Galna vegan trupper terroriserar i malmö

Som saknar delforum
Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Dat: 22 december 2018

Oläst inlägg 09 nov 2019, 11:51

På fredagen kände fredrik att han ville ha något extra på sin kvällsmacka, men blev mitt i maten avbruten av en galen veganmob som jagat ner fredrik i vattnet innan han hunnit äta färdigt.
https://www.friatider.se/man-i-malm-slo ... -i-vattnet

Ska man inte få äta ifred ens? Vad ska vi göra mot såna galna människor som grupperar sig på detta vis? Är det hets mot folkgrupp att säga att dem ska låta fredrik äta ifred?

Användarvisningsbild
Mirror
Medlem
Dat: 09 december 2018

Oläst inlägg 09 nov 2019, 16:55

turtle skrev:
09 nov 2019, 11:51
På fredagen kände fredrik att han ville ha något extra på sin kvällsmacka, men blev mitt i maten avbruten av en galen veganmob som jagat ner fredrik i vattnet innan han hunnit äta färdigt.
https://www.friatider.se/man-i-malm-slo ... -i-vattnet

Ska man inte få äta ifred ens? Vad ska vi göra mot såna galna människor som grupperar sig på detta vis? Är det hets mot folkgrupp att säga att dem ska låta fredrik äta ifred?
Va? Han döda en katt och därför blev han jagad.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem

Oläst inlägg 09 nov 2019, 17:20

Mirror skrev:
09 nov 2019, 16:55
Ja, helt sjukt, vart skulle han annars få tag på skinka en sen fredagskväll? Vad tror du denna galna mob tänkte när de jagade ner han i vattnet mirror?

Användarvisningsbild
kuddkrigare
Avstängd
Dat: 05 november 2019

Oläst inlägg 10 nov 2019, 04:06

Det är oklart varför mannen slog ihjäl katten.

Oklart varför inte "flera personer" slog ihjäl mannen. Oklart vad som menas med skadegörelse. Oklart hur en sån här bristande tidningsartikel ska kunna fungera som grund för en diskussion. Var ligger allmänintresset?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem

Oläst inlägg 10 nov 2019, 05:30

kuddkrigare skrev:
10 nov 2019, 04:06
Oklart hur en sån här bristande tidningsartikel ska kunna fungera som grund för en diskussion. Var ligger allmänintresset?
Det får du se med tiden, till att börja med får folk säga vad dem tycker om saken?

Användarvisningsbild
kuddkrigare
Avstängd

Oläst inlägg 10 nov 2019, 05:51

turtle skrev:
10 nov 2019, 05:30
Det får du se med tiden, till att börja med får folk säga vad dem tycker om saken?
Det är svårt, för att inte säga farligt, att basera en diskussion på rent felaktiga fakta. Är informationen dessutom utvald i flera led efter varandra (vittnena har lagt till och tagit bort, polisen har gjort samma sak, journalisten också), desto värre.

Det fattar väl du också att det som står i artikeln inte är allt som alla vet? T.o.m. polisen lär ha mer fakta än det där i sin förundersökning, annars undrar jag över deras kompetens. Så varför diskutera det när man inte har hela bilden klar, och varför inte?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem

Oläst inlägg 10 nov 2019, 06:10

kuddkrigare skrev:
10 nov 2019, 05:51
Det är svårt, för att inte säga farligt, att basera en diskussion på rent felaktiga fakta. Är informationen dessutom utvald i flera led efter varandra (vittnena har lagt till och tagit bort, polisen har gjort samma sak, journalisten också), desto värre.

Det fattar väl du också att det som står i artikeln inte är allt som alla vet? T.o.m. polisen lär ha mer fakta än det där i sin förundersökning, annars undrar jag över deras kompetens. Så varför diskutera det när man inte har hela bilden klar, och varför inte?
Jag vill bara höra vad folk tycker om saken, lugna ner dig nu herr duktig. Det jag skrivit är förhoppningsvis uppenbart trams.

Frågan är: Vad känner ni när ni hör historian om katt mördaren som blev nerjagad i vattnet?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem

Oläst inlägg 10 nov 2019, 11:28

Jaja då använder jag flashbacks tråd som exempel, men då kommer ni bara skita i att svara så klart.
https://www.flashback.org/t3092705

Diskussionen blir enformig, "personen som dödade katten fick vad han förtjänar/borde dött". Ni kommer nog svara likadant allihopa, men då undrar jag hur många av er som har kött i kylskåpet/frysen? Är ni djurrasister? Varför bryr ni er så mycket om katten men betalar för massmord på kossan utan att blinka?

Användarvisningsbild
kuddkrigare
Avstängd

Oläst inlägg 10 nov 2019, 12:19

turtle skrev:
10 nov 2019, 11:28
Diskussionen blir enformig, "personen som dödade katten fick vad han förtjänar/borde dött". Ni kommer nog svara likadant allihopa, men då undrar jag hur många av er som har kött i kylskåpet/frysen? Är ni djurrasister? Varför bryr ni er så mycket om katten men betalar för massmord på kossan utan att blinka?
Aha, det var det som var poängen, jo det är en bra fråga. Djurrasister var ett nytt ord för mig.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem

Oläst inlägg 11 nov 2019, 11:36

Mirror skrev:
09 nov 2019, 16:55
Här är en kommentar från flashbook.
"En grej jag undrat lite över. Varför är djurplågare så jävla äckligt fega? Alltid ska det plågas i smyg och när asen blir ertappade så börjar dom lipa eller springa för livet och gömma sig någonstans som en pissluffare. Så ynkligt.

Som detta vidunder. Han flydde för livet och hamnade i vattnet. Fega råtta. Fast nej råttor har mer stake än dessa kräk. Dessa så kallade mänskliga avfall borde avsluta sina skitliv omgående. Vi behöver dom inte.

Minns att kattplågaren och fittungen joel ander började storgråta när han äntligen åkte fast. Så modig var han då. Plåga en liten katt går bra men allt som är större än en 4 kilos katt är såå otäckt. Horunge.

Fega jävla missfosters hela bunten. Ni är så jävla hatade era mobboffer."

Nu undrar jag då; är ni lika fega som inte vågar stå upp och erkänna ert hyckleri? Förklara för mig vad som gör skillnad på en katt och en ko?

Ni kommer så klart inte vilja diskutera detta, men du "mirror" har redan gått i fällan, så med full respekt, kräver jag att du ger din syn på saken.

Användarvisningsbild
Generalknas
Avstängd

Oläst inlägg 11 nov 2019, 12:18

https://youtu.be/2s3iGpDqQpQ

Upp och hoppa om du har något på mig, kompis.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem

Oläst inlägg 11 nov 2019, 13:03

Generalknas skrev:
11 nov 2019, 12:18
https://youtu.be/2s3iGpDqQpQ

Upp och hoppa om du har något på mig, kompis.
Du är den enda som redan har delvis svarat på frågan. Men visst kompis förklara dig vidare. "jag har inga pengar" är ett skakigt uttalande efter man har gett pengar till ett massmord.

Skriv svar

Återgå till "Övriga ämnen"