Corona bluffen

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#37 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 23 maj 2020, 17:42

Ak47 skrev:
23 maj 2020, 17:31
Kan inte du citera det viktiga av alla videon du postar? Jag tror inte det är så många som klickar och vill titta på videon. Jag gör det inte om det inte är något riktigt uppseendeväckande och videon om Corona är inte det.
Jag har försökt lägga fram det viktiga i länkarna, många videos är svåra att göra om till text, hur ska jag beskriva att det används skådespelare som corona patienterannat än att säga det rakt ut tex. Blir svårt att beskriva hela klippet.

Angående det du citerar så har jag ju sagt vilka dokument som läses upp i videon, vill du hellre läsa själv så är det bara copy paste och googla.
Rätta mig gärna om du tycker dig veta bättre.

https://ifers.123.st/

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#38 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 23 maj 2020, 21:50

Så det är ingen som ens klickar på det jag lägger upp här? Det mesta jag lagt upp är korta videos och som jag ser det har dem substans. Men då spenderar jag min tid i annan riktning i fortsättningen om jag nu pratat med en vägg hela tiden. Läs aftonbladet då istället. Slipp höra vad Harry Vox har att säga, en riktig journalist.

Om nån har tittat på det jag delat och fortfarande tror på det media säger, så skulle jag gärna höra hur du tänker, det är för mig oförståeligt att vi skulle kunna se på saken så olika, berätta gärna vad dina ögon ser som jag inte ser.

Användarvisningsbild
L-I-P
Medlem
Reaktioner:
Dat: 06 februari 2020

#39 Corona bluffen

Oläst inlägg av L-I-P » 25 maj 2020, 04:01

turtle skrev:
18 maj 2020, 02:16
Menar du att du hade sett länken innan jag postade den alltså?

Menar du att jag inte ska informera om statistiken för att du redan vet och att det inte är en hemlighet? Hur många här viste det jag länkade förutom L-I-P-sillen? På flashback tror dem tydligt att siffrorna är luddiga åt andra hållet. Så så väl känd kan inte informationen va eller?

Läsa böker skrivna igår, för att få dagens nyheter? Diskutera med folk som ser på media jag inte litar på? Jaha tack för tipsen då.......

Dina grundvärderingar har jag sett nog av.
Du får posta vad du vill men skriver du på forum får du finna dig i att folk kommer bemöta det. Jämför disskusion(sforum) med monolog (eller blogg med låst kommentatorsfält).

Så du får alltså alla dina åsikter och alla dina tankar från internet?

Kanske det är du som ska stänga av telefonen och gå ut och lyssna?

Det är alltid givande att disskutera med folk som inte håller med en. Det skärper till sinnet och möjligör nya perspektiv på saker och ting.
Death is the key.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#40 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 25 maj 2020, 10:25

L-I-P skrev:
25 maj 2020, 04:01
Du får posta vad du vill men skriver du på forum får du finna dig i att folk kommer bemöta det. Jämför disskusion(sforum) med monolog (eller blogg med låst kommentatorsfält).

Så du får alltså alla dina åsikter och alla dina tankar från internet?

Kanske det är du som ska stänga av telefonen och gå ut och lyssna?

Det är alltid givande att disskutera med folk som inte håller med en. Det skärper till sinnet och möjligör nya perspektiv på saker och ting.
Hade du sett länken innan jag postade den?

Användarvisningsbild
L-I-P
Medlem
Reaktioner:

#41 Corona bluffen

Oläst inlägg av L-I-P » 25 maj 2020, 11:41

turtle skrev:
25 maj 2020, 10:25
Hade du sett länken innan jag postade den?
Ja
Death is the key.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#42 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 25 maj 2020, 11:54

L-I-P skrev:
25 maj 2020, 11:41
Ja
Sååååå, L-I-P, för det första säger du åt mig att inte kolla så mycket på youtube, medan du själv uppenbarligen kollar videos själv.

Men ännu viktigare, du hoppar runt i mina trådar och försöker övertyga folk att det inte finns något konstigt i det jag lagt fram, det är tydligt att du inte har en konspiratoriskt syn på saker, eller det är iaf vad du ger intrycket av.

Men ändå sitter du alltså och tittar på konspirationskanaler på din fritid? Va????????

Du kanske kan förstå varför jag kallar dig oärlig.

