Flashback vs Friaordet

Förslag och idéer om förbättring!
Andrimner
Medlem
Reaktioner:
Dat: 18 november 2020

#1177 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av Andrimner » 21 nov 2020, 19:34

Googlade lite.
Så det är denna vandrande skithög som ligger bakom allt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0 ... -flashback

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:
Dat: 24 april 2019

#1178 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av Slaktaren » 21 nov 2020, 19:41

Andrimner skrev:
21 nov 2020, 19:33
Vem är denna Janne? Jag har noll koll på flashbacks bakgrund, vem som äger osv...

Konstigt om du inte vetat vem Janne är tills nu?

Det tar inte mer en en timme att läsa hela den här tråden viewtopic.php?f=117&t=211 när du läst den kan du själv börja fundera på om han Janne är ärlig eller inte.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:

#1179 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av Slaktaren » 21 nov 2020, 19:41

Andrimner skrev:
21 nov 2020, 19:34
Googlade lite.

Precis, det är den stora skithögen Jan Axelsson som ligger bakom hatforumet Flashback och bakom kontot admin. admin5 är hans fru Angeline Macarrone.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:

#1180 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av Slaktaren » 21 nov 2020, 19:49

Andrimner skrev:
Googlade lite.

Jag citerar lite från aftonbladet som du länkar.

En rad människor faller offer för kränkningar och hot på Flashbacks forum utan att någonting händer.

Samtidigt får mannen bakom sajten – Jan Axelsson, 46 – skydd av samhället och hemliga personuppgifter efter att själv ha utsatts ett hot.

Jag har sagt många gånger att man ska akta sig från hatforumet flashback, jag upprepar det igen. Janne har hela tiden dragit lögnen om att han flyttade sitt forums ägarskap först till England, sen till USA för att undkomma rättvisan. Fine, jag köper det. Men nu har Janne återigen flyttat forumets ägarskap tillbaka till England som han klagade på. Jag har följt utvecklingen, jag vill inte gå in på detalj men jag har nu polisanmält Jan Axelsson och hans hatforum. Jag har förklarat för polisen, varit i dialog med dom att det kan komma bli en stor skandal om dom inte inleder åtal mot honom och hans hatforum. Jag har lagt fram all bevis, bevis finns att se än idag på att Jan Axelsson är ägare till Flashback.org. Nu tror jag att polisen inte kan rädda han heller efter att ha varit i maskopi med Jan Axelsson i så många år. Jag vet att i utbyte mot att Jan Axelsson läcker information om vissa användare polisen vill ha så låter dom flashback vara men skulle polisen nu inte mot all förmodan göra något så kommer det bli en skandal.

Janne kan inte längre komma undan, allt har sin tid och Jannes hatforum har en tidsnedräkning som börjat.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:

#1181 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av Slaktaren » 21 nov 2020, 20:05

Andrimner skrev:
Googlade lite.

Janne tycker det är yttrandefrihet att hänga ut alla möjliga men när det kommer till han själv är han utsatt. Det var över tio år sen OG hotade han, OG finns inte ens längre. Den gruppens ledare Denho har inte bott i Sverige på över tio år. Han är undan rättvisan och kommer nog inte heller sätta sin fot i det här landet mer. Men ändå så skyddas Janne av polisen, förstår du? varför är polisen så angelägna av att skydda Janne än idag? Alltså betyder Janne mycket för polisen.

Sen kan du fråga dig själv, varför Janne gör allt för att kvar sitt hatforum? Janne sa att haforumet gick back med hundratusen kronor i månaden som han betalade ur egen ficka, han har pengar men kan du förstå varför någon idiot skulle betala så mycket ur sin egen ficka för att hålla ett korrupt forum i liv? Jag förstår inte detta. Om det är yttrandefrihet som han hela tiden ljuger om, varför släpper han inte fram det här forumet på sin sida? Alla andra forum kan man nämna men just friaordet får man inte. Är det så att polisen har kontroll över Janne och flashback, är det därför? Är polisen dom som gör påtryckningar för att hatforumet ska vara kvar och Janne får pengar för det?

Det är något som inte stämmer med hatforumet flashback. Börja reflektera själv nu. Du har inlägg skrivna av admin på hatforumet citerade här med länkar till varje inlägg. Börja läsa nu.

Användarvisningsbild
Administratör
Admin
Reaktioner:
Dat: 07 november 2018

#1182 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av Administratör » 21 nov 2020, 20:48

Inte riktigt Friaordets ambition att diskutera det här att man blivit avstängd på andra forum. Slår ihop den här tråden Flashback vs Friaordet.

2016
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 oktober 2019

#1183 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av 2016 » 22 nov 2020, 03:05

Slaktaren skrev:
21 nov 2020, 20:05
Janne tycker det är yttrandefrihet att hänga ut alla möjliga men när det kommer till han själv är han utsatt. Det var över tio år sen OG hotade han, OG finns inte ens längre. Den gruppens ledare Denho har inte bott i Sverige på över tio år. Han är undan rättvisan och kommer nog inte heller sätta sin fot i det här landet mer. Men ändå så skyddas Janne av polisen, förstår du? varför är polisen så angelägna av att skydda Janne än idag? Alltså betyder Janne mycket för polisen.

