Flashback vs Friaordet

Ja min vänner. Som jag sa kommer jag släppa inlägg åt gången som seriefilmet, ibland går produktionen trög och den eterlängtade avsnittet (inlägget ;-) ) försenad.

Dagens tema är om hatforumet och ägaren som är pedofil Janne.

Förra månaden var som alla känner till hatforumet flashback hackad igen, namn, efternamn och mejladresser till alla användare finns att läsa. I ett inlägg i den här tråden har jag för mig.

På hatforumet körde medlemmar raider förut samordnade från hatforumet flashback. Något Janne inte hade något emot. Att hacka är förstörande, något Janne inte har problem. Om det inte är han själv som drabbas. Första gången som jag kan minnas när pedofilens forum drabbades var 2007. När konton till moderatorerna kapades.

Det råder terrorbalans mellan det svenska forumet Flashbacks moderatorer och en grupp ej namngivna hackare. Hackarna har lyckats lägga vantarna på känsliga uppgifter om forumets användare. Samtidigt har Flashbacks administratörer grävt fram information om angriparna, och hotar nu att hänga ut dem med namn och bild om den läckta informationen publiceras.
Här hotar Janne, häng ut mina medlemmar.


Genom att samköra läckta lösenord från andra sajter med användaruppgifter på Flashbacks forum har angriparna lyckats ta sig in på ett antal av Flashbacks moderatorkonton.

Det har i sin tur gett angriparna tillgång till forumtrådar där Flashbacks moderatorer diskuterar känsliga användaruppgifter – och därmed också gett dem möjlighet att röja flera användares anonymitet.

Om de läckta uppgifterna publiceras hotar Flashbacks administratörer att ge tillbaka med samma mynt och hänga ut angriparna med namn, bild och adress.

”Väljer vi att publicera uppgifterna så nöjer vi oss inte med namnen, utan publicerar allting vi fått fram”, skriver en av Flashbacks administratörer på forumet.
Ser ni hur den äckliga pedofilen hotar?

Enligt Jan Axelsson har sajten drygt 200 000 besökare varje dag och ungefär 158 000 registrerade medlemmar.
Artikeln är från 2007, pedofilen Axelsson påstår att han hade redan då dagligen 200 000 besökare. Låt oss titta på om det stämmer.

Från samma år som artikeln skrevs https://web.archive.org/web/20070927212656/http://www.flashback.info/

Kan bara se runt 2800 användare online. Men jag ger lite exempel på det.

Den här är ett år senare, 2008 då är inloggade runt 1800 https://web.archive.org/web/20080618042540/http://www.flashback.info/



Nu är det bara några utvalda moderatorer och admin som diskuterar användaruppgifter.

Återkommer till det här hur pedofilen Janne trissar upp besökarsiffrorna.


Att det kontinuerligt hackas och läcks konton och personuppgifter på medlemmar och besökare på hatforumet är inget nytt.

Vart får man hjälp med att kontot blivit hackad?

Verkar helt sjukt att det kunnat bli det när man har högre säkerhet på lösenordet än NSA själva orkar med. Finns inte en chans att någon kunnat brute-forca lösenordet. Eller tagit sig in på min dator som är krypterad och endast bakom proxys för internettrafiken.

Har försökt vända mig till Flashback med får inget svar ens om man kan få någon hjälp med detta.

Mitt gamla konto sitter just nu och postar om Darknet shoppar och uppenbart hyllar sin egen "i smyg". Kontot sedan 2010 har aldrig postat om Darknet shopar förut.

Man börjar misstänka detta är så vanligt och Flashback har någon säkerhetslucka. Och man stänger ner alla trådar och ignorerar meddelanden just av medvetenhet.

Hoppas jag har fel, men hittills verkar ingen bry sig ett dugg om detta?

Tacksam för svar
flashback.org/t2921116

Jag kom på när han anklagade en grupp som han själv skapade om att dom skulle köra DdOS på hatforumet och en medlem frågade varför det inte görs en polisanmälan? Pedofilen svarade att det redan var polisärende.

Ursprungligen postat av

Låt någon opartisk bedöma vad som hänt? Så varför inte en polisamälan om det nu föreligger brottslig verksamhet?


Det är redan ett polisärende.

admin
flashback.org/sp67839629 det har bara gått lite mer än tre år men snart blir det något av det, eller en uppdatering Janne? Som vanligt så ljög du även om detta din jävla mytoman.
 
