Kriget mellan Ryssland och Ukraina

Jag finns på andra forum också, utländska forum för att se och höra hur de tänker. Något jag anmärkte mig var när några pratade om att det hade smygits in vapen redan i Ukraina och Polen året 2012. Jag frågade hur då och varför just 2012? Svaret jag fick var, titta vilka länder EM i fotboll spelades. Jag tittade på det, EM i fotboll spelades då i Polen och Ukraina. Är det en tillfällighet? Tyck vad du vill. Just de två länderna är mycket aggressiva mot Ryssland, hjälp kommer från Polen till Ukraina och fråna Ukraina krigas det mot Ryssland. Går det dåligt för Ryssland i kriget? Kanske, Ryssland räknade inte med att vapen hade smugglats in i Ukraina då. Annars har Ryssland bra koll på vilket grannland som har vad för vapen. Men när vapen smugglas in på så sätt kan ingen veta. Men jag tror att Ryssland kommer segra, lite förluster är inte världens sak för Ryssland. Irakier prickade massor med amerikanska soldater, USA gick inte under för det. Ryssland har inte använt sitt vapen FOAB ännu.

Bra relation med Ryssland är bra ekonomi för Europa. Men då Europas tillgångar och investeringar är låsta i amerikanska företag så kan USA utföra den här typen av hot. Som Volkswagenskandalen. Deutsche bank skandalen. Swedbankhärvan. Finns massor med skandaler som USA har koll på och som använder mot europeiska företag. Varför ska Sverige kanske ransonera bensin? Ni läste det på nyheterna antar jag? Har USA ens tagit den frågan i Kapitolium?


Vad kan vi göra? Det finns mycket vi kan göra. Vi kan börja med att höja våra röster och säga att USA ska sluta hetsa mot Ryssland och att Nato inte behövs i Ukraina, Finland eller Sverige. Har vi klarat oss så här långt kommer vi klara oss till jordens undergång också. Be USA lämna europeisk mark ifred och dra sig härifrån. Be media skriva mer rättvist och sanningen.

Makten trycker uppifrån ner. Du får inte gå emot strömmen då är du en fiende men jag gillar hur du tänker. För du tänker rätt. US har redan tagit fram den goda och den onda och alla måste följa US.
 
När det passar dom.

Snart kommer Twitter också börja med det. Du får inte säga något gott om Ryssland.
 
I denna konflikt har hela västvärlden tagit ställning mot Ryssland. Aftonbladets värdelösa krönikör Wolfgang Hansson påstår att Putin vill skapa Sovjet 2.0. Lägg handen på hjärtat nu alla kära, tror ni verkligen att Putin vill något sådant? Putin är lika medveten som oss alla att Ryssland inte har dem resurserna.

Putins plan för Sovjet 2.0: Länderna som kan stå på tur​


Jag var inne på Flashback för att läsa vad dem skriver där, helt galet har Flashbacks admin redan tagit sida för Ukraina. Admin på Flashback har gjort en avdelning för kriget som heter Rysslands invasion av Ukraina 2022. Hur kan ett forum som aldrig gjort avdelning för andra krig som skett närmsta tiden nu göra avdelning och namnge den Rysslands invasion?
 
I denna konflikt har hela västvärlden tagit ställning mot Ryssland. Aftonbladets värdelösa krönikör Wolfgang Hansson påstår att Putin vill skapa Sovjet 2.0. Lägg handen på hjärtat nu alla kära, tror ni verkligen att Putin vill något sådant? Putin är lika medveten som oss alla att Ryssland inte har dem resurserna.



Jag var inne på Flashback för att läsa vad dem skriver där, helt galet har Flashbacks admin redan tagit sida för Ukraina. Admin på Flashback har gjort en avdelning för kriget som heter Rysslands invasion av Ukraina 2022. Hur kan ett forum som aldrig gjort avdelning för andra krig som skett närmsta tiden nu göra avdelning och namnge den Rysslands invasion?
För att det är den nya distraktionen dom vill att alla fokuserar på och bråkar om. Att flashback så snabbt öppnar ny forumdel om det här, samt om covid, bevisar att flashback styrs av samma agenda som msm osv.

