Judar är den överlägset smartaste rasen

Användarvisningsbild
Levis
Medlem
Reg: 18 jan 2019
 gillade inlägg: 1 gång

Inlägg av Levis » 18 jan 2019, 21:57

Många gånger säger många att judar inte är en ras men när det kommer till snack använder dom termen judar för att bunta ihop alla judar, en chilenare kan vara jude. Behöver inte vara från Israel. Eller en svensk kan också vara en jude. Hatet mot judar är generellt väldigt brett i världen, kanske mest hatiska människorna kan man hitta i Europa före Mellanöstern.

Vad tror ni är orsaken till att judar är överlägsen smartaste folket och att världen är i deras händer?

Användarvisningsbild
capzZz
Medlem
Reg: 09 jun 2019

Inlägg av capzZz » 09 jun 2019, 22:25

Levis skrev:
18 jan 2019, 21:57
Många gånger säger många att judar inte är en ras men när det kommer till snack använder dom termen judar för att bunta ihop alla judar, en chilenare kan vara jude. Behöver inte vara från Israel. Eller en svensk kan också vara en jude. Hatet mot judar är generellt väldigt brett i världen, kanske mest hatiska människorna kan man hitta i Europa före Mellanöstern.

Vad tror ni är orsaken till att judar är överlägsen smartaste folket och att världen är i deras händer?
Nu tror ju inte jag att judarna "har världen i sina händer", sedan finns det många framstående människor som är/varit judar. Jude avser inte heller en ras. Att vara jude är att vara en del av det judiska folket, vilket du blir om du har en judisk moder, andra människor (antingen en person med en fader som var judisk eller om du är konvertit och tidigare icke-judisk). De har även varit nomadiserande, och spridits långa sträckor där olika judiska grupper uppstått under generationernas gång under hundratals år, levt sina liv, och till sist, bildat par med judarna. Judar är alltså en genetiskt diffus grupp då det finns många grupper från vita till svarta som är judar. Däremot kan man se via genetik att de olika grupperna härstammar från samma folk.
55 bokstäver är lika många tecken som femtiofem siffror

Användarvisningsbild
Levis
Medlem
Reg: 18 jan 2019
 gillade inlägg: 1 gång

Inlägg av Levis » 30 jul 2019, 19:32

capzZz skrev:
09 jun 2019, 22:25
Nu tror ju inte jag att judarna "har världen i sina händer", sedan finns det många framstående människor som är/varit judar. Jude avser inte heller en ras. Att vara jude är att vara en del av det judiska folket, vilket du blir om du har en judisk moder, andra människor (antingen en person med en fader som var judisk eller om du är konvertit och tidigare icke-judisk). De har även varit nomadiserande, och spridits långa sträckor där olika judiska grupper uppstått under generationernas gång under hundratals år, levt sina liv, och till sist, bildat par med judarna. Judar är alltså en genetiskt diffus grupp då det finns många grupper från vita till svarta som är judar. Däremot kan man se via genetik att de olika grupperna härstammar från samma folk.
Har man USA i sina händer har man hela världen i sina händer. Titta bara på hur många som hoppar på tåget mot Iran nu.

Parkeringsvakt
Medlem
Reg: 23 jul 2019
 Gillat: 9 gånger
 gillade inlägg: 2 gånger

Inlägg av Parkeringsvakt » 14 aug 2019, 07:15

En av de mest sympatiska människor jag vet, Sam Harris, har judisk moder. Baserat på det har jag omöjligt att tro på judisk globalism eller vad det heter. Och hur skulle det kunna föras över via generna?

Ändå är det konstigt hur lätt det är att acceptera den där bilden, när man ser en karikatyr med stor näsa, eller jag gör det i alla fall. Inte så att jag går omkring och hatar judar, men jag köper att det finns en grupp elaka judar som styr.

Och jag skulle inte reagera så på någon annan grupp eller folkslag.

Skriv svar