Flashback vs Friaordet

Förslag och idéer om förbättring!
[X]
Medlem
Reg: 16 feb 2019
 gillade inlägg: 3 gånger

Inlägg av [X] » 03 jun 2019, 19:44

Admin har lyckats indoktrinera många av sina användare med ”yttrandefrihet på riktigt” när många inte ens vet ordens betydelse, tror inte många skulle ge ett korrekt svar på innebörden av ordet. Var får man inte diskutera vad man vill? Det Flashbackarna är rädda är att, om Flashback skulle stängas ner, var ska dom då hata och sprida osanningar? Det är deras rädsla!

Användarvisningsbild
Tramssexuell
Medlem
Reg: 27 dec 2018
 Gillat: 5 gånger
 gillade inlägg: 12 gånger

Inlägg av Tramssexuell » 03 jun 2019, 20:05

[X] skrev:
03 jun 2019, 18:19
Vad tänkte Janne när han startade ämnet? Är det back up från sina trogna användare han vill ha? Försöker Janne samla ihop en arme av Flashback- troll som ska attackera intre.se?
Vi får helt enkelt följa utveckligen.
För att forumet inte ska gå under behövs det då och då en ny, fräsch yttre fiende som enar användarna under admins ståtliga flagg. Klagandet på invandrare, media och vänstern, och de användare som påpekar bristerna på forumet, har börjat bli gammalt.
En gång var jag utklädd till mig själv.

FBspararIP
Medlem
Reg: 09 dec 2018
 Gillat: 7 gånger

Inlägg av FBspararIP » 04 jun 2019, 23:54

Admin har gjort bort sig rejält. Inom kort kommer han arkivera trådarna och ett tag senare kommer trådarna raderas helt.

FBspararIP
Medlem

Inlägg av FBspararIP » 07 jun 2019, 17:23

Hur läskigt som helst att admin på Flashback har börjat hänga ut människor själv. En gång i tiden var den användare nu har admin börjat med det själv och anledningen är att dom ska hotat annonsörer?

FBspararIP
Medlem

Inlägg av FBspararIP » 07 jun 2019, 17:24

Admin måste ha känt till den gruppen, gruppen verkar ha många namn. Om dom har hotat varför har admin väntat så länge.

Användarvisningsbild
Tramssexuell
Medlem

Inlägg av Tramssexuell » 07 jun 2019, 18:22

FBspararIP skrev:
07 jun 2019, 17:23
Hur läskigt som helst att admin på Flashback har börjat hänga ut människor själv. En gång i tiden var den användare nu har admin börjat med det själv och anledningen är att dom ska hotat annonsörer?
Lite läskigt hur uppenbart populärt det är också. Det visar hur många användare som verkar ha behov av att spotta på andra i grupp, och att Flashbacks syfte först och främst är att vara en ventil för det. Kanske alla människor har det behovet, vad vet jag. Svaren på de inlägg som inte håller med, och ifrågasätter drevet, är om inläggen inte helt enkelt raderas (tre av mina) i klass med det här:

"Buä buä buä buä admin är taskig han häger ut oss när vi varit stygga buä buä buä!". Du gnäller konstant i varenda tråd och är butthurt att admin har hängt ut dig och din grupp. Att alla era försök att skada forumet genom att skapa trollkonton som är SD/rasistiska för att spä på fördomarna om Flashback misslyckats och samtidigt har ni monologer med era egna trollkonton. GTFO Kalle Anka.

Och sandlådenivå är det kanske egentligen inget fel på så länge alla åsikter får komma fram, det fungerar ju i riksdagen (ironi). Men skulle man skriva det där om admins trådstart, alltså invektiven och påståendena, dröjer det inte länge innan inlägget försvinner. Ett sakligt svar kan man definitivt inte räkna med. Precis som i riksdagen.

Nu verkar ju inte alla vara bombade i kolan, vilket den här tråden och det här forumet är ett bevis på.

[X]
Medlem
Reg: 16 feb 2019

Inlägg av [X] » 07 jun 2019, 20:09

Alla som inte håller med admin bannas. Senaste som blev bannad heter andersjoh något sånt för hot. Frågar man efter inlägget som bevis kommer han inte visa det.

superkuken
Medlem
Reg: 22 dec 2018
 gillade inlägg: 1 gång

Inlägg av superkuken » 09 jun 2019, 10:54

[X] skrev:
07 jun 2019, 20:09
Alla som inte håller med admin bannas. Senaste som blev bannad heter andersjoh något sånt för hot. Frågar man efter inlägget som bevis kommer han inte visa det.
Jag har kritiserat admins och mods oräkneliga gånger utan att bli bannad.

KontaKunte
Medlem
Reg: 30 nov 2018

Inlägg av KontaKunte » 10 jun 2019, 00:25

Vad är det som händer på FB?