Inte konstigt att folk kallar folk får, vi är väldigt lätt leda. Det är allt en show, snart kommer dom väl med en "lösning" för att liknande aldrig ska kunna ske igen, typ en världs regering, men först kanske det måste eskalera lite.
 
För att det är den nya distraktionen dom vill att alla fokuserar på och bråkar om. Att flashback så snabbt öppnar ny forumdel om det här, samt om covid, bevisar att flashback styrs av samma agenda som msm osv.

Inte konstigt att folk kallar folk får, vi är väldigt lätt leda. Det är allt en show, snart kommer dom väl med en "lösning" för att liknande aldrig ska kunna ske igen, typ en världs regering, men först kanske det måste eskalera lite.
Jag håller med dig till punkt till pricka. Det finns ingen som längre är utanför MSM. Friaordet än så länge men vi får se när Friaordet också blir en del av MSM.
Vad jag gillar med Friaordet vs Flashback är att här finns det en röd tråd varje ämne att följa. På Flashback finns inget sånt, det startas så många onödiga trådar att det skulle kunna få fortsätta i befintliga trådar.
Försök läsa kriget mellan Ukraina och Ryssland på Flashback, det går inte. Finns liksom ingen början.
 
Jag håller med dig till punkt till pricka. Det finns ingen som längre är utanför MSM. Friaordet än så länge men vi får se när Friaordet också blir en del av MSM.
Vad jag gillar med Friaordet vs Flashback är att här finns det en röd tråd varje ämne att följa. På Flashback finns inget sånt, det startas så många onödiga trådar att det skulle kunna få fortsätta i befintliga trådar.
Försök läsa kriget mellan Ukraina och Ryssland på Flashback, det går inte. Finns liksom ingen början.
Här har du svaret på varför pedofilen Jan Axelsson inte tänker som Friaordet, allt handlar om att fylla sitt hatforum med "nya" ämnen flashback.org/p79608674#p79608674
 
Tänk vad en liten man som Zelensky jkan tänka sig ta till för att inte känna sig ensam.

Zelenskyj hänger ut franska företag,

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj säger att franska företag som fortfarande har verksamhet i Ryssland ”sponsrar Rysslands krigsmaskin”, rapporterar CNN.

Zelenskyj nämnde bland annat Renault, Auchan, Leroy Merlin i sitt videotal till det franska parlamentet under onsdagen.

Jag är inte förvånad över att Zelenskyj gör så som han gör, jag tänker mer på länders ekonomi före en patetisk människa som Zelenskyj. De länder som kommer vinna i det här är de länder som inte blandar i sig och som fortsätter sin handel med Ryssland.

Ryssland vet att det inte kommer gå bra för Europas ekonomi om de inte avbryter påtvingade sanktioner som USA gör på Europa. Tyskland, Frankrike, Italien och flera europeiska länder är maskiner, det är industriländer och maskin behöver olja för att kunna fortsätta fungera. Om oljan inte finns, hur ska då maskinen gå runt? Har USA som sätter press på Europa sånt problem? USA får in sin olja ändå, om jag inte minns helt fel köper USA gas även idag från Ryssland. Hur många ukrainare har USA tagit emot?
 
Sveriges hyckleri om vapenexport,

enligt Sverige ska vapen inte säljas till länder som är i krig. Eller länder som kan dras in i krig, i och med att Sverige så sent som idag tog beslut att skicka pansarskott till Ukraina har Sverige bevisat för omvärlden vilka hycklare de är.

Saudiarabien bombar Jemen, även under krigets gång har Sverige aktivt sålt vapen till ett diktaturland som Saudiarabien.

Är det något land som kommer starta tredje världskrig så är de demokrativurmande land som Sverige som kommer bli startskottet till världskrig.