Senast ändrad:
Varför vågar inte kritisera pedofilen Janne på hans hatforum? Varför vågar ingen säga emot pedofilen Janne, är dom så rädda för att bli avstängda att dom hellre tiger och sväljer Jannes lögner än att sanningen kommer fram och alla får veta vilken mytoman Janne är? Finns det inte en enda som vågar slänga alla lögner Janne drar?

Janne kopplar alltid allt till ekonomin, men vi reder ut igen hans miljoner.

Summa tillgångar2 379 tkr

Hatforumet gick nästan sjuhundra tusen kronor i plus förra året. I år räknar jag med att han kommer dubbla vinsten och tillgångarna kommer ligga runt 3.5 miljoner. Jag ska titta på om han tar utdelning utöver sin lön. Det för att han grinar att han tjänar så lite att han önskar mer donationer. Observera att donationer är skattefria och inte redovisas, det som redovisas är skattepliktiga vilket donationer inte är.

Med de ekonomiska resurser forumet har så är svaret ja.
Det viktiga är att Flashback nu inte längre går med förlust, och att saker går i rätt riktning (även om det kanske inte upplevs så när forumet inte är tillgängligt).
För ett forum som till stor del finansieras genom donationer så är det rätt imponerande vad vi klarar av med tanke på att det endast är ett tvåsiffrigt antal personer som ger donationer varje månad. Fantastiskt generöst av dessa, men hade vi varit fler så hade mer hänt. Men det viktigaste är att forumet inte längre går med förlust, vilket är lovande för framtiden. Det övriga arbetar vi på.

Och nej, jag lovar att vi inte planerar några banners liknande Wikipedia för hjälp med donationer. Dessa är frivilliga, och även utan dessa skulle vi idag överleva. Men med fler som hjälpte till så skulle vi kunna göra enormt mycket nytta.

admin

Forumet har ekonomiska resurser, vad väntar du på pedofilen? Så en stor del finansieras genom donationer. Intressant.
Tvåsiffrigt antal personer finansierar hatforumet. Mycket imponerande Janne. Hade du vågat ta från din egna pengar skulle du inte behöva lura folk på deras pengar Janne. Men jag vet vad du tänker för din framtid och behöver pengar för det Janne ;-)

Jag vet att du tänker bosätta dig i Filipinerna när du går i pension, det berättar jag senare Janne ;-)

Janne, varför låste du den här tråden? Var det inte så roligt att höra sanningen om ditt hatforum och protester om att varför dom inte stödjer ditt hatforum ekonomiskt? flashback.org/t3063196

Janne, vem är den "tredje anställda" på ditt hatföretag? Är det den där målvakten, är det Ulf, Uffe han heter Janne?
Dom pengarna du håller undangömda skatteverket när du i själva verket registrerade ditt pedofilforum i Belize men lurade alla att den var registrerad i USA. När ska du förklara det här Janne? https://opencorporates.com/companies/bz/RA000693_84778

Det är pengar som du säkrat som du ska använda för att muta halickar och poliser i Filipinera när du flyttar dit efter du gått i pension, Du är smart din jävel.
 
Vet inte om några av er såg innan valet svarade svenska politiker på frågor på Reddit, det var allt från Magdalena Andersson till Jimmie Åkesson. Åkesson som har en stor bas på hatforumet som väljare valde inte ens själv hatforumet flashback :LOL:

tänk att det bara är pedofilen som tycker sitt hatforum är så viktigt för är hans levebröd. Sen har vi många väldigt instabila där också. Den tankelösa skelettet Regulus. Och Enoch.thulin som är mycket sjukare än jag trodde. Enoch.thulin tror att det är staten/ myndigheten som DDoS:ar hatforumet. Sjukare än så går det inte vara. Staten är bara nöjd att en fritidsgård eller rättare sagt en klotterplank finns på nätet så såna allvarligt sjuka kan hålla sig där och skriva. Tänk och ha dom ute i samhället.

Enoch.Thulin:

Definitivt det grövsta fallet av otillåten valpåverkan i modern tid. Hoppas Admin anmäler detta till Säpo.
:(
Svar från någon annan till Enoch,

Valpåverkan”???
smile1.gif

Nu överdriver du nog Flashbacks betydelse iaf lite.
 
Jag läste i en tråd när pedofilen Janne sa om att Friaordet skulle annonsera för att synas på hatforumet. Annars var det reklam om Friaordet nämns. Men det är bara självklart ett undantag och pedofilen Janne vet att Friaordet aldrig skulle annonsera på ett sånt skitforum.

