Corona bluffen

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#73 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 29 jun 2020, 11:07

sigge skrev:
29 jun 2020, 02:24
Med all vänlighet: Bevis verkar inte vara din starka sida.
Så nej, du kan inte bevisa något, och vill få det att handla om mig för att dölja det, som att du skulle känna mig :roll: . Empiri är för mig de bästa bevisen.

Man kan inte bevisa ett skit om detta utan att veta hur testerna funkar och testerna är redan bevisligen dåliga. Vet man inte exakt vad som pågår med testerna så kan man inte ens veta om nån ny sjukdom finns.
Rätta mig gärna om du tycker dig veta bättre.

https://ifers.123.st/

sigge
Medlem
Reaktioner:
Dat: 14 oktober 2019

#74 Corona bluffen

Oläst inlägg av sigge » 01 jul 2020, 20:35

turtle skrev:
29 jun 2020, 11:07
Så nej, du kan inte bevisa något, och vill få det att handla om mig för att dölja det, som att du skulle känna mig :roll: . Empiri är för mig de bästa bevisen.

Man kan inte bevisa ett skit om detta utan att veta hur testerna funkar och testerna är redan bevisligen dåliga. Vet man inte exakt vad som pågår med testerna så kan man inte ens veta om nån ny sjukdom finns.
Varför så konspiratorisk, J***y?
Varför bara inte tro på det som händer Jorden runt i alla länder?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#75 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 01 jul 2020, 20:46

sigge skrev:
01 jul 2020, 20:35
Varför så konspiratorisk, J***y?
Varför bara inte tro på det som händer Jorden runt i alla länder?
För att jag vet att världen är full av lögnare, hade dock gärna slutat va konspiratorisk, sen vet jag inte om jag nödvändigtvis alltid är just konspiratorisk, kanske oftare bara har svårt att tro på sånt jag inte kan bevisa eller finner logiskt.

Tro gör man i kyrkan.
Varför säger du att du Kan bevisa allt men nu ber mig tro?
Senast redigerad av 1 turtle, redigerad totalt 1 gånger.

sigge
Medlem
Reaktioner:

#76 Corona bluffen

Oläst inlägg av sigge » 01 jul 2020, 21:22

turtle skrev:
01 jul 2020, 20:46
För att jag vet att världen är full av lögnare, hade dock gärna slutat va konspiratorisk. Tro gör man i kyrkan. Jag har ju som sagt laggt fram mina anledningar här i tråden.

Varför säger du att du Kan bevisa allt men nu ber mig tro?
Det måste vara en missuppfattning att jag ber dig bevisa allt. Jag ber dig inte om något alls nu och absolut inte några bevis.

Du har rätt i att Världen är full av lögnare men att vi har en pågående pandemi är ingen lögn. Ingen kan lura hela Världens befolkning att när de är ordentligt sjuka i Corona att de är utsatta för en lögn. Det är för stort och omfattande för att gå hem med en sådan lögn.
Den andra varianten är att Världens regeringar har smittat alla med flit för att kunna ge alla vaccin. De påstår att vaccinet innehåller små robotar som tar sig in i hjärnan och bygger om där så att vi blir lydiga undersåtar. Så löjliga kan konspirationerna vara.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#77 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 01 jul 2020, 21:40

sigge skrev:
01 jul 2020, 21:22
Det måste vara en missuppfattning att jag ber dig bevisa allt. Jag ber dig inte om något alls nu och absolut inte några bevis.

Du har rätt i att Världen är full av lögnare men att vi har en pågående pandemi är ingen lögn. Ingen kan lura hela Världens befolkning att när de är ordentligt sjuka i Corona att de är utsatta för en lögn. Det är för stort och omfattande för att gå hem med en sådan lögn.
Den andra varianten är att Världens regeringar har smittat alla med flit för att kunna ge alla vaccin. De påstår att vaccinet innehåller små robotar som tar sig in i hjärnan och bygger om där så att vi blir lydiga undersåtar. Så löjliga kan konspirationerna vara.
Hur vet dem att dem är sjuka i "corona" och inte nått annat? Det räcker med att dem som skapar testet är med på lögnen. Sen har vi redan sett hur många länder fifflar med statistiken, så omöjligt är det ju inte. Man hade inte behövt fiffla med statistiken om man inte hade nått att dölja.

Varför blandar du in teorier som är löjliga då? Den här tråden har inget sånt löjligt.

sigge
Medlem
Reaktioner:

#78 Corona bluffen

Oläst inlägg av sigge » 01 jul 2020, 22:16

turtle skrev:
01 jul 2020, 21:40
Hur vet dem att dem är sjuka i "corona" och inte nått annat? Det räcker med att dem som skapar testet är med på lögnen. Sen har vi redan sett hur många länder fifflar med statistiken, så omöjligt är det ju inte. Man hade inte behövt fiffla med statistiken om man inte hade nått att dölja.

Varför blandar du in teorier som är löjliga då? Den här tråden har inget sånt löjligt.
Det är löjligt att hitta på konspirationer om Corona, det är illa nog som det är utan att man också skall kämpa mot konspirationsteoretiker som lurar i mindre vetande en massa skit.

