finns det något sätt att veta om någon loggar in på ens konto från andra apparater?

Förslag och idéer om förbättring!
Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#1 finns det något sätt att veta om någon loggar in på ens konto från andra apparater?

Oläst inlägg av turtle » 04 feb 2020, 23:22

om jag har "komihåg mig" funktionen på, tas den bort då om någon annan dator eller mobil loggar in på mitt konto? Eller finns det något sätt att veta ifall någon loggar in med mitt konto från en annan maskin?
Rätta mig gärna om du tycker dig veta bättre.

https://ifers.123.st/

Användarvisningsbild
Administratör
Admin
Reaktioner:
Dat: 07 november 2018

#2 finns det något sätt att veta om någon loggar in på ens konto från andra apparater?

Oläst inlägg av Administratör » 05 feb 2020, 19:04

turtle skrev:
04 feb 2020, 23:22
om jag har "komihåg mig" funktionen på, tas den bort då om någon annan dator eller mobil loggar in på mitt konto? Eller finns det något sätt att veta ifall någon loggar in med mitt konto från en annan maskin?

Inte om du fortfarande är inloggad.
Om du kan komma ihåg sist du loggade in kan du eventuellt se om någon annan har loggat in senare. Memorera klockslaget föreslår jag. Misstänker du att någon annan loggar in på ditt konto?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#3 finns det något sätt att veta om någon loggar in på ens konto från andra apparater?

Oläst inlägg av turtle » 05 feb 2020, 19:21

Administratör skrev:
05 feb 2020, 19:04
Inte om du fortfarande är inloggad.
Om du kan komma ihåg sist du loggade in kan du eventuellt se om någon annan har loggat in senare. Memorera klockslaget föreslår jag. Misstänker du att någon annan loggar in på ditt konto?
Jag är lite orolig för det men vet ej om det hänt.

Skulle du vilja förklara det du sa fast tydligare? Hålla koll på klockslag kan jag så klart om jag förstår hur du menar.

Användarvisningsbild
Administratör
Admin
Reaktioner:
Dat: 07 november 2018

#4 finns det något sätt att veta om någon loggar in på ens konto från andra apparater?

Oläst inlägg av Administratör » 05 feb 2020, 19:28

turtle skrev:
05 feb 2020, 19:21
Jag är lite orolig för det men vet ej om det hänt.

Skulle du vilja förklara det du sa fast tydligare? Hålla koll på klockslag kan jag så klart om jag förstår hur du menar.
Byt lösenord, om du loggar ut nu (klockan är vid skrivande stund 19:28) kanske går det se om någon annan loggar in när du inte själv har gjort det. Om någon annan nu skulle logga in efter att du har loggat ut.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#5 finns det något sätt att veta om någon loggar in på ens konto från andra apparater?

Oläst inlägg av turtle » 05 feb 2020, 19:36

Administratör skrev:
05 feb 2020, 19:28
Byt lösenord, om du loggar ut nu (klockan är vid skrivande stund 19:28) kanske går det se om någon annan loggar in när du inte själv har gjort det. Om någon annan nu skulle logga in efter att du har loggat ut.
Det finns 2 ställen där man ser "senaste aktivitet" och båda visar olika klockslag, jag får testa lite och se om den som inte uppdateras efter varje sak jag gör kanske visar det jag vill se, annars får jag väll öppna ett konto till som jag kan titta med. Byta lösenord hjälper nog inte tyvärr.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#6 finns det något sätt att veta om någon loggar in på ens konto från andra apparater?

Oläst inlägg av turtle » 05 feb 2020, 20:14

Jo den ena "senaste aktivitet" verkar visa min senaste inloggning eller utloggning. Då va det löst.

123
Medlem
Reaktioner:
Dat: 05 februari 2020

#7 finns det något sätt att veta om någon loggar in på ens konto från andra apparater?

Oläst inlägg av 123 » 06 feb 2020, 00:42

Administratör skrev:
05 feb 2020, 19:28
Kanske du eller nån annan pålitlig vill hjälpa mig testa "komihåg mig funktionen"?

Om jag ger dig lösenordet i ett pm kan du testa logga in på det så jag ser om det syns som ny aktivitet?

Skriv svar

Återgå till "Feedback om Friaordet"