Hur kan det här vara tillåtet flashback.org/t3395750 tråd som finns sen sju månader, har dom inte sett den? Är det inte reklam? Men om någon skulle göra samma sak som Friaordet. Vad tror ni skulle hända då? Censuren skulle fram fort som fan.

Glömde säga i förra inlägget, efter att politiker ställde upp och svarade på Reddit inför valet började en stor flyttvåg av medlemmar till Reddit. Lägger ni märke till är det mycket färre medlemmar som skriver på sunkiga forumet flashback.

Janne.
 
Lite fakta jag tänker komma med Flashback vs Friaordet. Mina intresseområden ändras med tiden och vad som händer runt om i världen. För teknik har jag alltid haft ett intresse för, den delen mättar jag på forumet sweclockers, träning är något jag fått intresse för på senare åren, då hänger jag på kolozzeum. Politik är väl sådär om det är något stort, kriget i Ukraina är stort för det ligger på vår hemmaplan.

Komma till saken, på både sweclockers och kolozzeum finns det en enda tråd om viktminskning. Att gå ner i vikt gäller samma sak för alla, inget unikt för någon och eller annorlunda. Det är bra trådar som är lätta att följa och ställa frågor eller svara på frågor. Men på Sveriges största forum som varit med så länge i spelet finns det tusentals och återigen tusentals trådar om samma ämne. Att gå ner i vikt. Varför det ska göras nya trådar på Flashback dagligen om att gå ner i vikt har jag inte förstått ännu.

Sen har ett nytt ämne kommit upp på Flashback. Ryssland attackerar Kherson. Tittar vilket land det är men det är inget land, det är en stad i Ukraina. För varje steg som sker i kriget startas det en ny tråd på Flashback. Just nu finns det 23 sidor om kriget i Ukraina på Flashback. Allt spretar åt olika håll att det inte går få en samling av vad som händer i kriget. Hur kan ett så stort forum men så gammalt forum ändå inte klara av att hålla ihop ett ämne? På kolozzeum diskuterar de också kriget men en tråd räcker. Samma här på Friaordet, en tråd. Det är lättare artt blicka i en sån här tråd och hänga med än på tusen olika trådar som Flashback har. Kan inte Flashbackarna komma hit och lära sig lite om hur det fungerar att skriva en bok och så läsarna förstår vad den handlar om? På Flashback kastas man i mitten av boken, man förstår inget och bläddrar till sista sidan för att förstå slutet men inte förstår då heller. Istället får man börja om från början. Så är nästan alla ämnen på Flashback.
Hur blev Flashback så? Tycker ni att det behövs 23 sidor med bara Ukrainakriget? För det handlar väl ändå om kriget i sig och inte om utomjordingar som är på besök i Ryssland?
Ryssland kommer ta in 300 000 extra soldater, behövs det verkligen en helt ny tråd om det? Behövs det 20 olika trådar om Rysslands atombomber och om dom kommer användas?

Min fråga, varför måste Flashback ständigt skapa nya ämnen om samma sak hela tiden? Jag trodde faktiskt att Flashback var ute efter kvalitet men dom flaggar för kvantitet istället.
Det är så pedofilen vill ha det så att det ser mycket ut. Tänk själv, om det inte hade varit så hade det sett tomt ut. Men det är samma sak, skulle inte samma saker kunna diskuteras i Ukraina-tråden? Jo men han vill ha så många olika trådar det går. Som jag säger, det ska se mycket ut, som att det skapas nya ämnen hela tiden men det handlar i slutändan om två länder ett krig. På hatforumet ska du ha så många trådar du kan ha. En tråd, kommer Ryssland avnända kärnvapen? En sån tråd liksom finns det verkligen någon som skulle kunn svara på en sån fråga? För att kunna veta det måste du vara en av personerna i kretsen av Putin men pedofilen Janne gillar såna trådar för det lockar läsare, sen om det bara är skit bryr sig pedofilen inte. Det är dit såna som Regulus, Enoch och likasinnade lockas till. Hjärndödas ämnen liksom.

