Flashback vs Friaordet

Förslag och idéer om förbättring!
Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#637 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 08 jan 2020, 21:52

Slaktaren skrev:
08 jan 2020, 21:38
Modsen känner till att Janne ljuger och vägrar ge sina pengar till ett slukhål.
Fast vissa mods är ju med på lögnerna och ljuger själva, dom ligger i jannes säng, janne vill inte ha pengar av sina egna, utan av alla andra.
Rätta mig gärna om du tycker dig veta bättre.

https://ifers.123.st/

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:
Dat: 24 april 2019

#638 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Slaktaren » 08 jan 2020, 21:57

turtle skrev:
08 jan 2020, 21:52
Fast vissa mods är ju med på lögnerna och ljuger själva, dom ligger i jannes säng, janne vill inte ha pengar av sina egna, utan av alla andra.
Kan vara så. Han kan säga till modsen att inte donera för att hatforumet kommer inte kommer överleva och att donerade pengar är bortkastade pengar.

2016
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 oktober 2019

#639 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av 2016 » 09 jan 2020, 19:09

Flashback fortsätter simma mot strömmen. Motströms vinner alltid och kommer dra ner Flashback.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#640 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 09 jan 2020, 19:28

2016 skrev:
09 jan 2020, 19:09
Flashback fortsätter simma mot strömmen. Motströms vinner alltid och kommer dra ner Flashback.
Nja, då kan man även säga "bara döda fiskar simmar med strömmen". Bättre att säga typ "flashback simmar i bajs" eller nått tycker jag.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#641 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 12 jan 2020, 05:07

Jag tittade i papperskorgen på på flashback och fick en sån lust att leta efter trådar som slängts i onödan och rapportera moderator inläggen, ni ver där dem skriver varför tråden slängs, och rapportera deras inlägg för trams med medelandet "yttrandefrihet på riktigt". Onödigt men kul.

JohanJ
Medlem
Reaktioner:
Dat: 24 november 2018

#642 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av JohanJ » 13 jan 2020, 14:37

Jag vet inte varför admin på Flashback har ett så stort behov av att ljuga och bedra sina medlemmar, varför vill man indoktrinera i alla att Facebook, Twitter och andra sociala medier är så farliga? Om inte vi twittrar, skriver på Facebook, vem ska höra oss? Varför kan inte admin på Flashback istället vara glad att vi gör oss hörda? Vilken politiker tar Flashback på allvar? Flashback är ett forum som är känt för sina hatande medlemmar och 99% av alla inlägg är bara lögn och vilseledande. Flashback har noll betydelse för politiker. Vi som twittrar eller skriver på Facebook, det är vi som påverkar och får förändringar. Det är också välkänt att bara fega personer gömmer sig på Flashback och inte vågar stå upp för det dem säger.

Admin på Flashback tror att vi lever i ett land som Iran eller liknande länder som är diktaturland. Att det skulle vara totalförbud om att prata om sanningen. Hur kan man vara så ängslig som admin är på Flashback? Om Flashback är ett så trovärdigt och ett ärligt forum, varför vill inte ägaren tillkännage sig? Varför finns det inte en ägare som vill stå för forumet? Varför är Jan Axelsson så rädd själv för sitt forum Flashback? Jo, Jan vet själv att Flashback är ett forum byggd på papper. Alla ska tänka till här, om en ägare inte vill stå för sin sak, det kan vara vad som helst då stämmer inte något. Precis som Flashback, något stämmer inte med Flashback.

Kommer någon ihåg när Elgiganten placerade en i kö på Black Friday för att komma till sidan och handla? Eljätten fick mycket kritik för det, en som skrev om det var forumet Sweclockers. Elgiganten bemötte Sweclockers, hade Elgiganten bemött Flashback tror ni? Det skulle dem aldrig göra.
Elgiganten bemöter SweClockers kritik kring artificiell Black Friday-kö

Elgiganten fick stor uppmärksamhet under Black Friday för sitt kösystem. Nu bemöter bolaget kritiken och svarar på frågor i forumet.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/ ... -friday-ko

Admin på Flashback vill att alla ska sluta hänga på Twitter och Facebook för att få mer kontroll över oss. Admin är så rädd att förlora kontrollen att han är beredd att till vilka medel som helst. Bara han få ha kvar kontrollen.

Jag är glad att det här forumet finns, det ska jag berätta för er nu.

Först nu kan man granska Flashback, för att det finns ett forum som FriaOrdet som man kan skriva på.