Användarvisningsbild
capzZz
Medlem
Reg: 09 jun 2019

Inlägg av capzZz » 10 jun 2019, 22:19

För egen del så slutade jag att använda flashback, som jag använt sedan jag var 16 tills nu, strax 30. Jag har tusentals inlägg på flashback genom åren, men får ödmjukt acceptera rollen som nykomling här. Jag gillar att diskutera om det mesta, och är ofta väldigt liberal (en del kallar mig libertariansk fundamentalist), jag själv är inte så dramatisk av mig. Det var under några år som jag hade hjärtat i halsgropen dag som natt, funderandes på om flashback är bortom räddning. Flashback brukade vara något för oss (på den tiden) "yngre" något rebelliskt. Ett ställe där ungdomar (sluta låtsas som att ingen annan här blev medlem innan ni fyllt 18) kunde skriva retarderat skit för skojs skull, utan att det påverkade ens sociala status i skolan. Flashback var också ett ställe där anonymiteten gav nördar ett forum där de kunnat ge utlopp inom sina nischer.

Vem minns inte snubben som fixade med uranium i lägenheten, eller Arkomanns legendariska epos vars handling utgörs av (för det första ett språkbruk, som hans gör språket i sig så vackert) att han och några andra rymt från ett behandlingshem för att äta flugsvamp. Vem minns inte den fantstiska imbecillen som stal två renar och band fast dem i trädgården där de lugnt åt av något hö han fixade fram. Vi som fick se ett självmord utspelas i realtid utan att kunna göra något åt det, vi minns också känslan av maktlöshet som detta medförde, och den kollektiva sorg vi delade.
Vem kan kan inte minnas alla goda, sorgerliga, arga, och fantastiska erfarenheter flashback gav oss.

Flashback, har pga. exponering som "anonym hatsajt" i diverse propaganda, så har de, de rasistiska 50-60 talisternas hittat dit. Likt en hord av zombies har de bara bestämt att medias bild ska stämma. Det hela gör inte saken bättre att deras pinsamma försök till att skriva "ultrarassiga saker" kommer på den mest barnsliga förolämpningen, och de skriver något så jävla orginelt och som sagts sen dessa herrar var unga rebeller. En viss lyteskomik uppstår ju när insikten kring att det var skrivet, i brist på, snarare än med ironi, men det finns en gräns för hur mycket sådant jag kan tåla. Det spelar ingen roll längre fucking aktier och värdepapper, och fonder handlar i vissa trådar om hur man investerar "vitast" osv. Jag är inte rasist, jag bedömer människor på individuell basis, något som tenderar att känneteckna alla som begåvats med ens en antydan till intellekt.

Jag är zigenare, med stabilt liv och gedigen utbildning, som renderat i ett flertal bra jobb. Så jag orkar inte med flashback, dels för att de tror att jag blir kränkt av deras uråldriga anektoter, men också för att allt annat hamnat i skymundan.

Jag blev tipsad om det här forumet av en person via annan sida, när jag förklarade hur jag upplevde flashback, och denne trodde att jag skulle trivas här. :)

EDIT: Jag tar tjack och orkar inte rätta alla småfel i texten, den förstås nog ändå.
55 bokstäver är lika många tecken som femtiofem siffror

FBspararIP
Medlem

Inlägg av FBspararIP » 11 jun 2019, 17:53

Admin har börjat rensa alla som är kritiska mot Flashback. Först ut var det AndersJoh sen Acies och nu fritt, vem står är nästa? lennart.lykstolpe? Men fritt´s avstängning är mystisk, admin har inte annonserat hans avstängning, står bara avstängd under hans användarnamn, är det inte lite konstigt? Kanske en av admins sluga teknik är att inte väcka kritikernas reaktion?

Användarvisningsbild
Tramssexuell
Medlem

Inlägg av Tramssexuell » 11 jun 2019, 21:54

FBspararIP skrev:
11 jun 2019, 17:53
Admin har börjat rensa alla som är kritiska mot Flashback. Först ut var det AndersJoh sen Acies och nu fritt, vem står är nästa? lennart.lykstolpe? Men fritt´s avstängning är mystisk, admin har inte annonserat hans avstängning, står bara avstängd under hans användarnamn, är det inte lite konstigt? Kanske en av admins sluga teknik är att inte väcka kritikernas reaktion?
Jag är ju lyktstolpe :)

Jag hittade ett gammalt konto som ännu inte hade blivit bannat, med ett lösenord från klistermärket på laptopen: E402S. Jag förväntade mig att bli avstängd redan efter det första eller andra inlägget, och vet fortfarande inte varför kontot lever. Trolltestet måste ha missat mig.

Men lever gör det och alla är välkomna att posta inlägg i dess namn. Några andra öppna konton är d1m0r, 1305 och EU-Man, alla med ett lösenord som är användarnamnet baklänges, följt av en punkt. Med 0 inlägg som credit :( men det är det jag kan erbjuda.

När det gäller Acies har jag bara läst hans inlägg i Flashback-trådarna. Fem stycken om jag inte missminner mig. Baserat på det är jag inte förvånad att han blev avstängd.

Skriv svar