Flashback vs Friaordet

Förslag och idéer om förbättring!
Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#409 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 30 nov 2019, 11:44

Ramzez skrev:
30 nov 2019, 07:21
Jag är inte moderator på Flashback utan går under L-P-I där. Skulle aldrig ha tid/ork att moderera på något forum som läget är nu. Fria ordet verkar ha problem med inlägg som försvinner...
Däremot så finner jag att det känns som substanslös kritik mot hur undersökningen är gjord.
Jag ska be dig dubbelt om ursäkt, även om jag har små misstankar så behöver jag inte säga att jag inte tror dig, helt onödigt, så jag hoppas du kan acceptera min ursäkt, även om jag gissar att vi snart blir osams igen i den andra tråden, men det får vi ta sakligt där då. Det va flashback som retade upp mig, inte du.

Jag tittade även snabbt på din användare på fb, du verkar sitta på mycket intressant information, skulle gärna läsa mer om det om du ville skapa några trådar här om det.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:
Dat: 24 april 2019

#410 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Slaktaren » 30 nov 2019, 12:34

turtle skrev:
29 nov 2019, 22:58
Har du lärt dig tänka än? Din äckliga piss moderator. Du har en obesvarad fråga här viewtopic.php?f=100&t=398&start=12

Ni vill inte ha mig på flashback, jag vill inte ha er här, det är inte en enkelriktad väg, kanske jag ska börja skapa alla mina trådar hos er eftersom respekt är något ni uppenbarligen inte förtjänar. Jag har hållit mig bort från er, men ville prata om något simpelt, inte ens det kan ni tillåta, fattar ni inte att erat förtryck skapar explosioner? Eller är det det ni vill ha? Vill ni att jag skriver ännu mer hos er? Annars borde ni tillåtit mig att prata av mig.
Du kan inte anklaga alla för att vara moderator på flash.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#411 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 30 nov 2019, 13:33

Slaktaren skrev:
30 nov 2019, 12:34
Du kan inte anklaga alla för att vara moderator på flash.
Nu har jag ju redan bet om ursäkt 2 ggr till ramzez. Vill ni ha en tredje eller räcker det?

Jag va trött och irriterad och gjorde en för hastig kommentar, vet inte vad mer jag ska säga, det var fel av mig.

Sen har ju faktiskt ramzez varit moderator på andra forum säger han, så det är ju inte så att mina misstankar är helt dragna ur arslet, till mitt försvar, även om det var fel av mig.

Och att du säger att jag anklagar alla tycker jag är hårt, förutom nu med ramzez finns här bara 3 konton jag anklagar, och dem har jag helt rätt om, och 2 av dem är jag inte ensam om att anklaga.
Senast redigerad av 1 turtle, redigerad totalt 30 gånger.

Ramzez
Medlem
Reaktioner:
Dat: 29 november 2018

#412 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Ramzez » 30 nov 2019, 14:06

turtle skrev:
30 nov 2019, 11:44
Jag ska be dig dubbelt om ursäkt, även om jag har små misstankar så behöver jag inte säga att jag inte tror dig, helt onödigt, så jag hoppas du kan acceptera min ursäkt, även om jag gissar att vi snart blir osams igen i den andra tråden, men det får vi ta sakligt där då. Det va flashback som retade upp mig, inte du.

Jag tittade även snabbt på din användare på fb, du verkar sitta på mycket intressant information, skulle gärna läsa mer om det om du ville skapa några trådar här om det.
Du är förlåten.

Att vara osams gör inget. Om man är överens om allt med alla så har man ingen personlighet.

Måhända har jag kunskaper, konsekvensen av att ha många intressen och att ha blivit introducerad till fack-böcker och att söka i källor.
Kanske startar jag trådar om jag känner att jag får ihop en vettig trådstart men när det blir får vi se.