Jag har kollat upp Flashback International Inc. Ett sånt företag finns inte i USA, New York. Jag har tagit kontakt med myndigheten för alla företag i USA och New York men de har inget företag som heter Flashback International Inc. Som det står på Flashback, längst ned på forumet. Men jag sade till personen jag hade pratade med att står så, gav också direkt-länk till Flashback. Svaret jag fick var att det är ett så kallat "brevlådeföretag" men inte något företag alls som finns i deras register.

När jag fick det ur min värld nu att Flashback International Inc är bara bluff och servrarna ligger i Sverige tog jag kontakt med polismyndigheten för att se vad det gör åt saken. Det ligger tusentals förtalande inlägg, mycket olagliga inlägg och att servrarna ligger i Sverige fick jag svaret, att det hade informationen om att det vet att servrarna ligger i Sverige och att det inte kunde gå in närmre på varför det inte gör något åt saken.

Då fick jag en tankeställare, polisen vet att servrarna ligger i Sverige, dem vet också att det pågår brott BBS-lagen men gör inget åt det? Självklart har polisen resurser för att ta reda på servrarnas placering. Vem som styr Flashback och att Flashback International Inc bara är en bluff. Klart länder emellan har kontakter med varandra för att utbyta information med varandra.
Men blundar polisen för det som pågår på Flashback? Är faktiskt polisen och Flashback i maskopi med varandra? Varför och varifrån kommer det stora behovet att alltid upprepa att man inte sparar IP-adress som Flashback hela tiden skryter om? Men det har bevisats flera gånger motsatsen av admin på Flashback säger. Varför går moderatorerna in och även dem säger att de inte sparar IP-adress? Har moderatorerna samma funktion som admin har? Jag har inte samma funktion som admin på FriaOrdet har och vet inte vad admin kan se, jag tror inte heller moderatorer har heller samma funktion. Men varför måste moderatorerna också hela tiden hävda att Flashback inte sparar IP-adresser? Om alla som "jobbar" med Flashback hävdar ur sig samma sak fast många inte har en aning om sanningen om IP-adress råder jag er tänka till många gånger.

Mitt slutord, var försiktiga när ni är på Flashback. Allt det ni skriver kommer slå tillbaka på er en dag. Den som kommer förmodligen klara sig helt är Jan Axelsson. Som plåster på såret kommer Jan Axelsson får skyddad identitet resten av livet för samarbete med polisen och ni övriga som skrivit olämpliga inlägg kommer dömas.

superkuken
Medlem
Reaktioner:

#643 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av superkuken » 13 jan 2020, 17:56

Administratör skrev:
08 jan 2020, 17:25
Delvis ja! Hur ska jag veta om det är personens riktiga identitet och inte någon annan man vill hänga ut för att man inte gillar personen?
Men jag antar att det är helt i sin ordning att posta en bild där ansiktet syns där man håller i en lapp där det står "Jag heter xxx på forumet friaordet"? Eller att länka till sin facebookprofil där man har ett publikt inlägg med samma text? Detta är rätt svårfejkat.

superkuken
Medlem
Reaktioner:

#644 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av superkuken » 13 jan 2020, 18:00

FBspararIP skrev:
08 jan 2020, 20:08
Hur går det för er på hatforumet? Får ni inte in tillräckligt med pengar till bandbredd? 😂
Jag har absolut ingen koll på det alls. Jag har inte med det att göra.
förstår du nu varför det är viktigt med ett nytt forum som friaordet?
Har jag någonsin sagt att det är negativt?

Användarvisningsbild
Administratör
Admin
Reaktioner:
Dat: 07 november 2018

#645 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Administratör » 13 jan 2020, 23:55

superkuken skrev:
13 jan 2020, 17:56
Men jag antar att det är helt i sin ordning att posta en bild där ansiktet syns där man håller i en lapp där det står "Jag heter xxx på forumet friaordet"? Eller att länka till sin facebookprofil där man har ett publikt inlägg med samma text? Detta är rätt svårfejkat.
Vad är det du vill ha sagt?

Användarvisningsbild
Ak47
Medlem
Reaktioner:
Dat: 19 december 2018

#646 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Ak47 » 14 jan 2020, 18:46

Än så länge har jag för första gången kunnat kritisera Israel utan att blivit varnad eller fått inlägg raderad. På flashback hade jag varit avstängd för längesen.

