Bränder

vemvardet

Medlem
Reg
16 Nov 2021
Inlägg
48
Det har brunnit och fortsätter brinna i många länder i världen men nu har branden spridit sig till Hawaii också. Man ser röken komma från Hawaii.

Är bränderna anlagda?
 

Bränderna i Canada för ett tag sen. Bränderna i Grekland som var anlagda och medierna blev sura för de inte kunde skylla på klimatförändringarna.
 
Det är inte klimatförändringarna som tänder eld på skogarna. Men det brinner mer och fortare på grund av klimatförändringarna eftersom skogen blir mycket torr.
 
Förnekar inte att det har varit torrt där, men klimatförändringar vad är det egentligen? Det går att ifrågasätta hur mycket som helst.

Men dessa bränder är inte naturliga. De smälter bilar och lämnar träd. Förklara det i en organisk brand. Det drabbade bara ställen där ursprungsbefolkningen haft hus i generationer som de har vägrat sälja till stora ekonomiska intressen i många år. Nu när det har brunnit så blir de erbjudna pengar för att sälja sin mark. Började ringa folk från olika intressen redan dagen efter och erbjuda pengar. De blev erbjudna 700$ av Joe Biden som kompensation, samtidigt pumpar man in pengar i Ukraina. Miljarder.
Det kom böcker som skyllde på klimatförändringar redan samma dag som bränderna hände. Hur är det möjligt?

Finns det något som heter DEW, Directed energy weapons? Ja. Finns även något som kallas DOMS som har med jordbävningar att göra.
Finns att hitta i dokumentet.
"Laser weapons can also cause damage by igniting fires.
All together Directed Energy Weapons cause all 5 of
the well-known “D’s”— destroy, damage, degrade,
deny, and deception"


Världen är så sjuk så det går knappt inte förstå att det kan pågå, men alla går att muta med pengar. Sen kan man även ha hållhakar på folk.
Många som utför saker vet knappt inte heller vad de gör, de följer bara order.
Går att utveckla mycket mer men som vanligt är det ekonomiska intressen och kontroll som styr.
Det är knappast hederliga människor med moral som styr iaf.

Här är lite fler länkar om bränderna i Maui som kan förklara det mer ingående.
Fullt med källor under artiklarna.
Gör din egen efterforskning och bilda din egen uppfattning.
 
Låt inte tråden dra iväg mot konspirationer, det finns en avdelning för sådant.
Bränder startas av flera orsaker:

- Kastade glas agerar som förstoringsglas som tänder skogen.
- Blixtnedslag.
- Träd som faller över ledningar. Den stora branden på Hawaii tros bero på detta, finns en film när det händer.
- Kastade cigaretter, från bilar som exempel.
- Folk grillar eller eldar i kaminen och glöd far iväg som tänder skogen.
- Finns de som tänder på skogen med vilje.
- Maskiner ger gnistor från sig som tänder skogen.
osv

Senaste storbranden i Sverige orsakades av en skogsmaskin som spred gnistor genom avgasröret.
Senaste storbranden på Hawaii startades troligen här:
Ju torrare det är ju lättare tänder skogen. Torrheten i skogarna har ökat senaste åren pga den globala uppvärmningen.
 
Senast ändrad:
Låt inte tråden dra iväg mot konspirationer, det finns en avdelning för sådant.
Du vill alltså förbjuda andras syn på saker utanför en viss forumdel? Om du vill ha safe space kan vi väll öppna en forumdel för mainstream följare istället då där du kan länka aftonbladet hela dagarna.

Dessutom har ju frågan om konspiration redan tagits upp av ak47 och tom ts själv, men du gnäller på den som faktiskt har info att dela?
 
Senast ändrad:
Du vill alltså förbjuda andras syn på saker utanför en viss forumdel? Om du vill ha safe space kan vi väll öppna en forumdel för mainstream följare istället då där du kan länka aftonbladet hela dagarna.

Dessutom har ju frågan om konspiration redan tagits upp av ak47 och tom ts själv, men du gnäller på den som faktiskt har info att dela?
Jag förstår inte vad du menar eller vart du vill komma. Var har jag talat om att förbjuda andras syn?
 
Jag har citerat det jag svarar på.
Nej, det gjorde du inte!
Det citerade handlar om att "Låt inte tråden dra iväg mot konspirationer" medan du undrade om jag vill förbjuda andras åsikter och jag undrar hur du kan få "Låt inte tråden dra iväg mot konspirationer" till att jag vill förbjuda andras åsikter?
 
Nej, det gjorde du inte!
Det citerade handlar om att "Låt inte tråden dra iväg mot konspirationer" medan du undrade om jag vill förbjuda andras åsikter och jag undrar hur du kan få "Låt inte tråden dra iväg mot konspirationer" till att jag vill förbjuda andras åsikter?
Du tar bort delar av båda våra citat (medvetet?). Du sa att det finns en avdelning för sånt, jag sa du vill förbjuda åsikter utanför den delen av forumet. Uppenbarligen säger du att viss åsikt/syn/information inte ska vara välkommen här.

Inget svårt att greppa. Nu låter vi det återgå till topic, bränder.
 
Du tar bort delar av båda våra citat (medvetet?). Du sa att det finns en avdelning för sånt, jag sa du vill förbjuda åsikter utanför den delen av forumet. Uppenbarligen säger du att viss åsikt/syn/information inte ska vara välkommen här.

Inget svårt att greppa. Nu låter vi det återgå till topic, bränder.
Jag förbjuder inget här, jag har inte det mandatet! Däremot har jag yttrandefrihet.
Det skulle aldrig lämna topic från första början!
 
Brinner i Teneriffa också. Man undrar om det är anlagda bränder.
 
Jag förbjuder inget här, jag har inte det mandatet! Däremot har jag yttrandefrihet.
Det skulle aldrig lämna topic från första början!
Sluta skrika, du behöver inte bli arg, jag har också yttrandefrihet, och även den du ville skulle sluta yttra sig här i tråden. Jag menar inget illa mot dig, jag gillar bara inte åsikts/informations segregering. Vill vi veta varför det brinner måste alla möjligheter kunna presenteras.
 
Senast ändrad:
Sluta skrika, du behöver inte bli arg, jag har också yttrandefrihet, och även den du ville skulle sluta yttra sig här i tråden. Jag menar inget illa mot dig, jag gillar bara inte åsikts/informations segregering. Vill vi veta varför det brinner måste alla möjligheter kunna presenteras.
Jag skriker inte alls, jag satt och skrattade tyst när jag skrev.
Sluta yttra sig har jag aldrig krävt. Läs inte in sådant som inte sagts. Jag visade bara mitt ogillande som jag inte längre minns vad det handlade om ;)
 
Topp