Inget mera youtube för min del

Ramzez
Medlem
Reaktioner:
Dat: 29 november 2018

#13 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av Ramzez » 08 nov 2019, 15:02

turtle skrev:
07 nov 2019, 13:35
Nu tvingar swedbank mig svara på frågor annars kan jag inte använda internet banken. Dom vill ha min mail och telefonnummer, och ställer personliga frågor som det här: "Politiskt utsatt ställning

Enligt våra uppgifter är du inte en person i politiskt utsatt ställning. Stämmer det?
Ja
Enligt våra uppgifter har du inte en familjemedlem eller nära medarbetare som är eller har varit en person i politiskt utsatt ställning. Stämmer det?"

Vilka tror dem de är? Dessa sidor som ställer krav bara för att man ska kunna ta del. Är det ok att min bank ställer personliga frågor och vägrar mig använda en tjänst som jag redan betalar för? Tänk om jag inte har nått telefonnummer? Eller inte vill ge?

Varför ställer de frågor om politiskutsatthet? Har dem med det att göra?
Enligt penningtvätslagen så måste de ha koll på politiskt utsatta personer.
Se 19 § https://www.riksdagen.se/sv/dokument-la ... s-2017-630
Och ja rent generellt så måste din bank ha koll på dig enligt de lagar och regler som styr bankverksamhet. Se t.ex. på Nordea som fick böter på flera miljoner (kommer inte ihåg den exakta summan). Det är dock inte en fråga som har med IT att göra.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#14 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av turtle » 05 dec 2019, 12:41

Har ni sett det nya med youtubes ceo? Hon pratar med en annan i nått 60min program. 2 vidriga skräcködlor som styr samtalet så fint och talar om hur hemskt internet och frihet är.

Tagit bort 9 miljoner videos på tre månader.

Arbetar med att försöka se vad folk "egentligen säger", istället för att titta på vad folk faktiskt säger.

Tydligen finns det en namn insamling på att få monstret sparkad, alla borde skriva på där.
Rätta mig gärna om du tycker dig veta bättre.

https://ifers.123.st/

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#15 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av turtle » 06 dec 2019, 16:59

Vad betyder bitchute?

Definitionen av "chute" lägger stor tyngd på att det är en färd neråt, så som en ruschkana eller ett vattenfall, eller som i parachute.

Och "bit" är alltså bitar.

Så betyder det att man ruschkanar bitar av youtube bort från youtube? Är det förbestämt att bit chute ska misslyckas? Som en trasig fallskärm? En omonterad fallskärm, en fallskärm i bitar?

Eller vart "chutear" man oss?

(och om man tittar på deras logo, så är det ett C som i chute, och C-et ser ut som en ruschkana, men i mitten av C-et saknas en bit. Deras logo ser alltså ut som en trasig rutschkana, eller?)

Ramzez
Medlem
Reaktioner:

#16 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av Ramzez » 08 dec 2019, 12:26

turtle skrev:
06 dec 2019, 16:59
Vad betyder bitchute?

Definitionen av "chute" lägger stor tyngd på att det är en färd neråt, så som en ruschkana eller ett vattenfall, eller som i parachute.

Och "bit" är alltså bitar.

Så betyder det att man ruschkanar bitar av youtube bort från youtube? Är det förbestämt att bit chute ska misslyckas? Som en trasig fallskärm? En omonterad fallskärm, en fallskärm i bitar?

Eller vart "chutear" man oss?

(och om man tittar på deras logo, så är det ett C som i chute, och C-et ser ut som en ruschkana, men i mitten av C-et saknas en bit. Deras logo ser alltså ut som en trasig rutschkana, eller?)
De använder ingen speciell teknologi.
P2P är väl det mest avancerade utan det känns mest bara som ett namn.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#17 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av turtle » 08 dec 2019, 13:37

Ramzez skrev:
08 dec 2019, 12:26
De använder ingen speciell teknologi.
P2P är väl det mest avancerade utan det känns mest bara som ett namn.
Jag har inte sagt något om teknologi, jag frågar varför man valt ett sådant namn. Nån tanke bakom ett namn finns det oftast, och någon annan möjlig än det jag sa kan jag inte hitta, kan du?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#18 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av turtle » 26 jan 2020, 07:13

Varför envisas youtube med att visa mig vides som jag inte kan titta på? "Not available" på massa musik videos.

Ramzez
Medlem
Reaktioner:

#19 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av Ramzez » 26 jan 2020, 17:18

turtle skrev:
26 jan 2020, 07:13
Varför envisas youtube med att visa mig vides som jag inte kan titta på? "Not available" på massa musik videos.
Förmodligen en algoritm som söker av vad du har sökt på tidigare sökt på/har sökt på nu och sedan när du väl har klickat så kollar en annan algoritm på vilket land du kommer från osv.
En väldigt konstig lösning men finns väl någon speciell anledning.

2016
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 oktober 2019

#20 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av 2016 » 26 jan 2020, 17:20

turtle skrev:
26 jan 2020, 07:13
Rensa historiken på din dator eller telefon.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#21 Inget mera youtube för min del

Oläst inlägg av turtle » 26 jan 2020, 17:30

Ok tack, men även om jag söker efter nått speciellt så vill jag ju inte bli visad massa videos som inte funkar när jag klickat på dem. Sjukt störande att klicka videos som inte funkar, särskilt när telefonen är så slö på att öppna youtube sidor. Det borde dom fixa, ingen anledning att visa mig när jag ändå inte kan titta.

Skriv svar

Återgå till "Övriga frågor"