Amerikanska valet

0koll
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 januari 2019

#1 Amerikanska valet

Oläst inlägg av 0koll » 04 nov 2020, 21:44

Alla tv-kanaler sänder amerikanska valet, tidningar har live-rapporter. Alla mina kompisar delar om amerikanska valet på sina sidor och ingen av mina kompisar bor i USA.

Varför är vi svenskar så jävla besatta av valet i Amerika? Vi kan inte påverka på något sätt genom rösta men ändå så är valet i Amerika mer viktigare än val i Sverige.

Tittade lite snabbt på hatforumet flashback och alla trådar handlar på något sätt om valet. De har till och med en egen ”valvaka” är man inte lite för extrem då?

Vad spelar det för roll för oss och Sverige om Biden eller Trump vinner?

JohanM
Avstängd
Reaktioner:
Dat: 08 november 2020

#2 Amerikanska valet

Oläst inlägg av JohanM » 08 nov 2020, 20:48

Valet i Amerika har stora konsekvenser för världen, och visst är det viktigt att rapportera att Biden äntligen har vunnit! Nu är Amerika på rätt köl.

Användarvisningsbild
Gnomeish
Medlem
Reaktioner:
Dat: 25 mars 2020

#3 Amerikanska valet

Oläst inlägg av Gnomeish » 13 nov 2020, 22:11

0koll skrev:
04 nov 2020, 21:44
Alla tv-kanaler sänder amerikanska valet, tidningar har live-rapporter. Alla mina kompisar delar om amerikanska valet på sina sidor och ingen av mina kompisar bor i USA.

Varför är vi svenskar så jävla besatta av valet i Amerika? Vi kan inte påverka på något sätt genom rösta men ändå så är valet i Amerika mer viktigare än val i Sverige.

Tittade lite snabbt på hatforumet flashback och alla trådar handlar på något sätt om valet. De har till och med en egen ”valvaka” är man inte lite för extrem då?

Vad spelar det för roll för oss och Sverige om Biden eller Trump vinner?
Ja det är mysko, folk som inte ens orkar ta sig ur soffan och rösta i svenska valet är plötsligt superengagerade i ett val på andra sidan Atlanten.
Och i vissa fall tar sig engagemanget rent sjukliga uttryck.
I förra valet 2016 satt en mupp på mitt jobb på Torsdagseftermiddagen och deklarerade högt och ljudligt att "om Trump vinner i natt skär jag handlederna av mig, då är inte livet värt att leva längre" :?

Varför i hela friden skall man som svensk begå självmord på grund av ett valresultat i USA??
Och som den stora dramadrottning hon är dök hon inte heller upp på jobbet på Fredagen, ringde inte ens utan bara höll sig undan.
Detta föranledde mig att på Måndagen gå fram till henne med uppspärrade ögon av låtsad förvåning och utbrista: Va? Lever du??

Lite barnsligt och elakt, jag vet. Men jag kunde bara inte låta bli. :lol:

MVH/Gnomeish.
https://youtu.be/Y9EKzvTo3g0
"Mitt rövhål drar ihop sig av ilska" -Julia B.B. 2020

Skriv svar

Återgå till "Utrikes Politik"