Svenska butiker går i konkurs

Användarvisningsbild
Levis
Medlem
Reaktioner:
Dat: 18 januari 2019

#1 Svenska butiker går i konkurs

Oläst inlägg av Levis » 16 jan 2020, 00:14

Några veckor tidigare gick Thernlunds ut med att det har begärts i konkurs, igår gick Teknikmagasinet ut och är begärd i konkurs. Vem är nästa som kommer begäras i konkurs? Det kan röra sig om några hundra anställda som förlorar sitt jobb och Sverige fortsätter ta in arbetskraft från utlandet. Jag kan inte bara förstå mig på hur svensk politik fungerar.

Är det Clas Ohlson som kommer begära konkurs närmast tid eller Kjell& Co?

Användarvisningsbild
Ramzez
Medlem
Reaktioner:
Dat: 29 november 2018

#2 Svenska butiker går i konkurs

Oläst inlägg av Ramzez » 16 jan 2020, 18:33

Levis skrev:
16 jan 2020, 00:14
Några veckor tidigare gick Thernlunds ut med att det har begärts i konkurs, igår gick Teknikmagasinet ut och är begärd i konkurs. Vem är nästa som kommer begäras i konkurs? Det kan röra sig om några hundra anställda som förlorar sitt jobb och Sverige fortsätter ta in arbetskraft från utlandet. Jag kan inte bara förstå mig på hur svensk politik fungerar.

Är det Clas Ohlson som kommer begära konkurs närmast tid eller Kjell& Co?
Arbetskrafts invandringen i sig är väldigt begränsad och har knappast teknikmagasinets konkurs eftersom de flesta arbetskraftsinvandrare ändå arbetar inom bygg, resturang eller IT. Möjligtvis små lokala butiker men knappast i butiker som konkurrerar med t.ex. teknikmagasinet.
Orsaken är snarare dels större kedjor som t.ex. net on net som har billigare priser och typ ebay och liknande.
https://youtu.be/Nq_reKGpgoM

Strävan ger och strävan tar.

Skriv svar

Återgå till "Nationalekonomi"