Aspergare hade närmare ett ton farliga kemikalier!

Användarvisningsbild
Richard
Medlem
Reaktioner:
Dat: 11 oktober 2019

#13 Aspergare hade närmare ett ton farliga kemikalier!

Oläst inlägg av Richard » 28 mar 2020, 15:19

Mirror skrev:
27 mar 2020, 20:20
Kan du framställa farliga medel idag?
Jodå det går...
Köper man t.ex. saltsyra och kaliumpermanganat, som finns i färghandeln, o blandar det, så bildas ju giftig klorgas. Går även att blanda syra med Klorin för att det ska bli klorgas. Det jag är mest intresserad av inom toxikologi är gifter från naturen, blommor, svampar, frön, m.m. Men det var ju bl.a. för ricin-fröna jag fick böter för. Men jag läser mycket om om vilka växter som innehåller vad. Inte bara destruktiva växter, är intresserad av t.ex. läkeväxter också. Så, ja, från naturen kan man få många olika gifter o substanser.

Användarvisningsbild
Mirror
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 december 2018

#14 Aspergare hade närmare ett ton farliga kemikalier!

Oläst inlägg av Mirror » 22 apr 2020, 12:31

Richard skrev:
28 mar 2020, 15:19
Jodå det går...
Köper man t.ex. saltsyra och kaliumpermanganat, som finns i färghandeln, o blandar det, så bildas ju giftig klorgas. Går även att blanda syra med Klorin för att det ska bli klorgas. Det jag är mest intresserad av inom toxikologi är gifter från naturen, blommor, svampar, frön, m.m. Men det var ju bl.a. för ricin-fröna jag fick böter för. Men jag läser mycket om om vilka växter som innehåller vad. Inte bara destruktiva växter, är intresserad av t.ex. läkeväxter också. Så, ja, från naturen kan man få många olika gifter o substanser.
Ricin, är det inte gift?

Användarvisningsbild
Richard
Medlem
Reaktioner:
Dat: 11 oktober 2019

#15 Aspergare hade närmare ett ton farliga kemikalier!

Oläst inlägg av Richard » 06 maj 2020, 15:32

Jo, mycket giftigt, ca 1 mg kan vara dödligt.

Skriv svar

Återgå till "Kemi & Materia"