Bil körde in i folkmassa – Polis: ”Upprört på platsen”

Som saknar delforum
2016
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 oktober 2019

#1 Bil körde in i folkmassa – Polis: ”Upprört på platsen”

Oläst inlägg av 2016 » 25 jul 2020, 01:15

En taxi har kört in i en folkmassa i centrala Borlänge, men ingen verkar vara allvarligt skadad enligt Mats Öhman, vakthavande befäl för polisen på region Bergslagen.

– Förmodligen två lindrigt skadade. Det blev upprört på platsen, mycket folk där och vi har poliser på plats som ska säkra upp vittnen och målsägande.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/n ... 0018ed1403

Någon som vet mer? Finns ingen yttrandefrihet därför frågar jag här. Är det blatte?

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#2 Bil körde in i folkmassa – Polis: ”Upprört på platsen”

Oläst inlägg av turtle » 25 jul 2020, 03:10

Uppdaterat från expressen.

"Larmet kom in till polisen klockan 23.42.

”Först verkade det inte vara mer än två personer som fått lättare skador men senare framkom det att ytterligare en två personer skadats och en av dessa bedöms ha allvarliga skador. Tre av de skadade har förts med ambulans till sjukhus”, skriver polisen.

Enligt polisen var det många människor som befann sig vid platsen och stämningen var mycket upprörd – därför tog det ett tag innan de fick situationen klar för sig.

”Efter ett omfattande brottsplatsarbete framkom det vittnesuppgifter som tyder på att föraren kört på personerna med uppsåt varför denne nu är gripen misstänkt för försök till mord”, skriver polisen."
Rätta mig gärna om du tycker dig veta bättre.

https://ifers.123.st/

Användarvisningsbild
turtle
Medlem
Reaktioner:
Dat: 22 december 2018

#3 Bil körde in i folkmassa – Polis: ”Upprört på platsen”

Oläst inlägg av turtle » 29 jul 2020, 10:38

2016 skrev:
25 jul 2020, 01:15
Är det blatte?
Somalier har jag hört.

Uppdatering Från aftonbladet.

”Sexbrottsanmälan bakom påkörningen”

Nu framkommer nya uppgifter om utredningen.

Enligt Aftonbladets källor misstänks motivet till dådet vara en polisanmälan.

Taxichauffören ska nyligen blivit anmäld misstänkt för sexuellt utnyttjande av barn. En anhörig till målsägande, som är en tonårsflicka, ska gjort anmälan. Utredningen i ärendet pågår fortfarande.

På fredagskvällen ska den anhörige och taxichauffören av en slump mötts inne i Borlänge, enligt samma uppgifter.

Efter att de kom i konfrontation ska taxichauffören påbörjat bildådet och försökt köra på den anhörige som vid ett tillfälle hamnade under fordonet.
Rätta mig gärna om du tycker dig veta bättre.

https://ifers.123.st/

2016
Medlem
Reaktioner:
Dat: 09 oktober 2019

#4 Bil körde in i folkmassa – Polis: ”Upprört på platsen”

Oläst inlägg av 2016 » 30 jul 2020, 23:23

turtle skrev:
29 jul 2020, 10:38
Somalier har jag hört.

Uppdatering Från aftonbladet.

”Sexbrottsanmälan bakom påkörningen”

Nu framkommer nya uppgifter om utredningen.

Enligt Aftonbladets källor misstänks motivet till dådet vara en polisanmälan.

Taxichauffören ska nyligen blivit anmäld misstänkt för sexuellt utnyttjande av barn. En anhörig till målsägande, som är en tonårsflicka, ska gjort anmälan. Utredningen i ärendet pågår fortfarande.

På fredagskvällen ska den anhörige och taxichauffören av en slump mötts inne i Borlänge, enligt samma uppgifter.

Efter att de kom i konfrontation ska taxichauffören påbörjat bildådet och försökt köra på den anhörige som vid ett tillfälle hamnade under fordonet.
Vad gör somalier på Öland?

Skriv svar

Återgå till "Övriga ämnen"