18 år sen WTC kollapsade

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:
Dat: 24 april 2019

#1 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av Slaktaren » 11 sep 2019, 16:14

Jag minns det som igår och såg det live på tv. Tänk att attacken på WTC var anledningen till att starta krig mot Afghanistan och Irak. Två torn mot två länder.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#2 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av turtle » 11 sep 2019, 19:15

18 år av "kamp mot terror", hur har det gått? Har den förminskats? Eller skjutit i taket?

Nått intressant jag hört är att innan år 2000 hadde dessa självmordsbombande länder som irak, en statistik på typ 0 kamikaze uppdrag. Självmordsbombandet är alltså ett nytt fenomen som kommit efteråt.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#3 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av turtle » 11 sep 2019, 19:26

:lol: Naturkatastrofer och olyckor känns som ett högst oseriöst val av forumdel. Nu tänker inte jag säga vart jag tycker den hör hemma, men typ politik eller nått hadde väl passat bättre?

lingonsylt
Medlem
Reaktioner:
Dat: 27 december 2018

#4 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av lingonsylt » 11 sep 2019, 19:34

turtle skrev:
11 sep 2019, 19:26
:lol: Naturkatastrofer och olyckor känns som ett högst oseriöst val av forumdel. Nu tänker inte jag säga vart jag tycker den hör hemma, men typ politik eller nått hadde väl passat bättre?
Konspiration?

lingonsylt
Medlem
Reaktioner:

#5 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av lingonsylt » 11 sep 2019, 19:35

Har det gått hela 18 år sen det? Känns som att det var igår för mig också!

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#6 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av turtle » 11 sep 2019, 19:36

lingonsylt skrev:
11 sep 2019, 19:34
Konspiration?
Det får du ta med någon annan, jag sa politik.

lingonsylt
Medlem
Reaktioner:

#7 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av lingonsylt » 11 sep 2019, 19:37

Inget på svenska medier men på amerikanska
Dear 9/11, are we close to an end?
https://www.washingtonpost.com/opinions ... Fstory-ans

plockgodis
Avstängd
Reaktioner:
Dat: 02 september 2019

#8 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av plockgodis » 12 sep 2019, 01:24

lingonsylt skrev:
Konspiration?
Klart att det var en konspiration, inte en enda människa utsattes för lidande eller dog xen dagen. Men det var bra TV.
lingonsylt skrev:
11 sep 2019, 19:35
Har det gått hela 18 år sen det? Känns som att det var igår för mig också!
That's what she said.
Exercising the right not to walk.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#9 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av turtle » 24 sep 2019, 13:25

lingonsylt skrev:
Konspiration?
Jo jag har tänkt lite på det här, och kommer fram till att det faktiskt kvittar hur man ser på det. Det är en konspiration, även mainstream narativet säger ju att det är en konspiration. Så media sitter i ena stunden och förlöjligar andra versioner som "konspirationsteorier" medans dem själva säger att det faktiskt va en konspiration. Man kan alltså peka mot irak och skrika KONSPIRATION men om man pekar åt ett annat håll och skriker samma sak så är man en löjlig konspirationsteoretiker. Jävla hycklare.

Jag vet att medias förlöjliganden förvirrar folk om vad ordet faktiskt betyder, en konspiration är alltså simpelt, 2 eller fler personer som smider planer i hemlighet. Inte konstigare än så. Konspirationer har alltid funnits, finns än, och kommer alltid finnas. Ändå är så många under medians hjärntvätt säkra på att allt som har med konspirationer att göra skrattretande och inget att ta på allvar. Dom flesta tyngre brott är just konspirationer, ska ni då kalla alla domare i rättsalarna "konspirationsteoretiker" med? Löjligt. Gå och lägg er.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#10 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av turtle » 24 sep 2019, 15:08

Jag är glad att friaordets admin inte har blandat in ordet "teori" i skapandet av konspirations delen, det visar för mig iaf att han inte tar del i förlöjligandet, till skillnad från flashback.

(i flashbacks konspirations diskussioner får man inte posta länkar, fundera på varför.)

Användarvisningsbild
C.G.Jung
Medlem
Reaktioner:
Dat: 01 mars 2019

#11 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av C.G.Jung » 24 sep 2019, 16:16

turtle skrev:
24 sep 2019, 15:08
Jag är glad att friaordets admin inte har blandat in ordet "teori" i skapandet av konspirations delen, det visar för mig iaf att han inte tar del i förlöjligandet, till skillnad från flashback.

(i flashbacks konspirations diskussioner får man inte posta länkar, fundera på varför.)
Får man inte? :?
C.G.Jung

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#12 18 år sen WTC kollapsade

Oläst inlägg av turtle » 24 sep 2019, 16:22

C.G.Jung skrev:
24 sep 2019, 16:16
Får man inte? :?
Ibland får man, men för det mesta inte, det är därför konspirations delen har en egen tråd för just länkar.

Kolla moderator "gason"s senaste inlägg. "länkpost raderad". Varför? Fråga han varför.

Edit.
För det mesta kanske också är fel utryckt, men problemet är att man har regler mot länkpostar. Så här står det.
Hej!

Tänk på det här, innan du postar i Konspirationer och där tillhörande underforum:

Länkar
* Det finns dedikerade länktrådar i samtliga underforum. Vill du dela med dig av länkar, är det där posten ska hamna. Diskussionstrådarna är avsedda för diskussion, inget annat (Det är helt okej att använda länkar som källor i poster - och det är också okej att posta länkar om någon bett dig styrka något du tidigare påstått.).

Alltså:
Länkar ska postas i länktråden.
I diskussionstråden ska det diskuteras
Om en länk behövs för att styrka en diskussion, som källa tex så är det okej, men det är inte okej att bara posta texter i stilen "Här visas det att xxx gjorde yyy", eller "Kolla här, det är tydligt att det är något lurt", eller "Hani gjorde dittan som synes i den här videon".
Det kan också vara okej att posta en länk om någon begärt en källa från en tidigare post. Men då ska det bara vara länkar som styrker tidigare post. Inte nya länkar, eller lite länkar i allmänhet.
En post ska huvudsakligen innehålla egen diskussion
Poster som bara innehåller länkar, eller bara en kort text och länk, utan anslag till diskussion från postaren, som placeras i andra trådar kommer att raderas som OT. Vid upprepning kommer varning utdelas. Radering av länkposter kommer inte nödvändigtvis meddelas.

Kanske inte låter så dumt genom deras egna regler, men den har makten att ibland bromsa informations flödet.

Skriv svar

Återgå till "Naturkatastrofer & Olyckor"