Varför välja VPN som kostar istället TOR som är gratis?

0koll
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 januari 2019

#25 Varför välja VPN som kostar istället TOR som är gratis?

Oläst inlägg av 0koll » 22 jan 2020, 03:51

Richard skrev:
16 jan 2020, 16:26
Som nån sa, det finns många anledningar till att vara anonym. Allt loggas, man är övervakad på hela nätet. Även om man inte gör nått kriminellt så vill man kanske inte loggas via IP hela tiden. Innan hade jag missat att stänga av Googles platshistorik, så tycker dom det är roligt att driva med oss som måste medicinera mot paranoia o skickar detta mail...!?

Bild

Bild

Anonym för vad? Jag har använt internet i över 15 år, då har jag surfat nästan på allt förutom saker om barn. På min tid kunde man olagligt ladda ned filmer och musik, i dag kan man streama sånt och jag har aldrig fått problem. Jag förstår att man vill vara lite anonym och privat men det känns som att ni är nojiga.

Användarvisningsbild
Mirror
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 december 2018

#26 Varför välja VPN som kostar istället TOR som är gratis?

Oläst inlägg av Mirror » 17 feb 2020, 16:21

yatzy666 skrev:
26 dec 2018, 21:32
Man kör TOR via VPN. De kombineras inte på något vis, utan är två lager säkerhet som ligger efter varandra. Lyckas SÄPO få ut informationen från din VPN-server, har de fortfarande TOR-steget kvar.
Som inte är problem längre?

Användarvisningsbild
Hydraulslang
Medlem
Reaktioner:
Dat: 25 april 2020

#27 Varför välja VPN som kostar istället TOR som är gratis?

Oläst inlägg av Hydraulslang » 04 maj 2020, 11:16

Vilken Android webbläsare är "säkrast" av Opera med dess inbyggda vpn, eller Tor browser?

Om man kollar ip så funkar ju bägge, Opera är ju mycket snabbare och har dessutom en jävligt bra inbyggd pop up/annons blockerare, men av någon anledning känner man sig tryggare/mer anonym med Tor?

Användarvisningsbild
L-I-P
Medlem
Reaktioner:
Dat: 06 februari 2020

#28 Varför välja VPN som kostar istället TOR som är gratis?

Oläst inlägg av L-I-P » 04 maj 2020, 13:57

Hydraulslang skrev:
04 maj 2020, 11:16
Vilken Android webbläsare är "säkrast" av Opera med dess inbyggda vpn, eller Tor browser?

Om man kollar ip så funkar ju bägge, Opera är ju mycket snabbare och har dessutom en jävligt bra inbyggd pop up/annons blockerare, men av någon anledning känner man sig tryggare/mer anonym med Tor?
Tor är inte bara en webbläsare utan har en lite annorlunda lösning vad gäller säkerhet osv.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Onion_routing
För den fallne mot tyraniet och slaveriet.
För det upplösande giftet och det ofruktsamma skötet.

Skriv svar

Återgå till "Nätverk & Säkerhet"