Att folk har Corona finns det inga som helt tvivel kring. De som ljuger med statistiken ljuger inte för att visa att det finns Corona utan för att just deras land gjort helt rätt och därför har så få smittade och döda. De måste alltså ljuga för att hålla nere siffrorna. Det gör man inte om de vill få folk att tro att de har Corona fast de inte har det som konspirationen säger.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#79 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 01 jul 2020, 22:32

sigge skrev:
01 jul 2020, 22:16
Det är löjligt att hitta på konspirationer om Corona, det är illa nog som det är utan att man också skall kämpa mot konspirationsteoretiker som lurar i mindre vetande en massa skit.

Att folk har Corona finns det inga som helt tvivel kring. De som ljuger med statistiken ljuger inte för att visa att det finns Corona utan för att just deras land gjort helt rätt och därför har så få smittade och döda. De måste alltså ljuga för att hålla nere siffrorna. Det gör man inte om de vill få folk att tro att de har Corona fast de inte har det som konspirationen säger.
Vem har hittat på konspirationer?

Nej statistiken är höjd, jag har till och med postat erkännande på det här i tråden. Och testerna är dåliga vilket höjer statistiken ännu mer. Det är inga teorier.

sigge
Medlem
Reaktioner:

#80 Corona bluffen

Oläst inlägg av sigge » 01 jul 2020, 23:31

turtle skrev:
01 jul 2020, 22:32
Vem har hittat på konspirationer?

Nej statistiken är höjd, jag har till och med postat erkännande på det här i tråden. Och testerna är dåliga vilket höjer statistiken ännu mer. Det är inga teorier.
Vi talade om att Corona var en bluff eller inte. Om tester inte är helt tillförlitliga är av underordnad betydelse för om Corona finns eller inte finns.

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#81 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 02 jul 2020, 00:37

sigge skrev:
01 jul 2020, 23:31
Vi talade om att Corona var en bluff eller inte. Om tester inte är helt tillförlitliga är av underordnad betydelse för om Corona finns eller inte finns.
Jag har aldrig påstått om det finns eller inte, jag har sagt att utan att förstå testerna så kan man inte veta om det finns någon ny sjukdom.

Statistisken är dock onekligen en bluff. Och det på plus sidan. Och det tyder ju iaf på att några har konspirerat.

sigge
Medlem
Reaktioner:

#82 Corona bluffen

Oläst inlägg av sigge » 03 jul 2020, 12:00

turtle skrev:
02 jul 2020, 00:37
Jag har aldrig påstått om det finns eller inte, jag har sagt att utan att förstå testerna så kan man inte veta om det finns någon ny sjukdom.

Statistisken är dock onekligen en bluff. Och det på plus sidan. Och det tyder ju iaf på att några har konspirerat.
Nej, inget av det du nämner betyder att någon konspirerat. Däremot håller vissa stater ner siffrorna för att inte hamna i hörnet med struten på huvudet. Du inleder dessutom tråden med "Corona bluffen" vilket får mig att förstå att du tror att pandemin är en bluff. Har jag fel? Jag önskar jag har fel här!

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:

#83 Corona bluffen

Oläst inlägg av turtle » 03 jul 2020, 17:58

sigge skrev:
03 jul 2020, 12:00
Nej, inget av det du nämner betyder att någon konspirerat. Däremot håller vissa stater ner siffrorna för att inte hamna i hörnet med struten på huvudet. Du inleder dessutom tråden med "Corona bluffen" vilket får mig att förstå att du tror att pandemin är en bluff. Har jag fel? Jag önskar jag har fel här!
Jag har vetat vad för typ du är sedan din andra post här på forumet, jag har inget nöje att diskutera dina fortsatta tomma påståenden, jag har flera ggr bet dig bevisa det du pratar om och get dig saker du bör kommentera på, men du bara fortsätter andas varmluft. Våra diskussion är över, gå genom tråden och kommentera det jag redan laggt fram om du är så intresserad.

sigge
Medlem
Reaktioner:

#84 Corona bluffen

Oläst inlägg av sigge » 03 jul 2020, 21:13

turtle skrev:
03 jul 2020, 17:58
Jag har vetat vad för typ du är sedan din andra post här på forumet, jag har inget nöje att diskutera dina fortsatta tomma påståenden, jag har flera ggr bet dig bevisa det du pratar om och get dig saker du bör kommentera på, men du bara fortsätter andas varmluft. Våra diskussion är över, gå genom tråden och kommentera det jag redan laggt fram om du är så intresserad.
Jag läste återigen alla svar du avgett till mig i denna tråd. Jag kan inte se någon direkt fråga som jag kan svara på. De frågor du har handlar om vad konspiration är och om mätmetoderna är rätt osv. Konspiration är inte samma som konspirationsteori men konspiration används ofta (felaktigt) istället för konspirationsteori. Men de flesta utom möjligen "aspies" förstår vad man menar. Alltså är det sådant man aldrig svarar på. Vad det gäller testmetoder för corona och om de fungerar är inget jag har kunskap om att kunna svara på.

Försök att inte brusa upp så fort vi inte har samma åsikt. Jag försöker hålla mig lugn, försök du det också. Blir trevligare så.

Skriv svar

Återgå till "Konspirationer"