Flashback vs Friaordet

Förslag och idéer om förbättring!
Användarvisningsbild
FBspararIP
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 december 2018

#421 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av FBspararIP » 01 dec 2019, 23:31

superkuken skrev:
01 dec 2019, 23:01
Det är inte emot reglerna att ha fel eller ens att ljuga medvetet. Ser inte varför något skulle motivera att de inläggen togs bort. Enda anledningen till att han fick sista ordet är att ingen skrivit efteråt.
Vad tycker du om urbefolkning's kfk?
YTTRANDEFRIHET PÅ MINA VILLKOR!! På ditt forum hade jag inte fått ha din bild Jan :-D

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#422 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 02 dec 2019, 00:44

superkuken skrev:
01 dec 2019, 23:01
Det är inte emot reglerna att ha fel eller ens att ljuga medvetet. Ser inte varför något skulle motivera att de inläggen togs bort. Enda anledningen till att han fick sista ordet är att ingen skrivit efteråt.
Om du menar i min tråd som jag länkat, så har jag fått flera svar till teampiss raderade. Så nej det är inte mot reglerna att ljuga, men det är mot reglerna att konfrontera lögnerna och be om bevis, uppenbarligen. Och en annan fråga är väl varför mods inte har ärlighet nog att själva skriva att teampiss har fel när han har fel, om andra har fel om flashback så kommer dem och rättar dem, men när folk har fel om användare så bryr dem sig inte.

Vad gör du här helt plötsligt?

(och jo föresten, det är mot reglerna att ljuga, om jag skulle gå in i en tråd och ljuga som teampiss gör i min tråd skulle mods ta det som trams, såklart.)
Senast redigerad av 1 turtle, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#423 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av turtle » 02 dec 2019, 00:47

FBspararIP skrev:
01 dec 2019, 23:31
Vad tycker du om urbefolkning's kfk?
Jag kan svara åt han: Underbart.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:
Dat: 24 april 2019

#424 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Slaktaren » 04 dec 2019, 20:25

Slaktaren skrev:
28 nov 2019, 21:23
Så här ofta har Flashback gått ner på 2 dagar.
Så här många gånger gick flash ner mellan 3-4 december,
Service Status History
Date Time Ping Time Date Time Ping Time
03.Dec.2019 19:18 0 ms. 04.Dec.2019 00:02 0 ms.
04.Dec.2019 02:03 0 ms. 04.Dec.2019 04:04 0 ms.
04.Dec.2019 06:05 0 ms. 04.Dec.2019 08:08 0 ms.
04.Dec.2019 10:36 0 ms. 04.Dec.2019 13:06 0 ms.
04.Dec.2019 15:17 0 ms. 04.Dec.2019 18:55 0 ms.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:

#425 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Slaktaren » 04 dec 2019, 20:31

Slaktaren skrev:
28 nov 2019, 21:23
Så här ofta har Flashback gått ner på 2 dagar.
Date Time Ping Time Date Time Ping Time
27.Nov.2019 01:19 0 ms. 27.Nov.2019 08:18 0 ms.
27.Nov.2019 18:11 0 ms. 28.Nov.2019 01:07 0 ms.
28.Nov.2019 04:00 0 ms. 28.Nov.2019 11:03 0 ms.
28.Nov.2019 13:04 0 ms. 28.Nov.2019 15:06 0 ms.
28.Nov.2019 17:07 0 ms. 28.Nov.2019 19:15 0 ms.
* Times displayed are PT, Pacific Time (UTC/GMT 0) | Current server time is 20:20
Nu vill trogna flash-bockar skylla det på DNS-fel men för några dagar sen då, vad ska ni skylla det på? ;)

JohanJ
Medlem
Reaktioner:
Dat: 24 november 2018

#426 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av JohanJ » 05 dec 2019, 02:10

Lyngby666 skrev:
05 aug 2019, 17:11
Jodå, det är såklart bra med alternativ men min fråga gällde mer vilket behov det här alternativet är tänkt att fylla. Vad gör det här forumet unikt gentemot andra fora?