brightpear
Avstängd
Reaktioner:
Dat: 03 december 2018

#413 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av brightpear » 30 nov 2019, 15:28

turtle skrev:
30 nov 2019, 13:33
Och att du säger att jag anklagar alla tycker jag är hårt, förutom nu med ramzez finns här bara 3 konton jag anklagar, och dem har jag helt rätt om, och 2 av dem är jag inte ensam om att anklaga.
Du har ju trott att jag är moderator på Flashback, och jag kan säga att du har fel på den fronten också. Så det har ju inte bara varit Ramzez som du har haft fel om, och felaktigt har anklagat för att vara moderator på Flashback. Så jag håller med 'Slaktaren', du kan inte anklaga alla för att vara moderator där.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#414 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 01 dec 2019, 01:56

brightpear skrev:
30 nov 2019, 15:28
Du har ju trott att jag är moderator på Flashback, och jag kan säga att du har fel på den fronten också. Så det har ju inte bara varit Ramzez som du har haft fel om, och felaktigt har anklagat för att vara moderator på Flashback. Så jag håller med 'Slaktaren', du kan inte anklaga alla för att vara moderator där.
Bara för du säger det är fel betyder inte att vi har fel, du har väl förtjänat din anklagelse, av mig och många andra, och får ingen ursäkt. Du har talat för flashback, du har skyddat flashback, du har ignorerat kritik mot flashback. Hur många här är helt säkra på att "brightpear" på ett eller annat vis ligger i säng med flashback? Det kvittar om vi säger att admin har aids, du ligger kvar i hans säng och rider han hela dagen. Nu känner du doften av blood och dras till det som en parasit. Folk har tom pekat på exakt vilket konto du använder på flashback, det hände tyvärr i chatten och finns inte kvar.

Är jag ensam om min anklagelse mot brightpear? Vad säger slaktarn egentligen om saken? Håller han med om att du håller med han? Jag tror bestämt att slaktarn inte tycker som han sa, då jag förutom ramzez, bara anklagat 3 andra medlemmar för att sova i admins säng, och 2 av dem (du är en av dem) är jag helt säker på att majoriteten håller med mig. Sen är ordet "moderator" kanske ett förenklat utryck om din faktiska position, men har samma betydelse i slutändan.

Ett patetiskt försök till en attack av dig, din historik säger allt man behöver veta om dig. Är jag ensam?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#415 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 01 dec 2019, 02:40

brightpear skrev:
30 nov 2019, 15:28
Här kallar slaktarn dig "en skitmänniska" men du har kanske svårt att läsa mellan raderna?
viewtopic.php?f=117&t=211&start=288#p2364

brightpear
Avstängd
Reaktioner:

#416 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av brightpear » 01 dec 2019, 06:33

turtle skrev:
01 dec 2019, 01:56
Bara för du säger det är fel betyder inte att vi har fel, du har väl förtjänat din anklagelse, av mig och många andra, och får ingen ursäkt. Du har talat för flashback, du har skyddat flashback, du har ignorerat kritik mot flashback. Hur många här är helt säkra på att "brightpear" på ett eller annat vis ligger i säng med flashback? Det kvittar om vi säger att admin har aids, du ligger kvar i hans säng och rider han hela dagen. Nu känner du doften av blood och dras till det som en parasit. Folk har tom pekat på exakt vilket konto du använder på flashback, det hände tyvärr i chatten och finns inte kvar.

Är jag ensam om min anklagelse mot brightpear? Vad säger slaktarn egentligen om saken? Håller han med om att du håller med han? Jag tror bestämt att slaktarn inte tycker som han sa, då jag förutom ramzez, bara anklagat 3 andra medlemmar för att sova i admins säng, och 2 av dem (du är en av dem) är jag helt säker på att majoriteten håller med mig. Sen är ordet "moderator" kanske ett förenklat utryck om din faktiska position, men har samma betydelse i slutändan.

Ett patetiskt försök till en attack av dig, din historik säger allt man behöver veta om dig. Är jag ensam?
Hur mycket du än anklagar folk för att vara moderatorer, så betyder det inte att det blir sant. Du verkar framförallt anklaga sådana som har andra åsikter än dig, eller ger dig svar som du inte vill ha. Ni kan anklaga mig hur mycket som helst för att vara moderator, men det stämmer inte. Jag är inte ens någon moderator-wannabe, som somliga på det forumet är. Tänker speciellt på tempeZZt. Det har hänt att jag har tjafsat med honom också, bara för att vi har haft annorlunda åsikter.