Det är samma sak med skvallertrådar, hur mycket handlar om skvaller tror du? Janne lägger upp en bild på Instagram, så ser en ididot på hatforumet det och länkar det på hatforumet så börjar dom kommentera bilden, titta vad ful hon är titta vilka jävla silikonläppar hon har. Titta på fettot, han borde gå ner i vikt. Är det skvaller? Men om pedofilen Janne skulle ta bort alla såna inlägg som är trams skulle trådarna vara fattiga och då låter Janne hellre sånt skit få vara kvar plus skvaller lockar läsare och det vet pedofilen Janne om. För han spelar sanningen ingen roll, skriv något bara, helst så grovt och nedsättande att personerna som lägger upp bilder blir mobbade och mår dåligt av hat. Det är Jannes nish liksom. Skada människor så mycket det går. För han själv har haft dålig uppväxt, därför gör han så mot alla människor. Som någon slags hämnd som ingen är skyldig till men så är ju Janne.
 
Det här är helt klart mycket bra forum en flashback.Mycket modernare. Inte så inskräkta och många regler som flashback har. Janne Axelsson kan dra åt helvete den där lilla jävla pissråttan som gömmer sig.
 
När Robin Jansson glömmer ta sina mediciner fungerar inte hjärnan. Men när Robin tar sina mediciner är han som vilken människa som helst. Nu har han skippat sina mediciner igen på flera veckor. Det första Robin gör att ge sig på den som hackade hatforumet flashback och skriver;
Självklart inte.
laugh.gif
Det här handlar om en liten tönt som tror att han är hacker för att han har lärt sig vad ddos är. Det stör inte forumet särskilt allvarligt som du ser...
Den du kallar för tönt gjorde allt på egen hand Robin, inte som du. Tvingar och hotar småbarn för att hacka sidor. Här är FUP:en om den sinnesjuka Robin Jansson https://www.docdroid.net/3AxCcc1/kalmar-tr-b-3085-15-dom-2016-06-10-pdf

Varför är du så jävla avundsjuk Robin? Du är inte längre 20, du är 27 år Robin. När ska du växa upp Robin? På riktigt?
 
Vi kommer aldrig ge oss :ROFLMAO:

Det var barnmat att ta sig in på s*gm*g
server. S*gm*g står på en person som heter Robin Jansson :ROFLMAO: på tönten som omdiskuteras här på friaordet :ROFLMAO: snart börjar leken med dig Robin :ROFLMAO:

Inlägg redigerad.

Admin
 
Senast redigerad av en moderator:
Vi kommer aldrig ge oss :ROFLMAO:

Det var barnmat att ta sig in på s*gm*gs server. S*gm*g står på en person som heter Robin Jansson :ROFLMAO: på tönten som omdiskuteras här på friaordet :ROFLMAO: snart börjar leken med dig Robin :ROFLMAO:
Är det samma Robin Janssons som registrerades sig som utvandrad 2020-09-15 från hans hemkommun Mölndal?
 
Inte igen 😭 pedofilen Jannes Axelssons hatforum flashback har utsatts för spamattack igen igår. Jag undrar hur många konton hackarna har kommit över. Janne, kan du svara hur många konton det rör sig om? Hur säkra är medlemmarna egentligen på ditt hatforum Janne? Ett tips till sig Janne, du har flera miljoner i ditt företag Flashback Media Group. Vad sägs om att ta lite av kakan och lägga på säkerheten? Just ja, du är för snål för det. Dom pengarna är till ditt vidriga framtid kom jag på.
 
Är det samma Robin Janssons som registrerades sig som utvandrad 2020-09-15 från hans hemkommun Mölndal?
Samma Robin. Jag tror nog inte han är utvandrad. Men om han skulle vara det nu, hur länge kommer han vara det? Han har inte den ekonomiska resursen att hålla sig borta för alltid. Hans ekonomi är begränsad, vad brukar man få av försäkringskassan? Det är vad han får leva på i en månad som ska täcka upp hans hundkoja han bor i, hans foder och sen blir det inte mycket pengar över.

Vill du läsa en sak om Robin, hur korkad han är? Om du nu har kontakt med han borde du veta vilken dum människa du har med att göra. Jag brukar skriva om han här, så fort han läst här går han till hatforumet och svarar mig 😂så smart är Robin.

Vill du veta mer om han finns det en dom om han här några sidor bakåt. Han hotar minderårig pojke till att hacka hemsidor. En sådan är Robin Jansson.
 
Samma Robin. Jag tror nog inte han är utvandrad. Men om han skulle vara det nu, hur länge kommer han vara det? Han har inte den ekonomiska resursen att hålla sig borta för alltid. Hans ekonomi är begränsad, vad brukar man få av försäkringskassan? Det är vad han får leva på i en månad som ska täcka upp hans hundkoja han bor i, hans foder och sen blir det inte mycket pengar över.