Det unika är att du har blivit medlem här. ;)

Användarvisningsbild
FBspararIP
Medlem
Reaktioner:

#427 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av FBspararIP » 05 dec 2019, 16:37

Hor-ulla på flashback vill ha en återkoppling på hur mycket de fick in i novembermånad på tiggeri. Så jävla svårt kan det inte vara och redovisa. Men jag tror som andra här att Janne måste komma på en bra lögn. Att man sparar pengarna till nya servrar och därför har man avvaktat med att skriva det.
YTTRANDEFRIHET PÅ MINA VILLKOR!! På ditt forum hade jag inte fått ha din bild Jan :-D

Användarvisningsbild
FBspararIP
Medlem
Reaktioner:

#428 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av FBspararIP » 06 dec 2019, 16:54

Är det någon som förstår vad admin svamlar om i tråden donationer? Flash fick in 110 000kr i donationer i december och kan nu vara helt oberoende av annonser. Ett stort frågetecken för mig.

brightpear
Avstängd
Reaktioner:
Dat: 03 december 2018

#429 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av brightpear » 06 dec 2019, 18:54

FBspararIP skrev:
06 dec 2019, 16:54
Är det någon som förstår vad admin svamlar om i tråden donationer? Flash fick in 110 000kr i donationer i december och kan nu vara helt oberoende av annonser. Ett stort frågetecken för mig.
Jag tolkar det helt annorlunda. Flashback har totalt sett fått in drygt 110 000 kr sedan de började med donationer. Admin har sedan redovisat donationerna per månad:

Jul: 59 275 (206 donationer)
Aug: 23 581 (112 donationer)
Sep: 11 463 (68 donationer)
Okt: 7 383 (53 donationer)
Nov: 7 419 (58 donationer)

Inte en enda månad har man alltså fått 110 000 kr, det är totalbeloppet för alla månaderna. Sedan börjar admin prata om att eventuellt kunna bli oberoende av annonser. Att man inte skulle behöva intäkterna från annonser om ett visst antal flashbackare donerar en viss summa pengar. Samt ger några exempel på antal användare samt genomsnittlig donationssumma.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:

#430 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Slaktaren » 06 dec 2019, 19:55

brightpear skrev:
06 dec 2019, 18:54
Jag tolkar det helt annorlunda. Flashback har totalt sett fått in drygt 110 000 kr sedan de började med donationer. Admin har sedan redovisat donationerna per månad:

Jul: 59 275 (206 donationer)
Aug: 23 581 (112 donationer)
Sep: 11 463 (68 donationer)
Okt: 7 383 (53 donationer)
Nov: 7 419 (58 donationer)

Inte en enda månad har man alltså fått 110 000 kr, det är totalbeloppet för alla månaderna. Sedan börjar admin prata om att eventuellt kunna bli oberoende av annonser. Att man inte skulle behöva intäkterna från annonser om ett visst antal flashbackare donerar en viss summa pengar. Samt ger några exempel på antal användare samt genomsnittlig donationssumma.

Jag får ta hela kontexten från admins inlägg, något du ogärna vill kritisera.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:

#431 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Slaktaren » 06 dec 2019, 21:02

Insamlat 5 december: 110 830,92 kr
Tack för ert stöd! De frivilliga donationerna är oerhört viktiga för oss, och en möjlighet att inte längre vara beroende av annonsintäkter. Ett sådant beroende ger företag och olika intressegrupper en farlig makt över det fria ordet. En makt som många av dem redan idag använder sig framgångsrikt av. En fri samhällsdebatt kan inte långsiktigt finansieras enbart via annonser.
Det tog altså nästan 20 år för admin att förstå det? Men o andra sidan har man gett företag och intressegrupper makt över det fria ordet? Men när ingen längre vill annonsera på Flashback är det annonsörer en farlig mark?

