Demonstration vid Riksdagens öppnande.

Partier, partipolitik & politiker
Ak47
Medlem
Reg: 19 dec 2018
 gillade inlägg: 5 gånger

Inlägg av Ak47 » 10 sep 2019, 20:58

turtle skrev:
10 sep 2019, 20:53
4 av ? Hur många visste att den pågick?
Varför var det så som visste det då? Antingen var organisatörerna dåliga eller var det Hacka Hucka och Icka Bicka som ville dra till sig uppmärksamhet.

turtle
Medlem
Reg: 22 dec 2018
 Gillat: 24 gånger
 gillade inlägg: 2 gånger

Inlägg av turtle » 11 sep 2019, 14:48

Ak47 skrev:
10 sep 2019, 20:58
Varför var det så få som visste det då? Antingen var organisatörerna dåliga eller var det Hacka Hucka och Icka Bicka som ville dra till sig uppmärksamhet.
Det blir svårt att organisera saker när alla stora plattformar styrs av folk som är anti. Det är ju inga hemligheter att facebok, youtube, flashback, expressen osv. Jobbar för att stänga dörrar för oss. Svårt att organisera när man inte hörs. Men jag vet inte, kanske har du rätt och det är clowner som va där, vet inte mycket om den saken.

lingonsylt
Medlem
Reg: 27 dec 2018
 Gillat: 2 gånger

Inlägg av lingonsylt » 11 sep 2019, 19:42

Demonstration på en vardag och tidigt på dagen, hur tänkte dom? Dom tänkte inte, däri ligger problemet.

Hur man styr upp en bra demonstration med många anslutna.
Beskedet om att bränslepriset ska höjas har fått medlemmarna i Bensinupproret 2.0 att koka.

Till den planerade demonstationen på Sergels torg väntas nu tusentals ansluta.

– Vi kommer skapa förändring. Det betvivlar jag inte en sekund. Vi känner oss upprymda, säger Peder Blohm Bokenhielm, ordförande
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aw ... onstration

lingonsylt
Medlem

Inlägg av lingonsylt » 11 sep 2019, 19:46

turtle skrev:
10 sep 2019, 17:55
Polisen jagar åsikter medans våldsbrott ökar. Skolorna lär barnen om hur kul det är att va transvestit. Man bygger hus åt utlänningar medans svenskar går hemlösa. Ja,osv, polisen, sjukvård, äldreomsorg, skolsystem, ja allt i stort sätt är skräp, sverige havererar. Men du väntar på att bensinen ska bli dyrare. Skäms du inte?

Det är du som är vekling i sverige uppenbarligen, blanda inte in andra i din egen mentalitet.
Han har rätt, allt annat skiter folket i om du läser mitt senaste inlägg. Jag kan förstå Jung! Utan färdmedel stannar Sverige. Många tänker också åk kollektivt då? Men är storstäderna rustade för det? Om vi tar stockholm som ett exempel. Skulle tåg och bussar klara av en halv miljon extra passagerare dagligen?

turtle
Medlem

Inlägg av turtle » 11 sep 2019, 20:11

lingonsylt skrev:
11 sep 2019, 19:46
Han har rätt, allt annat skiter folket i om du läser mitt senaste inlägg. Jag kan förstå Jung! Utan färdmedel stannar Sverige. Många tänker också åk kollektivt då? Men är storstäderna rustade för det? Om vi tar stockholm som ett exempel. Skulle tåg och bussar klara av en halv miljon extra passagerare dagligen?
Mm... Sorgligt nog skiner människans egoism och fel prioriteringar igenom min naivitet. Men bra att veta hur man får fart på idioterna.

Jag kan inte förstå jung, att sverige stannar är bara ett plus när vi åker ful fart åt helt fel håll. Stanna skiten och byt riktning. Att ni inte kan åka till jobbet skiter jag i, ta cykel. Möjligt att jag kan förstå er men hålla med tänker jag inte göra, det finns betydligt viktiga saker som sker redan nu, finns inget att vänta på.

lingonsylt
Medlem

Inlägg av lingonsylt » 11 sep 2019, 20:33

turtle skrev:
11 sep 2019, 20:11
Mm... Sorgligt nog skiner människans egoism och fel prioriteringar igenom min naivitet. Men bra att veta hur man får fart på idioterna.