Vill du läsa en sak om Robin, hur korkad han är? Om du nu har kontakt med han borde du veta vilken dum människa du har med att göra. Jag brukar skriva om han här, så fort han läst här går han till hatforumet och svarar mig 😂så smart är Robin.

Vill du veta mer om han finns det en dom om han här några sidor bakåt. Han hotar minderårig pojke till att hacka hemsidor. En sådan är Robin Jansson.
Det är säkert lättare att registrera sig som utvandrad än att få skyddad identitet. Han bor säkert kvar i samma stad hos någon släkting/bekant.

Jag har ingen kontakt med personen, blev bara intresserad när någon nämnde S*gma*. Har för mig att någon kallar sig så på Flashback

Hittade precis användaren: flashback.org/u1386692

Inlägg redigerad.

Admin
 
Senast redigerad av en moderator:
Det är säkert lättare att registrera sig som utvandrad än att få skyddad identitet. Han bor säkert kvar i samma stad hos någon släkting/bekant.

Jag har ingen kontakt med personen, blev bara intresserad när någon nämnde Robin Jansson. Har för mig att någon kallar sig så på Flashback

Hittade precis användaren: https://www.flashback.org/u1386692
Är man allvarligt hotad till livet kan man få det tror jag men Robin är inte det. Han har bara lyckats ställa till det för sig själv. Hur han lyckades vet inte han ens själv. Gissar också att han bor hos någon han känner men hur länge?
Problemet här är att det var han som gav sig på oss, vi visste inte ens vem han var men han bara fortsatte. Det var inte så svårt att identifiera han. Så korkad är han. Alla som har någon kontakt med han råkar illa ut, varför vet jag inte men gissar på att det är någon förbannelse över Robin. Han är 27 år men du skulle gissa på 13. Så outvecklad är han tyvärr.
 
Är man allvarligt hotad till livet kan man få det tror jag men Robin är inte det. Han har bara lyckats ställa till det för sig själv. Hur han lyckades vet inte han ens själv. Gissar också att han bor hos någon han känner men hur länge?
Problemet här är att det var han som gav sig på oss, vi visste inte ens vem han var men han bara fortsatte. Det var inte så svårt att identifiera han. Så korkad är han. Alla som har någon kontakt med han råkar illa ut, varför vet jag inte men gissar på att det är någon förbannelse över Robin. Han är 27 år men du skulle gissa på 13. Så outvecklad är han tyvärr.
Jag vet inte riktigt vad han har gjort, men om Flashback användaren s*gm*g är samma person, så börjar jag förstå problemet.

Jag får väl ta mig tid att sätta mig in i det här genom att läsa den här tråden.

Inlägg redigerad.

Admin
 
Senast redigerad av en moderator:
Ordet är inte så fritt på Flashback som många tror.

Varför jag inte skriver på Flashback!

Min erfarne partivän Joakim Larsson skriver föredömligt under eget namn på Flashback, fullt medveten om det förkastliga i det anonyma förtalet. Åtminstone tidigare har också flera andra partivänner gjort det. Borde även jag göra det?


Signaturen KlausStein hänvisar till mina ”övriga skriverier om Flashback”, d.v.s. mina äldre skriverier, långt före min nu pågående diskussion om tråden om SD Stockholms stad. Han finner dem “allt annat än imponerande”, vilket bl.a. innebär att han gör anspråk på att ha läst dem. Problemet är att han har missat det mesta jag sagt om varför jag skriver om Flashback här i bloggen.

Det kommer framgå varför mina inlägg i mediakrigstråden inte var off topic. Det var inte så att jag diskuterade kloakeriet enbart på Flashback.

 
Ordet är inte så fritt på Flashback som många tror.

Varför jag inte skriver på Flashback!





Hej, välkommen.
 
Ordet är inte så fritt på Flashback som många tror.

Varför jag inte skriver på Flashback!





Tack för den länken. Det där kommer jag läsa senare idag eller imorgon men jag ser att det är mycket informativt. Sånt här brukar jag kunna känna till men den här gången har jag missat. Då kan pedofil Janne skriva det i sin lista att det finns fler än du anar som inte håller med dig och upplevt din jävla egotrippade censur. Janne, är allt det här värt för pengarnas skull? Kommer du aldrig bli mätt på pengar Janne? Kom ihåg Janne att den pengakåta liv kommer inte sluta så bra. Du borde erfara hur illa det slutade för Lars Vilks. Hoppas samma öde dig som Vilks.
 
  • Gilla
Reactions: ALW
Topp