Ska man köpa oljefonder nu?

0koll
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 januari 2019

#1 Ska man köpa oljefonder nu?

Oläst inlägg av 0koll » 20 apr 2020, 21:28

Jag kan inte så mycket om fonder och aktier men det händer något skit skumt nu i oljemarknaden.
Den amerikanska WTI-oljan befinner sig i fritt fall – priset har under måndagen fallit med mer än 100 procent.

Under måndagskvällen fick oljeproducenter i USA betala för att bli av med sin produkt.

– Marknadssignalen är tydlig, oljan måste stanna i backen, säger energianalytiken Samuel Ciszuk, ELS Analysis, till Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a ... a-nagonsin

Användarvisningsbild
Ak47
Medlem
Reaktioner:
Dat: 19 december 2018

#2 Ska man köpa oljefonder nu?

Oläst inlägg av Ak47 » 20 apr 2020, 22:38

Det är verkligen orolig tid nu men jag hoppas hoppas att alla länder som har satsat sina pengar, fonder, pensioner och allt annat jag inte kan komma på nu tar dom 100 år tillbaka. För oljans skull har dom länderna dödat miljoner människor, lämnat länder i ruiner. Nu hoppas jag att det slår så hårt tillbaka att dom länderna nu inte kan återhämta sig i minst 100 år.

Hoppas karma slår tillbaka hårt nu. ;)

Glömde svar på din fråga, om jag får ge dig råd så undvik allt med råolja nu.

KontaKunte
Medlem
Reaktioner:
Dat: 30 november 2018

#3 Ska man köpa oljefonder nu?

Oläst inlägg av KontaKunte » 20 apr 2020, 23:02

Saudierna är tillbaks på kamelryggen imorgon. Vänd era blickar mot Venezuela.

Vinterstorm
Medlem
Reaktioner:
Dat: 29 mars 2020

#4 Ska man köpa oljefonder nu?

Oläst inlägg av Vinterstorm » 22 apr 2020, 03:31

KontaKunte skrev:
20 apr 2020, 23:02
Saudierna är tillbaks på kamelryggen imorgon. Vänd era blickar mot Venezuela.
Blicka mot USA och Kanada för där borta har priset på ett fat olja rasat rejält med hela 100 procent .
och ett fat olja är gratis noll dollars noll cent per fat olja för de som köper amerikansk och kanadensisk olja
Till och med att amerikanska och Kanadensiska företag som borrar efter olja betalar
pengar till köpare för att bli av med oljan. Men Brentoljan som även nämns som Nordsjöolja ligger
på mellan 25 och 30 dollar fatet .

KontaKunte
Medlem
Reaktioner:
Dat: 30 november 2018

#5 Ska man köpa oljefonder nu?

Oläst inlägg av KontaKunte » 29 jun 2020, 16:35

Vinterstorm skrev:
22 apr 2020, 03:31
Blicka mot USA och Kanada för där borta har priset på ett fat olja rasat rejält med hela 100 procent .
och ett fat olja är gratis noll dollars noll cent per fat olja för de som köper amerikansk och kanadensisk olja
Till och med att amerikanska och Kanadensiska företag som borrar efter olja betalar
pengar till köpare för att bli av med oljan. Men Brentoljan som även nämns som Nordsjöolja ligger
på mellan 25 och 30 dollar fatet .
Två månader senare normal pris.

Skriv svar

Återgå till "Aktier"