Men visst, vill du envisas med att försöka ha rätt även när du har fel, så kan du fortsätta anklaga mig för att vara moderator på Flashback. Samt söka medhåll från andra här. Det blir fortfarande inte sant för det. Du har fortfarande haft fel åtminstone två gånger, angående mig och en annan person. Så du borde verkligen sluta att felaktigt anklaga folk för att vara moderatorer. Vill du inte lyssna på mig, så kan du väl lyssna på slaktaren?

Bara för att jag har andra åsikter än dig, så betyder det inte att jag är moderator på Flashback. För jag är inte moderator där, och har aldrig varit det heller. Att jag ignorerar vissa saker betyder inte att jag alltid ignorerar kritik eller skyddar Flashback på något vis. Ibland har jag exempelvis inga svar på folks frågor, och ibland har ni redan förutbestämda åsikter så det skulle inte spela någon roll vad jag sa. Ni har ändå redan bestämt er för något, och vad jag än säger så spelar det ingen roll. Istället kommer ni med en massa påhopp etc. Så det är liksom inte värt besväret att skriva något.

Nu råkar jag tycka att det finns bra saker på Flashback. Om det betyder att jag tycker att allt är bra där? Nej. Jag har exempelvis fått flertal inlägg raderade. Emellanåt är det helt ologiskt, för debattmotståndarna får ha kvar sina off topic-inlägg medan mina raderas. Och jag har fått varning för skitsaker, men det är liksom ingen mening att överklaga för man kan inte få rätt och varningar borttagna. Så numera försöker jag följa reglerna, men det misslyckas ibland. Inlägg försvinner fortfarande och då. Senaste varningen kom för någon månad sen. Men än så länge överväger fördelarna, så jag kan stå ut med det negativa på Flashback.

Jag försvarar inte ens allt som admin gör, vi har haft pm-konversationer om saker. Sådant som jag har varit missnöjd med. Blev ännu mer missnöjd efter de pm-svar som jag fick. Så ni kan säga vad fasen ni vill om admin, jag kommer inte försvara admin eller göra något annat som du påstår.

Jag läste aldrig chatten, så jag vet inte vilket användarkonto som ni trodde tillhörde mig på Flashback. Men det var säkert fel person. Under andra förhållanden så skulle jag inte ha något emot att faktiskt ange mitt användarnamn på Flashback. Eftersom du inte tror på mig när jag säger att jag inte är moderator, så skulle du väl inte tro på mig när jag anger mitt riktiga användarnamn heller, eller postar min varningshistorik etc heller. Jag skulle till och med kunna skriva ett inlägg någonstans, synligt för alla (även icke inloggade), för att göra det uppenbart för folk här att Brightpear är en viss användare på Flashback, men ni skulle väl inte tro på det heller. Ni har väl säkert redan bestämt mig för att jag är den där personen som ni diskuterade i chatten, vem det än må vara.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#417 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 01 dec 2019, 07:45

turtle skrev:
01 dec 2019, 01:56

Sen är ordet "moderator" kanske ett förenklat utryck om din faktiska position, men har samma betydelse i slutändan.
Så nej. Du kan inte läsa mellan raderna. Så här är det, vi som samlats här vet alla att ett gäng "skitmänniskor" härjar, förstör, styr på flashback, som om dem fick betalt för det, allt för att ge ordet och idéen om yttrandefrihet ett dåligt rykte. Du är en del av den gruppen. Om du så blir kallad skitmänniska, moderator, flashback, admin, ex moderator, Janne, idiot, eller schizofrena hyena med svordomsticks. Olika ord för samma skit, då allt sker i mörkret kan vi inte hitta det rätta ordet.

För mig får du gärna skriva här när du beter dig vettigt, inget mig emot, har heller inget emot om du säger emot mig på ett logiskt sätt, men nonsens klarar jag mig utan.