Användarvisningsbild
L-I-P
Medlem
Reaktioner:

#43 Corona bluffen

Oläst inlägg av L-I-P » 25 maj 2020, 12:01

turtle skrev:
25 maj 2020, 11:54
Sååååå, L-I-P, för det första säger du åt mig att inte kolla så mycket på youtube, medan du själv uppenbarligen kollar videos själv.

Men ännu viktigare, du hoppar runt i mina trådar och försöker övertyga folk att det inte finns något konstigt i det jag lagt fram, det är tydligt att du inte har en konspiratoriskt syn på saker, eller det är iaf vad du ger intrycket av.

Men ändå sitter du alltså och tittar på konspirationskanaler på din fritid? Va????????

Du kanske kan förstå varför jag kallar dig oärlig.
Jag tittar väldigt lite på Youtube och tar det jag tittar på med en enorm nypa salt.

Låt oss åtetgå till ideen av att disskutera med meningsmotståndare som är något jag gillar. Jag gillar att se på båda sidorna av saker och ting även om jag inte håller med om det.

Lite på samma sätt som jag besöker nordfront utan att sympatisera med NMR
Death is the key.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#44 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 25 maj 2020, 12:14

L-I-P skrev:
25 maj 2020, 12:01
Jag tittar väldigt lite på Youtube och tar det jag tittar på med en enorm nypa salt.

Låt oss åtetgå till ideen av att disskutera med meningsmotståndare som är något jag gillar. Jag gillar att se på båda sidorna av saker och ting även om jag inte håller med om det.

Lite på samma sätt som jag besöker nordfront utan att sympatisera med NMR

Jaja du tittar väldigt lite på youtube, men när du gör det tittar du på timme långa konspirations videos, trots att du är övertygad att nån konspiration minsann inte existerar. Ändå vill du tala om för mig vad jag ska göra med min tid, när vi tydligen göra samma sak. :lol:

Kanske du är en del av konspirationen? Därför du vill berätta för att den inte finns och samtidigt hålla dig uppdaterad? Vad vet jag, märkligt är det ju iaf.

Användarvisningsbild
L-I-P
Medlem
Reaktioner:

#45 Corona bluffen

Oläst inlägg av L-I-P » 25 maj 2020, 12:53

turtle skrev:
25 maj 2020, 12:14
Jaja du tittar väldigt lite på youtube, men när du gör det tittar du på timme långa konspirations videos, trots att du är övertygad att nån konspiration minsann inte existerar. Ändå vill du tala om för mig vad jag ska göra med min tid, när vi tydligen göra samma sak. :lol:

Kanske du är en del av konspirationen? Därför du vill berätta för att den inte finns och samtidigt hålla dig uppdaterad? Vad vet jag, märkligt är det ju iaf.
Inte bara konspirations videos utan väldigt mycket mer underhållning. 2 timmars konspirationsteori vs. 5-6 timmars underhållning, 35 timmar skolarbete och övrig tid strösurfande/hjärndött kollande på tv, dissusion i verkligheten, läsande och praktiserande samt äktenskaplig samvaro per vecka. Det är inte så att konspirationsteorierna tar upp mycket tid
.
Death is the key.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#46 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 29 maj 2020, 20:24

Ännu en italiensk politiker som är förbannad.
https://youtu.be/zFONSf99Y_0

"science evoked here say the virus was a little more than a influensa"

"Dont say 25000 deaths its not True! Dont use the deaths for retoric and terrorism. The numbers from the higher institute of health say that 96.3% died from other diseases."

"Its a way to terrorize italians an impose dictatorship"

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#47 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 30 maj 2020, 21:41

L-I-P skrev:
25 maj 2020, 12:53
Inte bara konspirations videos utan väldigt mycket mer underhållning. 2 timmars konspirationsteori vs. 5-6 timmars underhållning, 35 timmar skolarbete och övrig tid strösurfande/hjärndött kollande på tv, dissusion i verkligheten, läsande och praktiserande samt äktenskaplig samvaro per vecka. Det är inte så att konspirationsteorierna tar upp mycket tid
.
Menar du att du brukar kolla på youtube 7-8 timmar i veckan? Eller vad?

Användarvisningsbild
L-I-P
Medlem
Reaktioner:

#48 Corona bluffen

Oläst inlägg av L-I-P » 31 maj 2020, 14:19

turtle skrev:
30 maj 2020, 21:41
Menar du att du brukar kolla på youtube 7-8 timmar i veckan? Eller vad?
I snitt ja. Vissa veckor mer och vissa veckor mindre.
Death is the key.

Skriv svar

Återgå till "Konspirationer"