Sen kan du fråga dig själv, varför Janne gör allt för att kvar sitt hatforum? Janne sa att haforumet gick back med hundratusen kronor i månaden som han betalade ur egen ficka, han har pengar men kan du förstå varför någon idiot skulle betala så mycket ur sin egen ficka för att hålla ett korrupt forum i liv? Jag förstår inte detta. Om det är yttrandefrihet som han hela tiden ljuger om, varför släpper han inte fram det här forumet på sin sida? Alla andra forum kan man nämna men just friaordet får man inte. Är det så att polisen har kontroll över Janne och flashback, är det därför? Är polisen dom som gör påtryckningar för att hatforumet ska vara kvar och Janne får pengar för det?

Det är något som inte stämmer med hatforumet flashback. Börja reflektera själv nu. Du har inlägg skrivna av admin på hatforumet citerade här med länkar till varje inlägg. Börja läsa nu.
Kan man köpa en annonsplats på någon av stora tidningarna och få det här publicerat? Vi kan gå ihop flera för att fin pengar.

Vinterstorm
Medlem
Reaktioner:
Dat: 29 mars 2020

#1184 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Vinterstorm » 22 nov 2020, 17:53

Prova med att höra med de personer som har ansvar för annonsavdelningen på de största kvällstidningarna som Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter,Svenska Dagbladet om man kan köpa annonsplats hos dem.

Vinterstorm
Medlem
Reaktioner:

#1185 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av Vinterstorm » 22 nov 2020, 18:26

Slaktaren skrev:
21 nov 2020, 19:49
Jag citerar lite från aftonbladet som du länkar.

Jag har sagt många gånger att man ska akta sig från hatforumet flashback, jag upprepar det igen. Janne har hela tiden dragit lögnen om att han flyttade sitt forums ägarskap först till England, sen till USA för att undkomma rättvisan. Fine, jag köper det. Men nu har Janne återigen flyttat forumets ägarskap tillbaka till England som han klagade på. Jag har följt utvecklingen, jag vill inte gå in på detalj men jag har nu polisanmält Jan Axelsson och hans hatforum. Jag har förklarat för polisen, varit i dialog med dom att det kan komma bli en stor skandal om dom inte inleder åtal mot honom och hans hatforum. Jag har lagt fram all bevis, bevis finns att se än idag på att Jan Axelsson är ägare till Flashback.org. Nu tror jag att polisen inte kan rädda han heller efter att ha varit i maskopi med Jan Axelsson i så många år. Jag vet att i utbyte mot att Jan Axelsson läcker information om vissa användare polisen vill ha så låter dom flashback vara men skulle polisen nu inte mot all förmodan göra något så kommer det bli en skandal.

Janne kan inte längre komma undan, allt har sin tid och Jannes hatforum har en tidsnedräkning som börjat.
Har inte polisen sett bevis på att forumet Flashback är hostad på en server hos Bahnhof AB samt att servrarna har en Bahnhofadress både här i Sverige och i Holland ?
Senast redigerad av 4 Vinterstorm, redigerad totalt 22 gång.

Vinterstorm
Medlem
Reaktioner:

#1186 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av Vinterstorm » 22 nov 2020, 18:40

Administratör skrev:
21 nov 2020, 20:48
Inte riktigt Friaordets ambition att diskutera det här att man blivit avstängd på andra forum. Slår ihop den här tråden Flashback vs Friaordet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flashback_Forum Den senaste versionen av Flashback Forum som finns i sin nuvarande form startades upp för exakt 20 år sedan år 2000 Här så har jag hittat mycket matnyttig information om Jannes forum som står i Wikipedia som ni kan kolla upp .

exet
Medlem
Reaktioner:
Dat: 15 november 2020

#1187 Avstängd från flashback

Oläst inlägg av exet » 22 nov 2020, 19:07

2016 skrev:
22 nov 2020, 03:05
Kan man köpa en annonsplats på någon av stora tidningarna och få det här publicerat? Vi kan gå ihop flera för att fin pengar.
Tror inte man får köpa annonsplats för annonser som nämner personer vid namn. Annonsplats är inte heller billigt.

Vinterstorm
Medlem
Reaktioner:

#1188 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Vinterstorm » 22 nov 2020, 19:20

Vinterstorm skrev:
22 nov 2020, 17:53
Prova med att höra med de personer som har ansvar för annonsavdelningen på de största kvällstidningarna som Aftonbladet, Expressen, Dagens Nyheter,Svenska Dagbladet om man kan köpa annonsplats hos dem.
Men och andra sidan så är det nog inte tillåtet att publicera personuppgifter på några annonsplatser alls för där är de nog mycket restriktiva med att man inte får lägga ut några personuppgifter alls och det enda som bara tillåts på annonsavdelningen är att lägga ut annonser på varor och tjänster .

Skriv svar

Återgå till "Feedback om Friaordet"