Flashback vs Friaordet

Förslag och idéer om förbättring!
superkuken
Medlem
Dat: 22 december 2018

Oläst inlägg 15 mar 2019, 17:40

FBspararIP skrev:
15 mar 2019, 06:03
Kan du bara förklara för oss varför du blir så hetsig när sanningen kommer upp om Flashback? Jag kan slå vad om att det är Flashback som gjort programmet. Kanske du?
Speciellt hetsig är jag väl inte? Jag är jättelugn. Bara för att få det avklarat så kan jag säga att jag inte förnekar att det kan vara så att Flashback har en agenda. Det är möjligt att det är så. Har bara inte märkt det själv, och de "bevis" som läggs fram är oftast rätt bristfälliga.

Och det där programmet. Kan du svara på varför det i så fall ligger på en extern sida, och dessutom på en ganska suspekt sådan?

Om det nu vore jag som hade skapat programmet, varför skulle jag då i den här tråden misstänkliggöra det?

Testade dessutom filen här: https://www.virustotal.com/#/file/a2dff ... /detection och den verkar lite suspekt. Även om det nu är uppenbart för alla som är tillräckligt intelligenta för att torka sig i röven när de har bajsat att man inte bör ladda hem filen och köra den så vill jag varna övriga delen av befolkningen.

Känns rätt uppenbart att det antingen är någon som aktivt försöker smutskasta Flashback eller helt enkelt bara har för mycket fritid. Finns absolut ingenting som tyder på att det är Flashback som gett ut programmet. Finns ingen tråd om det på forumet och det står ingenting om det på flashback.se

Användarvisningsbild
FBspararIP
Medlem
Dat: 09 december 2018

Oläst inlägg 15 mar 2019, 20:10

superkuken skrev:
15 mar 2019, 17:40
Speciellt hetsig är jag väl inte? Jag är jättelugn. Bara för att få det avklarat så kan jag säga att jag inte förnekar att det kan vara så att Flashback har en agenda. Det är möjligt att det är så. Har bara inte märkt det själv, och de "bevis" som läggs fram är oftast rätt bristfälliga.
Hade du tänkt att det skulle ligga på Flashback, hej kära medlemmar kan ni vara snälla och ladda ner programmet och klicka på det som genererar oss pengar från annonsörerna. Annonsörerna är omedvetna om det, gör det snygg mvh Flashback. :lol:

Om det nu vore jag som hade skapat programmet, varför skulle jag då i den här tråden misstänkliggöra det?

Testade dessutom filen här: https://www.virustotal.com/#/file/a2dff ... /detection och den verkar lite suspekt. Även om det nu är uppenbart för alla som är tillräckligt intelligenta för att torka sig i röven när de har bajsat att man inte bör ladda hem filen och köra den så vill jag varna övriga delen av befolkningen.
Du är inte så gammal att förstå va? Förresten, läst senaste på Flashback om deras driftkostnader? :lol:
YTTRANDEFRIHET PÅ MINA VILLKOR!! På ditt forum hade jag inte fått ha din bild Jan :-D

superkuken
Medlem

Oläst inlägg 15 mar 2019, 20:33

FBspararIP skrev:
15 mar 2019, 20:10
Du är inte så gammal att förstå va? Förresten, läst senaste på Flashback om deras driftkostnader? :lol:
Jag noterar att du bara tänker prata runt det hela och inte svara på motfrågor så jag ser ingen anledning att diskutera mer med dig.

Användarvisningsbild
FBspararIP
Medlem
Dat: 09 december 2018

Oläst inlägg 15 mar 2019, 20:40

superkuken skrev:
15 mar 2019, 20:33
Jag noterar att du bara tänker prata runt det hela och inte svara på motfrågor så jag ser ingen anledning att diskutera mer med dig.
Jag har svarar på dina frågor, men du vill inte höra det jag säger. Vi kommer inte långt.
YTTRANDEFRIHET PÅ MINA VILLKOR!! På ditt forum hade jag inte fått ha din bild Jan :-D

superkuken
Medlem

Oläst inlägg 15 mar 2019, 21:00

FBspararIP skrev:
15 mar 2019, 20:40
Jag har svarar på dina frågor, men du vill inte höra det jag säger. Vi kommer inte långt.
Då vet du helt enkelt inte vad det innebär att svara på en fråga. Protip: Ett svar på en fråga är inte en random mening om något helt annat.

Fula_Gubben
Medlem
Dat: 28 november 2018

Oläst inlägg 15 mar 2019, 21:16

Den här tråden flashback.org/t3026967

Om admin inte svarar men väljer vara tyst i den frågan så ligger något i luften. Bara försvarslösa som håller tyst.

Admin har inte skrivit något sedan 02-13, då skrev han något om citaträtt. Sen har han loggat in för att banna användare för KFK men inget mer. Hans sista inlägg är även KFK av en användare daterat 02-20, snart över en månad sedan. Han mår nog inte så jättebra skulle jag säga. Men så är livet.

Fula_Gubben
Medlem

Oläst inlägg 15 mar 2019, 21:19

Fula_Gubben skrev:
15 mar 2019, 21:16

Om admin inte svarar men väljer vara tyst i den frågan så ligger något i luften. Bara försvarslösa som håller tyst.

