Vanligaste orsaken till psykisk ohälsa?

Kropp, medicin & själ
Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Dat: 22 december 2018

Oläst inlägg 01 nov 2019, 09:58

Lustfylld skrev:
01 nov 2019, 09:44
varför vi bor på detta blåa klot, i en oändlig rymd.

Men visst, för svaga människor är religioner/meditation ett halmstrå att greppa,
Du har inga bevis för ditt "klot" eller "rymd" heller, eftersom du gillar att vara befriad, men det är svårt att erkänna.

Om du fortsätter dryga dig med meditation som är vetenskapligt bevisat, till skillnad från religion och det du nu döljer för oss, så fortsätter jag trycka forskningen i ditt ansikte.

Är detta ett halmstrå så förklara vidare.
"Forskarna undersökte 600 personer som delades in i tre grupper. Varje grupp tränades i en meditationsform som de skulle utöva 30 minuter om dagen, sex dagar i veckan i tre månader.
MR-bilder visade att hjärnans struktur förändrades och att förändringarna hängde ihop med vilken meditationsform deltagarna hade utövat."

Användarvisningsbild
Lustfylld
Medlem
Dat: 23 oktober 2019

Oläst inlägg 01 nov 2019, 10:08

turtle skrev:
01 nov 2019, 09:58
Du har inga bevis för ditt "klot" eller "rymd" heller,
Men ditt svagbegåvade miffo, klotet är lätt att upptäcka om du går ut och höjer blicken, titta mot horisonten, så kommer du upptäcka att marken är välvd, och det spelar ingen roll vart du befinner dig, det är samma sak överallt.

Sen om du får vara vaken lite senare för dina vårdare, så kan du gå ut och titta mot skyn, där kommer du att få se något som heter stjärnor, dom finns i rymden :o

Användarvisningsbild
Lustfylld
Medlem

Oläst inlägg 01 nov 2019, 10:27

turtle skrev:
01 nov 2019, 09:58
det du nu döljer för oss,
Du får helt enkelt hålla dig till tåls, jag berättar när jag känner att det är dags, sen finns ju möjlighet att gissa, vilket du verkar vara för fyrkantig för att göra?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Dat: 22 december 2018

Oläst inlägg 01 nov 2019, 10:35

Är opassande förolämpningar det ända sättet du kan argumentera på? Du är anledningen att folk tröttnat på att skriva på flashback, håll dig saklig, kan du inte det så röstar jag på en avstängning. Vi vill inte ha barnrumpor här.

Användarvisningsbild
Lustfylld
Medlem

Oläst inlägg 01 nov 2019, 11:12

turtle skrev:
01 nov 2019, 10:35
Är opassande förolämpningar det ända sättet du kan argumentera på? Du är anledningen att folk tröttnat på att skriva på flashback, håll dig saklig, kan du inte det så röstar jag på en avstängning. Vi vill inte ha barnrumpor här.
Den som nämndet han klämdet :lol:

För kännedom så har jag inte skrivit på Flashback på snart tio år. Av princip vill jag inte medverka på ett forum med uttalande pedofiler, där går min gräns. Andra bryr sig inte om det, och det är naturligtvis upp till dem/dig.

Men detta är inte tråden där du ska rapa om meditation eller spy ur dig ditt flashbackhat, detta är en tråd där en världsnyhet om vanligaste orsaken till psykiskt ohälsa kommer att avslöjas, inom kort..

Skriv svar

Återgå till "Hälsa"