagmässigt skyldiga att göra, under en väldigt begränsad tid.

Fast ni ljuger när ni säger att Flashback inte sparar IP. Jag har sett här på forumet någon länka bevis för det men ni raderar hela tiden inlägget för att tysta ner det. Konstigt är också att dom som bevisat det blir bannade? Är det inte konstigt?

Användarvisningsbild
kuddkrigare
Avstängd
Dat: 05 november 2019

Oläst inlägg 10 nov 2019, 02:22

Slaktaren skrev:
Jaha, är det där den s.k. SIG-gruppens sajt? Jag såg adressen nämnd i en Flashback-tråd som hette typ "Kent öppnar för debatt", och självklart hade den papperskorgats. Ska jag vara ärlig så ger jag mig inte in i den där jungeln längre, den verkar full av fula knep och det blir man inte lyckligare av. Men grattis till ett nytt forum, jättekul och internet behöver det.

Hackare har jag inget till övers för.
Slaktaren skrev:
Förstår du vilka vidriga människor ni är som driver det här forumet? Ni skäms inte för någonting, bara anklaga alla andra men ni själva är änglar. Tyvärr kommer Flashback en dag bli historia och den som kommer bli mest hatad på stan känner vi alla redan till vem det är.
Jag misstänker att det är en retorisk fråga och att ett svar inte är nödvändigt, längre än så tänker jag inte sträcka mig i att fråga Jesus Gud Fader vad du menar, du skulle inte ha gjort det för mig, så resultatet blir att jag ändå svarar: förstår människorna på Flashback hur vidrigt de beter sig? Ja, det är jag övertygad om.

vinkork
Medlem
Dat: 09 december 2018

Oläst inlägg 10 nov 2019, 04:16

Jag har inte besökt Flashack på 4 månader, vad händer där nu för tiden? Är Stasi-ledaren och sin SS-soldater på frammarsch fortfarande?

Skriv svar

Återgå till "Feedback om Friaordet"