Användarvisningsbild
FBspararIP
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 december 2018

#647 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av FBspararIP » 14 jan 2020, 23:35

JohanJ skrev:
13 jan 2020, 14:37
Jag vet inte varför admin på Flashback har ett så stort behov av att ljuga och bedra sina medlemmar, varför vill man indoktrinera i alla att Facebook, Twitter och andra sociala medier är så farliga? Om inte vi twittrar, skriver på Facebook, vem ska höra oss? Varför kan inte admin på Flashback istället vara glad att vi gör oss hörda? Vilken politiker tar Flashback på allvar? Flashback är ett forum som är känt för sina hatande medlemmar och 99% av alla inlägg är bara lögn och vilseledande. Flashback har noll betydelse för politiker. Vi som twittrar eller skriver på Facebook, det är vi som påverkar och får förändringar. Det är också välkänt att bara fega personer gömmer sig på Flashback och inte vågar stå upp för det dem säger.

Admin på Flashback vill att alla ska sluta hänga på Twitter och Facebook för att få mer kontroll över oss. Admin är så rädd att förlora kontrollen att han är beredd att till vilka medel som helst. Bara han få ha kvar kontrollen.

Jag är glad att det här forumet finns, det ska jag berätta för er nu.

Först nu kan man granska Flashback, för att det finns ett forum som FriaOrdet som man kan skriva på.

Jag har kollat upp Flashback International Inc. Ett sånt företag finns inte i USA, New York. Jag har tagit kontakt med myndigheten för alla företag i USA och New York men de har inget företag som heter Flashback International Inc. Som det står på Flashback, längst ned på forumet. Men jag sade till personen jag hade pratade med att står så, gav också direkt-länk till Flashback. Svaret jag fick var att det är ett så kallat "brevlådeföretag" men inte något företag alls som finns i deras register.

När jag fick det ur min värld nu att Flashback International Inc är bara bluff och servrarna ligger i Sverige tog jag kontakt med polismyndigheten för att se vad det gör åt saken. Det ligger tusentals förtalande inlägg, mycket olagliga inlägg och att servrarna ligger i Sverige fick jag svaret, att det hade informationen om att det vet att servrarna ligger i Sverige och att det inte kunde gå in närmre på varför det inte gör något åt saken.

Då fick jag en tankeställare, polisen vet att servrarna ligger i Sverige, dem vet också att det pågår brott BBS-lagen men gör inget åt det? Självklart har polisen resurser för att ta reda på servrarnas placering. Vem som styr Flashback och att Flashback International Inc bara är en bluff. Klart länder emellan har kontakter med varandra för att utbyta information med varandra.
Men blundar polisen för det som pågår på Flashback? Är faktiskt polisen och Flashback i maskopi med varandra? Varför och varifrån kommer det stora behovet att alltid upprepa att man inte sparar IP-adress som Flashback hela tiden skryter om? Men det har bevisats flera gånger motsatsen av admin på Flashback säger. Varför går moderatorerna in och även dem säger att de inte sparar IP-adress? Har moderatorerna samma funktion som admin har? Jag har inte samma funktion som admin på FriaOrdet har och vet inte vad admin kan se, jag tror inte heller moderatorer har heller samma funktion. Men varför måste moderatorerna också hela tiden hävda att Flashback inte sparar IP-adresser? Om alla som "jobbar" med Flashback hävdar ur sig samma sak fast många inte har en aning om sanningen om IP-adress råder jag er tänka till många gånger.

Mitt slutord, var försiktiga när ni är på Flashback. Allt det ni skriver kommer slå tillbaka på er en dag. Den som kommer förmodligen klara sig helt är Jan Axelsson. Som plåster på såret kommer Jan Axelsson får skyddad identitet resten av livet för samarbete med polisen och ni övriga som skrivit olämpliga inlägg kommer dömas.
Du har gjort bra jobb JohanJ!

Janne lever i en värld där han han är helt ensam. Jag menar att han bor i en värld med fem personer, deras namn är:Zoe, Dore,Deus, Maximus och Mackinzee. Vet ni vilka dom fem är? Det är Jan Axelssons fullständiga namn. Det här är Jans fullständiga namn: Jan Zoe Dore Deus Maximus Mackinzee Axelsson. fattar ni vilken sjuk jävel Jan är? Ena dagen är han Jan, nästa dag Zoe och näst nästa dag Deus.

Admin som vi iaf känner till är Jan Axelsson. Om forumet Flashback inte ägs av Flashback Media Group och ägs av ett företag i New York. Varför går det dåligt för forumet Flashback när det går dåligt för Flashback Media Group? Enligt admin har dom inget med varandra att göra.
YTTRANDEFRIHET PÅ MINA VILLKOR!! På ditt forum hade jag inte fått ha din bild Jan :-D

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:
Dat: 24 april 2019

#648 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Slaktaren » 28 jan 2020, 18:14

Vad kan ha hänt Skunkjobb? Är orolig över att Janne har gjort något hemskt.

Skriv svar

Återgå till "Feedback om Friaordet"