Krig mellan Iran och Israel- oundvikligt?

Israel bombar Irans konsulat i Syrien och dödar iranska generaler och självfallet så svarar Iran på det. Vilket land hade inte gjort det? Nu skall Israel svara på en vedergällning. Det blir vedergällning på vedergällning och tänker Israel att Iran inte kommer svara på det? Förstå nu hur sjukt land och folk israeler är.
 
Israel bombar just nu Libanon. Och Libanon har rätt att försvara sig…
 
Än har inget skett men om det går längre tid och Israel anfaller kommer det räknas som krigsförklaring.
 
Så klart dom har ett eget högkvarter, vad jag menar är bara att dom alltid är välinformerade om vad som kommer att hända, med det sagt så tar dom in information från alla möjliga håll. Torde vara mer som att det är CIA som informerar Pentagon om vad som är på gång. Precis som homeland security gör...
Vet inte om jag har samma inställning som du har. De sitter nog personer i Pentagon som har lite större aktoritet än CIA. Tror nog att det planeras från Pentagon och ges vidare till CIA.
 
En raket skall ha avfyrats från Libanon och slagit ut en iron dome i Israel.
 
Fantastiskt det här att Israel "vedergäller". Ja Israel slår till nu igen. Det "smäller" i provinsen Isfahan men vad det innebär vet jag inte. Israeliska flyganfall idag den 19 april?

"Vedergällningen" då Iran anföll Israel med missiler och drönare den 13 april. Men Iran anföll ju inte Israel den 13 april bara för att de inte hade något bättre för sig. Israel slog ju till mot Irans ambassad i Damaskus med flyg och dödade ett antal personer där den 1 april.

Varför bombade Israel Irans ambassad den 1 april? att bomba en ambassad är krigsbrott.

--Jag kan inte låta bli att tänka på svenskarna, alla dessa hjärntvättade Trump-hatare. Ja det går ju lagom bra det här med Demokraterna istället, som för krig med ombud mot Ryssland i Ukraina sedan 2022, som hela tiden petar på kineserna vid Taiwan och som nu är inblandade i Israels krig sedan 2023 mot araberna i Gaza och nu mot Iran. Jag försvarar inte Trump heller, för han verkar vara typisk amerikansk mot Kina, men demokraterna är värre. Det är lika illa med dem som med de korrupta republikanerna--
 
Topp