Svensk dubbelmoral?

Samtidigt som Sverige engagerar sig för att öka biståndet till Jemen fortsätter försäljningen av svensk krigsmateriel till den saudiledda koalitionen. Magnus Walan, senior policyrådgivare på Diakonia, är kritisk till den dubbelmoral som regeringen bedriver.

– Det är helt absurt att Sverige är en av de största biståndsgivarna till denna humanitära katastrof med ena handen, och med andra handen fortsätter att exportera krigsmateriel till de striderna parterna i Jemen, säger Walan.
 
Blev inte som många förväntade sig när ryska börsen öppnade upp idag. Börsen öppnade på 4.37 procent och Rubeln starkare mot dollarn.

Russia’s stocks moved sharply on Thursday, as the market partially reopened for limited trading after its longest shutdown since the fall of the Soviet Union.

The Moscow Exchange resumed trading in 33 Russian equities, including some of its biggest names like Gazprom and Sberbank, between 10 a.m. and 2 p.m. Moscow time (3 a.m. and 7 a.m. ET) following an announcement from the Central Bank of Russia on Wednesday.

Short-selling on stocks will be banned, however, and foreign investors will not be able to sell stocks or OFZ ruble bonds until April 1.

The MOEX Russia Index finished trading up 4.37%, having pared earlier gains of more than 10%.

 
Är det någon som känner till Jesper Söder? Han som stred emot IS i Syrien? En medlem på ett utlänsk forum skrev att en person med svensk ID anträffats med namnet Jesper Soder. Bokstaven Ö finns inte i alla länder.
 
WW1 var Europa som startade. WW2 var det igen Europa som startade. WW3 blir förmodligen Europa som startar också.
Ryssland har öppet sagt att Europa med USA är de som kommer öppna upp ett ww3 krig.

Ryssland sade nyligen att en "Sarmat" missil räcker för att tysta England. Ryssland tvekar inte i det de säger. De har fått nog!
 
Rysslans sade för ett tag sedan om att de erbjöd sig att också gå med i mördarorganisationen NATO men blev nobbad av USA. För att USA vill ha en fiende som de kan attackera. Inte så svårt att förstå vem som är hetsaren och den farligaste i den här världen.
 
WW1 var Europa som startade. WW2 var det igen Europa som startade. WW3 blir förmodligen Europa som startar också.
Ryssland har öppet sagt att Europa med USA är de som kommer öppna upp ett ww3 krig.

Ryssland sade nyligen att en "Sarmat" missil räcker för att tysta England. Ryssland tvekar inte i det de säger. De har fått nog!
"Friday, March 24, 1933, the headline "Judea Declares War on Germany" was splashed across the front page of the British newspaper Daily Express."
 
"Friday, March 24, 1933, the headline "Judea Declares War on Germany" was splashed across the front page of the British newspaper Daily Express."

Samma typ av rubriker vi ser i den typen av tidningar, det handlade i detta fallet om en bojkott eftersom judea inte var en fysisk nation med egen arme vid denna tidpunkt. Men det är faktiskt inte en hemlighet utan var ett svar på de förföljelse av judar som pågick redan tidigt under nazisterna. Det var ju inte direkt så att kristallnatten var början.
 
Samma typ av rubriker vi ser i den typen av tidningar, det handlade i detta fallet om en bojkott eftersom judea inte var en fysisk nation med egen arme vid denna tidpunkt. Men det är faktiskt inte en hemlighet utan var ett svar på de förföljelse av judar som pågick redan tidigt under nazisterna. Det var ju inte direkt så att kristallnatten var början.
Och vad var "förföljelsen" svar på måste man då med fråga? Frågar du vad gjorde tysken mot juden måste du också fråga vad gjorde juden mot tysken.

Som jag ser det gjorde judarna nått tyskarna inte gillade, och när tyskarna reagerade så började judarna be andra länder att lägga sig i. Att få andra länder att blanda sig i är vad som startade ww2.

