Fattig månad?

Användarvisningsbild
Dr Prepper
Medlem
Reg: 28 feb 2019
 Gillat: 17 gånger
 gillade inlägg: 5 gånger

Inlägg av Dr Prepper » 08 mar 2019, 13:50

Ak47 skrev:
08 mar 2019, 09:17
Dr Prepper skrev:
03 mar 2019, 09:33
Ak47 skrev:
02 mar 2019, 21:03
Många som åker på resa åker på kredit, dom köper resan på avbetalning, många familjer gör det. Tro mig.
Klart ingen ska behöva leva fattigt men du får ge oss lite att gå på för att ge dig råd.
Nej vi vill inte ta några krediter.

Det som jag undrar är om ni har några tips om t ex laga billig mat och om ni veckohandlar eller gör matsedel.
Eller städar med citron istället för att köpa dyra städprodukter? Om ni bakar eget bröd, gör eget godis?
Skulle gärna göra mer sådant om det var mer ekonomiskt. Vi har inga lån eller krediter men det skulle vara roligt att kunna spara lite också.
Inte vad jag menade, gör du det så kommer du få ångra det tills sist kronan är betald. Det är så ekonomin har fungerar väldigt länge. Ingen dör av att inte åka på semester på några år. Förra året hade vi supervärme, bättre värme än flera syd europeiska länder. Men bara för att visa upp att man har råd så gjorde många det ändå.
Förra sommaren var underbar! Menar du att folk åkte utomlands ändå? Bara för att skryta?
Prepper is prepping, just in case......

Ak47
Medlem
Reg: 19 dec 2018
 gillade inlägg: 3 gånger

Inlägg av Ak47 » 13 mar 2019, 22:52

Dr Prepper skrev:
08 mar 2019, 13:50
Förra sommaren var underbar! Menar du att folk åkte utomlands ändå? Bara för att skryta?

Många åker när ekonomin inte tillåter åka.

Skriv svar