Jag kan inte förstå jung, att sverige stannar är bara ett plus när vi åker ful fart åt helt fel håll. Stanna skiten och byt riktning. Att ni inte kan åka till jobbet skiter jag i, ta cykel. Möjligt att jag kan förstå er men hålla med tänker jag inte göra, det finns betydligt viktiga saker som sker redan nu, finns inget att vänta på.
Det är inte egoism utan vad som drabbar en själv. Jag är sällan sjuk, vet inte när jag sist behövde gå till läkaren. Har inga barn och kan inte yttra mig vad för mat man får i skolan och själva undervisningen?

Åker kommunalt och en höjning på någon hundring? Normalt!

lingonsylt
Medlem

Inlägg av lingonsylt » 11 sep 2019, 20:35

turtle skrev:
11 sep 2019, 20:11

Nu ska man demonstrera för höjda bensinpriset. Om många tillräckligt är missnöjd med sjukvården så fixar ni en demonstration om det... och dom som är missnöjda med skolundervisningen så gör man samma sak.

turtle
Medlem

Inlägg av turtle » 11 sep 2019, 20:52

lingonsylt skrev:
11 sep 2019, 20:33
Det är inte egoism utan vad som drabbar en själv.
Att vänta på att något drabbar dig själv när du ser folk omkring dig bli våldtagna är höjden av egoism, ursäkta. Vissa skolor och dagis pratar med barnen om transexuella, nu vet du, om du inte bara ser din egna framtid (egoism) så bör du bli upprörd över detta även om det inte gäller dig. Vi kommer alla få betala för detta i framtiden när psykfall som leker tjejer börjar starta "cat fights" med riktiga flickor. Men det är ju inget att oroa sig för när vi idag inte ens bryr oss om tjejerna som blir våldtagna. För i tiden krigade folk med blod och svett för sina kvinnor.

turtle
Medlem

Inlägg av turtle » 11 sep 2019, 20:56

lingonsylt skrev:
11 sep 2019, 20:35
Nu ska man demonstrera för höjda bensinpriset. Om många tillräckligt är missnöjd med sjukvården så fixar ni en demonstration om det... och dom som är missnöjda med skolundervisningen så gör man samma sak.
Om värmen ökar sakta och utspritt så märker inte grodan att vattnet blir varmare förens den har blivit kokad. Problemen är för många, folk har tappat fokus.

lingonsylt
Medlem

Inlägg av lingonsylt » 11 sep 2019, 21:04

turtle skrev:
11 sep 2019, 20:52
Att vänta på att något drabbar dig själv när du ser folk omkring dig bli våldtagna är höjden av egoism, ursäkta. Vissa skolor och dagis pratar med barnen om transexuella, nu vet du, om du inte bara ser din egna framtid (egoism) så bör du bli upprörd över detta även om det inte gäller dig. Vi kommer alla få betala för detta i framtiden när psykfall som leker tjejer börjar starta "cat fights" med riktiga flickor. Men det är ju inget att oroa sig för när vi idag inte ens bryr oss om tjejerna som blir våldtagna. För i tiden krigade folk med blod och svett för sina kvinnor.
Gör något åt det då?

Ak47
Medlem

Inlägg av Ak47 » 11 sep 2019, 21:04

turtle skrev:
11 sep 2019, 20:52
Alla väntar på att någon annan ska ta första initiativet men gör inget själv!

Ak47
Medlem

Inlägg av Ak47 » 11 sep 2019, 21:04

turtle skrev:
11 sep 2019, 20:56
Om värmen ökar sakta och utspritt så märker inte grodan att vattnet blir varmare förens den har blivit kokad. Problemen är för många, folk har tappat fokus.
Alla är upptagna mig sig själva.

Skriv svar