Likt hur juden Zelensky nu ber andra lägga sig och kan starta ww3.
 
Och vad var "förföljelsen" svar på måste man då med fråga? Frågar du vad gjorde tysken mot juden måste du också fråga vad gjorde juden mot tysken.

Som jag ser det gjorde judarna nått tyskarna inte gillade, och när tyskarna reagerade så började judarna be andra länder att lägga sig i. Att få andra länder att blanda sig i är vad som startade ww2.

Likt hur juden Zelensky nu ber andra lägga sig och kan starta ww3.

Situationen som ledde fram till andra världskriget är en komplex härva av olika händelser Jag förmodar att du refererar till dolkstötslegenden?

Va? Man förklarade inte krig mot Nazityskland förän de hade invaderat Polen. Man hade kunnat förklara krig mot Tyskland redan under deras mobilisering och bara hänvisat till Versailles fördraget men annars var man väldigt undanfallande mot Tyskland och la sig inte i vad de gjorde. Se bara deras invasion av Tjeckoslovakien som godkändes av England och Frankrike.
 
Situationen som ledde fram till andra världskriget är en komplex härva av olika händelser Jag förmodar att du refererar till dolkstötslegenden?

Va? Man förklarade inte krig mot Nazityskland förän de hade invaderat Polen. Man hade kunnat förklara krig mot Tyskland redan under deras mobilisering och bara hänvisat till Versailles fördraget men annars var man väldigt undanfallande mot Tyskland och la sig inte i vad de gjorde. Se bara deras invasion av Tjeckoslovakien som godkändes av England och Frankrike.
Jag refererar inte till något, jag kan för lite om saken. Det jag vet däremot är att historia är fullt av lögner och vridning, så jag tycker ni som tror er veta historia ska ta er i kragen och inse att ni inte vet ett skit.

Judarna har blivit utslängda ur olika länder 109 ggr, uppenbarligen gör dom något som folk inte gillar.


Mer på topic, när Zelensky tjatar om att alla länder ska lägga sig i och det blir världskrig, är det inte då han som fått så många att lägga sig i som är den skyldiga till ww3?
 
Jag refererar inte till något, jag kan för lite om saken. Det jag vet däremot är att historia är fullt av lögner och vridning, så jag tycker ni som tror er veta historia ska ta er i kragen och inse att ni inte vet ett skit.

Judarna har blivit utslängda ur olika länder 109 ggr, uppenbarligen gör dom något som folk inte gillar.

Det finns gott om saker i historien som man bör vara skeptisk mot, det är helt korrekt. Däremot så kanske man inte ska uttala sig kategoriskt om man saknar kunskap om det.

Att folk tillhörande olika religioner blir utkastade/utkörda ur olika länder är något som har hänt de flesta religioner. Det finns en orsak till varför amish utvandrade från Europa till exempel.
 
Det finns gott om saker i historien som man bör vara skeptisk mot, det är helt korrekt. Däremot så kanske man inte ska uttala sig kategoriskt om man saknar kunskap om det.

Att folk tillhörande olika religioner blir utkastade/utkörda ur olika länder är något som har hänt de flesta religioner. Det finns en orsak till varför amish utvandrade från Europa till exempel.
Berätta hur många ggr andra religioner blivit utkastade. Amish utslängda 1 gång?
 
Jag refererar inte till något, jag kan för lite om saken. Det jag vet däremot är att historia är fullt av lögner och vridning, så jag tycker ni som tror er veta historia ska ta er i kragen och inse att ni inte vet ett skit.

Judarna har blivit utslängda ur olika länder 109 ggr, uppenbarligen gör dom något som folk inte gillar.


Mer på topic, när Zelensky tjatar om att alla länder ska lägga sig i och det blir världskrig, är det inte då han som fått så många att lägga sig i som är den skyldiga till ww3?
Det markerade.
 
Topp