Nej, exakt, varför skulle vi tro på att en flashbackare bara har 1 konto? Vore naivt.
turtle skrev:
01 dec 2019, 02:40
Här kallar slaktarn dig "en skitmänniska" men du har kanske svårt att läsa mellan raderna?
viewtopic.php?f=117&t=211&start=288#p2364

(nu ska jag väl inte prata för dom andra, jag vet inte hur andra ser på det, men det är så jag ser på det iaf, ni andra kan ju förklara er själva)

brightpear
Avstängd
Reaktioner:

#418 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av brightpear » 01 dec 2019, 12:10

turtle skrev:
01 dec 2019, 07:45
Så nej. Du kan inte läsa mellan raderna. Så här är det, vi som samlats här vet alla att ett gäng "skitmänniskor" härjar, förstör, styr på flashback, som om dem fick betalt för det, allt för att ge ordet och idéen om yttrandefrihet ett dåligt rykte. Du är en del av den gruppen. Om du så blir kallad skitmänniska, moderator, flashback, admin, ex moderator, Janne, idiot, eller schizofrena hyena med svordomsticks. Olika ord för samma skit, då allt sker i mörkret kan vi inte hitta det rätta ordet.

För mig får du gärna skriva här när du beter dig vettigt, inget mig emot, har heller inget emot om du säger emot mig på ett logiskt sätt, men nonsens klarar jag mig utan.

Nej, exakt, varför skulle vi tro på att en flashbackare bara har 1 konto? Vore naivt.

(nu ska jag väl inte prata för dom andra, jag vet inte hur andra ser på det, men det är så jag ser på det iaf, ni andra kan ju förklara er själva)
Med tanke på att somliga (bland annat du) har startat trådar och skrivit inlägg i befintliga trådar angående friaordet på Flashback så kan man väl säga samma sak om er? För friaordare har ju sysslat med i stort sett samma sak, pratat positivt om "det andra forumet". Med tanke på att somliga trådar har raderats (för 1.01), inlägg har raderats, och en tråd där man diskuterar ett forum utan regler till slut gick helt off topic (enligt moderator), så att man inte fick diskutera friaordet där längre osv. Samt wiron som anser att flashbackare med låg postcount kan hålla sig borta från friaordet, för de tillhör inte önskad målgrupp. Och så vidare.

Jag var för övrigt inte ensam om att tycka att wiron förstör för fria ordet. Mirror skrev ju inlägg om det i oktober. Så kan man ju anse att friaordare härjar och förstör etc också, fast när de skriver på Flashback. Men jag kallar inte er för idioter, skitmänniskor, schizofrena hyenor med svordomsticks eller liknande. För övrigt kanske det bara är jag, men folk som kommer med sådana kommentarer ger sig själva ett dåligt intryck. Det säger mer om er än om era debattmotståndare.

Du kallar det säkert nonsens bara för att jag inte håller med er flashback-hatare. Tydligen bara sådana som är välkomna här.

Jag köper för övrigt inte ditt argument om vad man bör kalla sådana som mig. När man skriver/anklagar någon för att vara just moderator, så är det det man menar. Inte någon som härjar och förstör. Jag har för övrigt verkligen bara ett konto.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#419 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 01 dec 2019, 15:05

brightpear skrev:
01 dec 2019, 12:10
Du kallar det säkert nonsens bara för att jag inte håller med er flashback-hatare. Tydligen bara sådana som är välkomna här.

Jag köper för övrigt inte ditt argument om vad man bör kalla sådana som mig. När man skriver/anklagar någon för att vara just moderator, så är det det man menar. Inte någon som härjar och förstör. Jag har för övrigt verkligen bara ett konto.
Har ingen aning vad för poäng du försöker göra.

Förövrigt skrev jag i posten du svarar på att du är välkommen enligt mig, och admin har inte heller slängt ut dig, så ja, nonsens.

