Friaordet

#1589  av krigsskadad
 30 jul 2019, 00:42
Jag sitter på en krog som jag tar några öl på dagarna när det är fint väder istället för att sitta hemma. Alla känner mig i vårt område. Har alltid med mig en bok och läser men idag, blir igår en som frågade mig med hånande röst hur jag kan läsa en bok på krogen? Jag sa att jag slår ihjäl tid och han skrattade. Då så sa jag att jag är det inte vad tiden gör med oss? Slår ihjäl oss? Jag tar bara min hämnd från tiden sa jag och han gav ett konstigt min och stak utan att säga nåt. Gjorde jag fel?

#1596  av litenyxa
 30 jul 2019, 13:22
krigsskadad skrev: 30 jul 2019, 00:42 Jag sitter på en krog som jag tar några öl på dagarna när det är fint väder istället för att sitta hemma. Alla känner mig i vårt område. Har alltid med mig en bok och läser men idag, blir igår en som frågade mig med hånande röst hur jag kan läsa en bok på krogen? Jag sa att jag slår ihjäl tid och han skrattade. Då så sa jag att jag är det inte vad tiden gör med oss? Slår ihjäl oss? Jag tar bara min hämnd från tiden sa jag och han gav ett konstigt min och stak utan att säga nåt. Gjorde jag fel?
Nej det va helt rätt gjort. Vad för bok läste du?

#1599  av krigsskadad
 30 jul 2019, 14:25
litenyxa skrev: 30 jul 2019, 13:22 Nej det va helt rätt gjort. Vad för bok läste du?
Läser Berätellser från träskmarkerna.

#1603  av litenyxa
 30 jul 2019, 16:05
krigsskadad skrev: 30 jul 2019, 14:25 Läser Berätellser från träskmarkerna.
Vad handlar den om? Kan du bjuda på "en berättelse från träskmarkerna"?

#1616  av Parkeringsvakt
 31 jul 2019, 16:12
krigsskadad skrev: 30 jul 2019, 00:42Gjorde jag fel?
Reflexmässigt vill jag svara nej, men frågan är intressant. Om man är djup, intelligent och oförstörd, och inte anstränger sig tillräckligt för att dölja det, ska det kunna krävas att man kan "ge svar på tal"? Gäller samma princip för tjejer som har välsignats med stora bröst och är glada för det, bör alla ha rätt att klämma på dem?

När jag mönstrade i Östersund vid 18 års ålder hade jag tagit ett tidigare tåg och låg och läste Amiga Rom Kernel Reference Manual: Libraries när andra började droppa in. Den förste av dem sa helt oprovocerat "jag visste inte att de tar in idioter här".

En väldigt konstig situation.

#1757  av krigsskadad
 15 aug 2019, 21:45
Parkeringsvakt skrev: 31 jul 2019, 16:12 Reflexmässigt vill jag svara nej, men frågan är intressant. Om man är djup, intelligent och oförstörd, och inte anstränger sig tillräckligt för att dölja det, ska det kunna krävas att man kan "ge svar på tal"? Gäller samma princip för tjejer som har välsignats med stora bröst och är glada för det, bör alla ha rätt att klämma på dem?

När jag mönstrade i Östersund vid 18 års ålder hade jag tagit ett tidigare tåg och låg och läste Amiga Rom Kernel Reference Manual: Libraries när andra började droppa in. Den förste av dem sa helt oprovocerat "jag visste inte att de tar in idioter här".

En väldigt konstig situation.
Har du mönstrat? 🤓🤓