En fri samhällsdebatt kan inte på långsiktigt väg finansieras av annonser? Men bara för några månader sen igen bad och bönade admin om att Flashback skadas av Adblocker och bönföll att man skulle avvaktivera Adblocker när man besökte Flashback. Admin är alltid så ärlig, kan man anklaga Jan Axelsson för en lögnare av den högre graden? Aldrig, när Janne ljuger så talar Janne till och med sanning då.
Jag postade en tidigare lägesrapport den 8 september, som finns att läsa här. Nu är det dags för en uppdatering. Jag har medvetet valt att vänta med en ytterligare lägesrapport. Orsaken är att jag förväntade mig att betydligt fler skulle ge bidrag i början, men att antalet donationer därefter skulle minska för varje månad. Vilket var en korrekt analys.
Varför det är dags för en uppdatering är inte för att du vill det själv utan kände ett tvång när Du Jan läste donatorernas inlägg om att det skulle sluta ge dig pengar ifall du inte kom med en redovisning snart-inget du egentligen ville. Nu förstår du Jan hur stor makt donatorerna har över dig ;) .
Jag planerar nu att redovisa donationerna varje månad. Oavsett de ökar eller minskar. Jag anser att vi kommit till den punkt när detta kan göras. Om jag hade gjort det innan så är risken stor att denna information kunde missuppfattas. Att flytta finansieringen från annonsering till donationer är ett stort steg, och kommer att ta fler år. Om det ens är möjligt. Men detta är det långsiktiga målet.
Bättre att du redovisar istället för att donatorerna påminner dig gång på gång om det. Smart tänkt där Jan.
Men nu blev det inte riktigt helt rätt igen Jan.
Har alltså Jan flyttat finansieringen från annonsering till donationer? Jag ser det mer som komplement och inte ett flytt som Janne försöker få det till. Kan någon förklara för mig varför det skulle ta flera år? 1 krona från annons är bättre än inget alls, det vet Janne men han kan inte erkänna det. Det finns inte en logik i det Janne har skrivit. Vadå tar flera år att gå över från annonsering till donationer? Flera år för vad, är det någon sorts process som är något hemligt, har annonsörerna tvingar Jan med sitt forum Flashback i flera års kontrakt att annonserna måste finnas till ett visst år?
Om det ens är möjligt, alltså har Janne snackar skit genom hela sitt inlägg, först säger han att det är bra att göra sig från från annonsörerna för att inte ge makt och inskränka fria ordet men sen i samma veva säger han att det är kanske inte möjligt att bli helt fri från annonsörer. Kanske kan Brightpear som är insatt i Flashbacks struktur förklara för oss hur Janne har tänkt när han skrev sitt skitinlägg? Ha i åtanke Brihgtpear att det här är inte Flashback och jag tror inte det här inlägget kommer raderas och att du skulle tystas och blir KFK:ad. Här pratar vi om hur det inte går att få ihop Jannes inlägg.
Senast redigerad av 1 Slaktaren, redigerad totalt 6 gånger.

Användarvisningsbild
Slaktaren
Medlem
Reaktioner:

#432 Flashback vs Friaordet

Oläst inlägg av Slaktaren » 06 dec 2019, 21:03

Flashback har fått in sammanlagt 110 830,92 kr i donationer. Det har sedan donationerna lanserades gjorts 505 insättningar. November var den första månaden då antalet donationer ökade - både i antal och storlek. Här nedan är en sammanfattning över samtliga insättningar per månad (avrundat till närmaste heltal), samt antalet personer som givit donationer inom parentes.