Admin väljer mods, han väljer mods som gaddar ihop sig och utnyttjar reglerna till max, modsen admin väljer har ett speciellt beteende och tankesätt, det gör admin med flit, han vill ha sådana mods, (ta exemplet med "madtop" längre bak i tråden för tydlighet på admins val av mods). Mods ser sedan ut att antingen stödja eller möjligen tom vara de användare som kan betraktas som flashbacks sunkigaste användare och även dem som bara är halv sunkiga. Hur kan det va att så många mods har ett så likt sätt att föra sig och förolämpa på som alla dessa troll konton som sunkar ner hela forumet? Antingen för att det är dem själva, eller för att det är deras polare. Modsen vill bli av med oss vanliga användare och behålla trollen, det för att admin valt dem som tänker så. Mods, admins och skit användare har ett mycket speciellt sätt att styra diskussioner och förolämpa på som inte är det minsta naturligt, ta bara en titta i alla klago trådar och se deras trolliga beteende, nyligen har du tom ett exempel från admin5. Sen finns ju finare sunkiga användare som beter sig lite bättre på ytan (som dig själv) men man kan efter en kort diskussion med er se att ni har samma tanke sätt som övriga mods/admins/sunktroll, ni har bara blivit tilldelade ett mindre aggressivt jobb, för att ge nyans(vi kan kalla din typ som beter sig ganska ok på ytan tempezzt typen, även om du nu är mer som mognameloner). Flashback består idag av väldigt få riktiga användare och majoriteten av konton styrs av en liten grupp som vill förstöra och förvirra, med lögner, korkade åsikter, fake rasism osv. Du stödjer allt det här, och vill att vi ska tro på att du bara är nån vanlig människa med skilljande åsikter, men de korkade åsikter ni för är inget som normalt existerar bland vår befolkning som ni vill ge sken av, det är friaordet bevis på, hit kommer vi vanliga användare som inte för korkade argument och påtvingade åsikter, några av er kommer hit med så klart och låtsas va en del av oss, men här blir det svårare för er att göra som ni vill.

Ser du nu min koppling som gör admins, mods, skitanvändare, till samma sak i min mening? Det bästa är väl att som slaktarn bara kalla er skitmänniskor, men de skitigaste människorna på flashback har stöd från både mods och admins, och får special behandling, tempezzt är ett bra exempel, och du låtsas nu att tempzzt bara har andra åsikter, men hans och dina åsikter är påtvingade och saknar logik, ni är inte en del av den vanliga befolkningen.

Så, för att säga det simpelt, flashbacks admins, mods och majoriteten av användarkonton är outsiders, inte del av den svenska befolkningen.

Och min stora poäng ger jag med ett citat från Mickael Jackson, som inte kan missförstås: "Alla i want too say is that they dont really care about us"
https://youtu.be/zFUvTE7TK6s

Men det gör friaordets admin. Du har frågat mig, jag har svarat, gillar du inte svaret borde du inte ha frågat, det är det bästa jag kan beskriva det jag ser. Finns säkert nån som kan förklara bättre om det inte duger.

superkuken
Medlem
Reaktioner:

#420 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av superkuken » 01 dec 2019, 23:01

turtle skrev:
27 nov 2019, 23:10
För att styrka det urbefolkningen säger kan jag ta ett av mina egna exempel.
https://www.flashback.org/p66406462#p66406462

Jag startar en tråd om censur i censurdelen, som blir kastad, så jag startar klagotråden ovan. då kommer teampiss in med påståendet att min tråd innehåller kritik mot flashback och därmed är fel placerad, vilket jag inte har och då ber att han visar vart jag skrivit om flashback. Mods tillåter sedan min tråd då den absolut inte innehåller nått om flashback. Men teampiss fortsätter säga att så är fallet, men behöver inte bevisa det. Han fortsätter säga att det är så, jag fortsätter be han citera vart. I tråden jag länkar blir mina frågor om vart jag skrivit om flashback och att han ljuger bortagna gång på gång, för att ge teampiss sista ordet. Han skulle bestämt få sista ordet, trotts att hans ord är fullständig lögn.

Vilket mods redan visste då dem redan tillåtit tråden. Så varför ska teampiss få sista ordet om han har fel????????

(så här säger han alltså efter att mods har insett att det inte är något fel på min tråd, det enda jag ändrade i tråden va att jag gjorde en beskrivning till länkarna. Efter det skriver han: "Bevisligen har du pratat om fel saker på fel plats och på fel ställe. Ingen annan än du kan landa någon annan stans än där.". Trots att mods vet att det är falskt ser dem till att hans lögn ska va sista ordet i tråden.)
Det är inte emot reglerna att ha fel eller ens att ljuga medvetet. Ser inte varför något skulle motivera att de inläggen togs bort. Enda anledningen till att han fick sista ordet är att ingen skrivit efteråt.

Skriv svar

Återgå till "Feedback om Friaordet"