Admin har inte skrivit något sedan 02-13, då skrev han något om citaträtt. Sen har han loggat in för att banna användare för KFK men inget mer. Hans sista inlägg är även KFK av en användare daterat 02-20, snart över en månad sedan. Han mår nog inte så jättebra skulle jag säga. Men så är livet.
Citerar mig själv. På Flashback bråkar dom över att resultatet är från 2017- och att 2018- inte är klar men tittar man föregående åren har Flashback åkt pulka från backen sedan 2015-, tror inte 2018- kommer vara bättre en 2017-.

Fula_Gubben
Medlem

Oläst inlägg 15 mar 2019, 21:24

Tillgångar år 2015-, 8 miljoner 2016, 7 miljoner 2017-, 4 miljoner, 2018-, 2-3 miljoner och 2019- 1 miljon? 2020- Sidan du försöker nå finns inte?👍

Tramssexuell
Medlem
Dat: 27 december 2018

Oläst inlägg 16 mar 2019, 16:40

Fula_Gubben skrev:
15 mar 2019, 21:16

Jag skulle säga att den tråden är en liten milsten på vägen till Flashbacks undergång. Inte p.g.a. att den skapades, dvs att den är en orsak till det, utan mer ett symptom. Ingen bryr sig och orkar bråka längre, inte ens moderatorerna och det blir uppenbart att Flashbacks trådar inte är mer än mest tjafs.

Sanningen har som vanligt mindre betydelse för diskussionen, det viktigaste för några användare är att få det till att Flashback har tjugo mytomspunna servrar på noga utvalda ställen i världen, att admins och moderatorer är osjugna hjältar och att forumet står som en fura i kampen för yttrandefrihet.

Det har helt enkelt blivit för besvärligt att fortsätta inbilla sig själv och andra, i denna religion/sekt-liknande verksamhet, att kejsaren faktiskt har kläder på sig.

Fula_Gubben
Medlem

Oläst inlägg 16 mar 2019, 17:08

Tramssexuell skrev:
16 mar 2019, 16:40
Jag skulle säga att den tråden är en liten milsten på vägen till Flashbacks undergång. Inte p.g.a. att den skapades, dvs att den är en orsak till det, utan mer ett symptom. Ingen bryr sig och orkar bråka längre, inte ens moderatorerna och det blir uppenbart att Flashbacks trådar inte är mer än mest tjafs.

Sanningen har som vanligt mindre betydelse för diskussionen, det viktigaste för några användare är att få det till att Flashback har tjugo mytomspunna servrar på noga utvalda ställen i världen, att admins och moderatorer är osjugna hjältar och att forumet står som en fura i kampen för yttrandefrihet.

Det har helt enkelt blivit för besvärligt att fortsätta inbilla sig själv och andra, i denna religion/sekt-liknande verksamhet, att kejsaren faktiskt har kläder på sig.

Att de skulle ha servrar utanför Sverige är jag tveklös till. De tror att de driver något i Facebooks storlek. Skulle en lina mellan Danmark och Sverige gå ned så har de en server i Holland som håller igång forumet. Hur ska de annars kunna lura sina medlemmar.

Fula_Gubben
Medlem

Oläst inlägg 16 mar 2019, 17:18

Läs det här, Vi har advokater som för dialog med "intressen" som kräver uppgifter om er användare. Vi nekar dem, och har varit framgångsrika i vårt nekande. Ingen information om er användare har någonsin hamnat i fel händer.

När Aftenposten avslöjade att Anders Behring Breivik var medlem på Flashback, så vet vi inte hur de fått fram dessa uppgifter. Vad vi däremot vet är att norsk polis aldrig fått dessa uppgifter från Flashback.

Varför skulle "intresseneterna" vända sig till Flashbacks advokater? Låter som att Flashback har en jävla massa advokater :lol:

När Aftenposten avslöjade att Breivik var medlem på Flashback "så vet Flashback inte hur det fått fram dessa uppgifter" nej ni vet inte men jag vet. Alla brott som ger fängelse i över två år är Flashback tvungen att samarbeta med polisen( vet inte hur straffskalan är i Norge) men så är det.

Jag vet också att Flashback gav ut IP- adresserna dom som diskuterade "kartläggningen av flyktingboenden" mordbränder som skedde då. Några blev gripna och den tråden som var så aktiv är inte det längre.

Fula_Gubben
Medlem

Oläst inlägg 16 mar 2019, 17:22

En av admins tusen andra lögner; Idag fungerar forumet både vid DDoS-attacker och besöksrekord. Orsaken är en kombination av kraftfull hårdvara, specialutvecklad mjukvara och ordentligt med bandbredd. Vilket inte har varit gratis. Men gör att forumet kan fungera.

Hur många gånger har inte DDOS- attack utförts mot Flashback efter det här påståendet? Jag minns när Flashback låg nere i en vecka. Flashback ville inte erkänna det först men en användare sa det och admin blev tvungen att erkänna senare.

Skriv svar

Återgå till "Feedback om Friaordet"