Jul: 59 275 (206)
Aug: 23 581 (112)
Sep: 11 463 (68)
Okt: 7 383 (53)
Nov: 7 419 (58)
November var en bra månad för Flashback! I november fick Janne in 7 400 kronor och 53 personer som donerade :( jag blir ledsen när jag läser det. 58 personer som donerade på ett forum som Flashback som gärna visar upp hur många medlemmar de har, jag kan inte räkna ut procentdelen med skulle det bli 0,000000001 % som donerade? Summa summarum så är det inte så många som uppskattar Flashback som Janne försöker marknadsföra det som. Flashback som många sagt lever på lånad tid.
Det vanligaste beloppen att ge bort är 100 kr (165 donationer), 200 kr (78 donationer), 50 kr (60 donationer), 500 kr (28 donationer) och 300 kr (27 donationer). Den lägsta donationen är på 9 kr (1 donation), och den högsta är på 10 000 kr (2 donationer). Tre donationer har inte varit heltal (44,5 kr, 97,82 kr och 166,6 kr), och har i min sammanfattning avrundats till närmaste heltal.
Jag tror här på Janne att det det vanligaste belopp man ger är 100 kronor men tar Flashback emot pengar via andra sätt än Bank? Testa själv att föra pengar till någon du känner, skriv 44,5 eller 97,82. Vem knappar in såna siffror? Det är lättare att skriva 97 kronor eller 166 kronor med 166,6? Som vanligt försöker Janne påverka människor att donera genom psykologisk effekt.
Den genomsnittliga donationen i november var på 128 kronor. Om 1600 användare gav en genomsnittlig donation på 128 kronor så skulle Flashback inte behöva några annonser. Då skulle vi vara helt finansierade via donationer. Detsamma gäller om 4 000 användare gav 50 kronor i genomsnittlig donation varje månad, eller om 10 000 användare skänkte 10 kronor i månaden.
Men nu svamlar Janne igen. Vad vill han, övertala människor att donera fast han skrev så fint i början att inte ge makten till annonsörer men säger i andra stunden att om X gav så mycket Y så skulle Flashback inte behöva några annonser? Förklara för mig någon snälla vad den här narcissistiska och mytoman-Jan säger.
Forumet gör fortfarande en förlust på drygt 100 000 kronor per månad. Samtliga donationer är än så länge orörda. Just nu gör vi en översikt gällande hårdvara och kommande investeringar. Jag planerar inte att röra era donationerna för detta. Jag anser att det är viktigt att samtliga donationer används korrekt. När vi bättre vet hur stora donationer som är realistiska varje månad, så kan vi också planera hur de bäst kan komma till nytta.
Forumet gör förlust på 100 000 kronor i månaden fortfarande. Tittar vi på donationerna så diffar det runt 90 000 kronor minus. Då har ändå Janne på något vis bestämt att Flashback ska bli annonsfritt. Jag får inte ihop ekvationen av det Janne sagt. Inte alls!
Som andra här också sagt ska Janne dra en lögnen igen om att man har köpt ett ex antal nya servrar. Flashback måste nog vara mycket större än vad Facebook är, så mycket server som Flashback slukar är Facebook eller Google inte närheten av. Men ha i åtanke i att server är det dyraste för ett forum. Då kan Janne fortsätta att grundlura sina idioter om att pengarna används till något nödvändigt och inte slösas bort på skit. Om ni nu vill tro på Janne. Men Janne vill inte nämna alls varför man inte tar pengar från företaget som är 4 miljoner kronor i sin kassa. En bra server kostar runt 30 000 kronor. Ta ut 300 000 kronor och köp 10 servrar och sluta dra upp hela tiden lögnen om att du har köpt nya servrar. Enkel matematik. Svår matematik för Janne och hans donatorer.
Avslutningsvis kan jag konstatera att det finns någon som just nu verkar väldigt oroad över våra donationer, och återkommande postar inlägg om att ingen bör ge bidrag till Flashback. Någon som aktivt försöker få er att förstå att bara en "idiot" kan stödja något så motbjudande och hemskt som Flashback, och att det bästa som kan hända är att Flashback upphörde att existera. Jag vill därför ge ett extra stort tack till de 58 personer som i november var av helt annan åsikt, och gav en donation till Flashback.

Om en månad återkommer jag med en ny lägesrapport.

Fortsättning följer ...

admin

Ett fint avslut på ett så nervärderande inlägg mot sina donatorer att ta dem som dumskallar.
Vad pratar Janne om här? Man är inget annat än "idiot" om man så godtrogen donerar till Flashback, även jag säger det. Hälsa Janne det.

Skriv svar

Återgå till "Feedback om Friaordet"